Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut hele forsterkerhelvetet med Axe/Kemper?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Det er jo interessant at headset skal låte promp i en såpass highend sak som Axe FX II.

Har ikke noe med Axe'n å gjøre for min del.

Jeg bare misliker gitarlyd i headsett generellt.

Har spilt inn gitar i studio, oppmika amp gjennom bra mikpreamper, uti fin headphone amp og med dyre studio phones -Misliker det fortsatt:)

Spiller alltid inn gitar i kontrollrommet og lytter gjennom monitorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått til den ytterlighet å prøve kemper. ikke værst lyd, men toppen var noe hard og digital. iallefall ikke autentisk plexi, synes nå jeg da. dynamikken er også litt dårligere. også er det ikke samme spilleerfaringen heller

Endret av Roe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spørsmål til Alfi27:

Ser du tidligere har hatt en av disse 1watts marshall ampene. Hvordan vil du vurdere lyd og spilleopplevelse kontra Axe? Ser da helt bort fra alsidighet.

Tenker også på lydnivå litt over tv-nivå. Altså ikke soveromsnivå, men heller ikke slik at det høres i hele huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sammenlignet faktisk de to før jeg solgte Marshallen, dog ikke JCM800-modellen mot JCM1H men bare Axen "generelt", og jeg syntes Axen låt mye bedre. Om du bruker low-power knappen på baksiden av Marshallen som senker effekten til 0.1 watt klarer du å spille veldig lavt og samtidig få rørene til å vrenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.