Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp Meg! kjøp av ny gitar!


Polkagrisen

Anbefalte innlegg

Det med at du trenger EMG's eller pickups med masse output for å spille metal er bare tull og vas (om du driver og stemmer ned til bassgitar-territorium kan det være at det ikke er tilfelle). Jeg bytta ut pickupsa i Les Paulen min i går fra Bare Knuckle Cold Sweats til Stormy Mondays, og da jeg fyrte de opp ble jeg brått litt usikker på om jeg hadde satt i feil pickups (den eneste visuelle forskjellen var at coversa på CS var mer slitt) fordi de låt overraskende tight og kraftig, i motsetning til alt jeg har hørt om low output-pickups. Jeg satte også på nøyaktig de samme strengene, så forskjellen lå ikke der.

Vil faktisk våge å påstå at Les Paulen låt bedre til metal enn SG'en som har SD Blackouts, men der har du også forskjeller i at gitarene har noe ulikt treverk og form osv.

Det går mye mer på om pickupsa er av bra kvalitet og om de passer gitaren de sitter i (at du ikke setter en basstung pickup i en Les Paul osv), enn output. i motsetning til hva jeg har trodd i alle år.. :P

Det er også ofte problemet med gitarer i den prisklassen, helt forferdelig dårlige pickups. Vil råde trådstarter til å spare opp mer penger og kjøpe noe skikkelig enn å kjøpe noe billig og dårlig som uansett blir solgt innen (max) et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at du trenger EMG's eller pickups med masse output for å spille metal er bare tull og vas (om du driver og stemmer ned til bassgitar-territorium kan det være at det ikke er tilfelle). Jeg bytta ut pickupsa i Les Paulen min i går fra Bare Knuckle Cold Sweats til Stormy Mondays, og da jeg fyrte de opp ble jeg brått litt usikker på om jeg hadde satt i feil pickups (den eneste visuelle forskjellen var at coversa på CS var mer slitt) fordi de låt overraskende tight og kraftig, i motsetning til alt jeg har hørt om low output-pickups. Jeg satte også på nøyaktig de samme strengene, så forskjellen lå ikke der.

Vil faktisk våge å påstå at Les Paulen låt bedre til metal enn SG'en som har SD Blackouts, men der har du også forskjeller i at gitarene har noe ulikt treverk og form osv.

Det går mye mer på om pickupsa er av bra kvalitet og om de passer gitaren de sitter i (at du ikke setter en basstung pickup i en Les Paul osv), enn output. i motsetning til hva jeg har trodd i alle år.. :P

Det er også ofte problemet med gitarer i den prisklassen, helt forferdelig dårlige pickups. Vil råde trådstarter til å spare opp mer penger og kjøpe noe skikkelig enn å kjøpe noe billig og dårlig som uansett blir solgt innen (max) et par år.

Stemmer ned til drop a fra titt til annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop hvadenåenner er da noe man får drive med selv uten at andre trenger å blande seg inn?

Utgangspunktet her er at trådstarter har så lite budsjett av flere grunner at han heller bør spare pengene enn å handle noe som ikke er bedre enn den gitaren han har, men som kanskje er lettere å stikke seg på. Det er jo også viktig!

Skulle ønske jeg hadde inspirasjon til å øve like mye hver dag som det han gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4Sound er dyrt uansett hvordan du snur og vender på det!

Dummeste jeg har hørt. 4Sound er billig, og er alltid fleksible når det kommer til å gi en god pris på de få tingene der de er litt dyrere enn sammenlignbare butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bruke de 2000 kr på gitartimer istede? Og få en kammerat, eller en fra forumet her, som bor i nærheten, til å hjelpe deg å freshe opp ltd'n. Et bra oppsett tilpasset deg kan gjøre mye. En eller to brukte micker trenger ikke koste allverden heller.

Skulle ønske jeg hadde helse til å øve så mye som deg :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.