Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut hele forsterkerhelvetet med Axe/Kemper?


Alfi27

Anbefalte innlegg

“When I think about kids watching a TV show like American Idol or The Voice, then they think, ‘Oh, OK, that’s how you become a musician, you stand in line for eight fucking hours with 800 people at a convention center and… then you sing your heart out for someone and then they tell you it’s not fuckin’ good enough.’ Can you imagine?” he implores. “It’s destroying the next generation of musicians! Musicians should go to a yard sale and buy and old fucking drum set and get in their garage and just suck. And get their friends to come in and they’ll suck, too. And then they’ll fucking start playing and they’ll have the best time they’ve ever had in their lives and then all of a sudden they’ll become Nirvana. Because that’s exactly what happened with Nirvana. Just a bunch of guys that had some shitty old instruments and they got together and started playing some noisy-ass shit, and they became the biggest band in the world. That can happen again! You don’t need a fucking computer or the internet or The Voice or American Idol.”


Note the importance of shitty old instruments!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, har blitt så gammal nå at jeg heller sitter å gliser av ungutta som har funnet seg "gitaren for livet" eller "ampen for livet". If it only was that easy. Og som du sier det er ikke poenget heller. Shit comes and goes. The only constant is the shitty playa and da shitty playin........

Men alternativet er å spelle på samma skiten hele tiden og det er jo grenseløst booooooooooooooooooooooooring! Noen som har sett noen nye fuzz pedaler i det siste eller?

Godt sagt :-)

Har man en rør amp .. spiller man på en amp hele tiden .. mem med Axe har man et hav av amper å velge på ... rene godtebutikken...

Men selv med Axe ... så gikk jeg på en Bonamassa FuzzFace nettopp ... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt hadde det vært fett å ha funnet den perfekte amp & gitar .. men det er enda mer moro å søke etter dem.

Jeg har funnet mitt oppsett, og jeg synes det er ørten ganger så tilfredsstillende som å bytte ut stæsj hver tredje uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skummet gjennom tråden, og lurer på hvorfor trådstarter prøver å overbevise andre om at axe er best? Ja da kjøper du axe.

Men med sånne digitale hokuspokus, så kommer det jo alltid noe bedre om noen år? En PC fra år 2000 kan ikke sammenlignes med en PC fra 2013? Rørforsterkere har jo vært omtrent det samme i 60 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry mac, men det ækk'e der det ligger. Speller du ikke bra låter det like skit gjennom en Axe eller Kemper som med Amp Farm eller en POD, da hjelper det lite med supermodelling eller 12000 presets eller 2290 "like" delays.

Det er fin og flott at Debris er happy, men for han er Axe'n kun som et røykeplaster mot ukurerbar GAS vettu. Før eller siden ramler han utpå igjen og hjelper det lite om Axe V12 er 1 rack unit, 172% real og dekt i latex. Han tøkk'e si det høyt men innerst inn vet han at det egentlig ikke holder med 256 varianter som "nesten" høre ut som the real thing. Før eller siden må du ha en liten slurk av the real thing og da er løpet kjørt.......

Og så er det selvfølgelig sånn at det er jævla mye morsommere å se på Frankjoerg som kjøper seg en ny amp hver uke enn å høre på dere som sitter og er så jævla fornøyd med siste firmware til stimulatorboksen. Hva faen er det for noe da? Har'u oppdaterti til V26.385? WTF? Nei takke seg til røramper og $1200 fuzzboxers!

Praktisk? Jeg gir deg praktisk:

http://www.thonshopping.no/kjopesentre/sandvika-storsenter/butikker/butikker/enklere-liv/

Sånn, nå er det fredag. God helg folkens!

Men jeg har holdt meg lenge da haha

Kjørt Axe siden 2007, før det var jeg ampaholic som byttet stash etpar ganger i året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skummet gjennom tråden, og lurer på hvorfor trådstarter prøver å overbevise andre om at axe er best? Ja da kjøper du axe.

Men med sånne digitale hokuspokus, så kommer det jo alltid noe bedre om noen år? En PC fra år 2000 kan ikke sammenlignes med en PC fra 2013? Rørforsterkere har jo vært omtrent det samme i 60 år.

Prøver ikke å overbevise andre om at Axe er best, men prøver å legge frem mine synspunkter slik at folk som har peiling på emnet kan si om Axe passer for meg ;)

Jeg har forøvrig ikke bestemt meg for Axe eller Kemper, først når jeg får penger (dvs solgt en del) kan jeg begynne å vurdere det seriøst

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel spørre deg selv om det virkelig er verdt det, hvis du skal spare til bil er vel ikke AxeFX løsningen.

Skaff deg en lavwatt amp og pedaler og guitar rig til innspilling av idé-er, ha en større forsterker på øvings-rommet.

Hvis du skal ha AXE med monitorer og midibrett blir det fort mye penger.

Hva trenger du egentlig?

Med ditt tempo med forandring, sitter du med en Fener Customshop Telecaster og en Victoria tweed om noen måneder uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det Debris beskriver, å bare kjøpe og selge amper for å teste de og finne ut hvordan de låter. For eksempel Rockeren aner jeg ikke hvorfor jeg kjøpte, den dekker ingenting Mesaen ikke dekker, og er ikke misfornøyd med Mesaen heller, men har alltid hatt lyst til å prøve en...

Med utgangspunkt i ting som ligger på Finn akkurat nå, får jeg en Atomic Reactor for 5000 kr og en Axe-FX Standard for 7000 kr, noe jeg syns er ganske billig. Kan ta midibrett med tiden, og trenger ikke akkurat MFC heller.

Ellers vurderte jeg også Eleven Rack, å ha den som en slags hjemmeforsterker og innspillingsforsterker, og bruke Mesaen live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert til å kjøppe en dag noe sånn digis, kjekt å ha....men å koble gitar i en Marshall 1987X på full guffe, er en oppleverlse i seg selv verdt pengene.

Å lage sånn musikk som "Hallo, hallo,...halloooo,...", går det sikkert bra med alt digitalt,...til å med på PC,....men jeg vil ha kvalitetslyd, riktig klang og oppleve musikk med sin sjel og smerte.

Jeg vet ikke, kanskje Axe Fx kan det, har ikke prøvd,....bare nevner.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kjøpt Reactor for 5lapper!

Spar litt til så har du råd til en CLR som er en helt annen klasse og gjenngir nøyaktig det Axe'n gir ut.

Ålreit, hva bør jeg kjøpe av cab og wedge da (hva er mest praktisk osv)?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor debris disser reactor. Er du sikker på at det ikke var noe galt med de/den reactoren du har prøvd før? Jeg synes ikke noe av monitorløsninger jeg har prøvd så langt har nådd opp til Atomic Reactor mtp. lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.