Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut hele forsterkerhelvetet med Axe/Kemper?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Det koster jo akkurat det samme, det står 999$ for både aktivt cab og wedge...

Missforstod, trodde du mente blandt cabs of wedges generelt:)

Wedge, helt klart. Den kan funke som cab og har en egen setting for det.

Bare å sette på høykant.

Cab er mer begrenset da den ikke passer som monitor(wedge, på gulvet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor debris disser reactor. Er du sikker på at det ikke var noe galt med de/den reactoren du har prøvd før? Jeg synes ikke noe av monitorløsninger jeg har prøvd så langt har nådd opp til Atomic Reactor mtp. lydkvalitet.

Les på Fractalforumet så ser du at folk har samme oppfattning.

Reactor er ikke dårlig, men CLR er en annen klasse og en annen type monitor.

Reactor ble laget for forrige generasjons modeleringsenheter.

Nå som de er blitt så bra vil man ha FRFR som er så flatt og nøytralt som mulig.

Som sagt har jeg prøvd det meste i midt-pris siktet( + noen Turbosound, Meyer o.l til veldig høye priser.)

CLR er overlegent det meste inkludert RCF NX12SMA som er god del dyrere og var mine forrige kasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Alfi, du behöver ju inte köpa allt på en gång, om jag hade varit dig så hade jag börjat med Axe II:an och ett par okej hörlurar eller studiomonitorer och levt med det en stund och sen tagit det därifrån. En Axe II:a är väl inte direkt svårsåld om det skulle vara så :) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har holdt meg lenge da haha

Kjørt Axe siden 2007, før det var jeg ampaholic som byttet stash etpar ganger i året :)

Interessant, veldig interessant. :)

Så Debris,...du var ganske tidlig på marked med Axe Fx, og prøvd en del, men likevel kom "Back to the roots". Kan du fortelle oss litt mer om årsaker og erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag til et par billige studiomonitorer som gjør jobben? Er tross alt ikke alle som har råd til axe/kemper+atomic CLR.

Atomic CLR koster 999€, ikke sant?

Nei, $999.

Kommer ann på hva som er billig.

Kjøper man billige M-Audio e.l låter det ikke spes bra og man får ikke ut potensiale i Axe..

Bruk headsett og spar til du får råd til noe skikkelig.

Forslag til rimeligere monitorer er f.eks brukte KRK VXT.

Jeg bruker Dynaudio BM6A MK II de låter fantastisk, hadde KRK Rokit 6 før det og de spilte ikke spes bra og presetene

Jeg skrudde på de låt ganske forskjellig gjennom PA.

Poenger er at om man har kjøpt seg en Axe FX er det bare dumt å kjøre ræva monitoring og ikke få ut potensiale i den.

Da kan man nesten like gjerne bare bruke en Pod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta ut hele ENGL og Orange-riggen min og alt det andre rælet for noen år siden mot en Axe-FX Standard og et par Dynaudio BM5A MKII. Litt billigere versjon av oppsettet til Debris. Låter fantastisk og jeg har aldri sett meg tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.