Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut hele forsterkerhelvetet med Axe/Kemper?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Har sett det og til og med vært i kontakt med deg, men jeg har bestemt meg for CLR etter reviews jeg har lest ;)

Meget smart valg!

jeg tok med meg min ene på soundcheck foran helgas spilling i kveld, den låt fantastisk.

Sprer lyden jevnt og fint og alle var happy, ikke noe av den "beveg deg 20cm til siden og gitarlyden er borte" som jeg hadde med RCF' ene.

Genialt å kjøre sin egen monitoring med de siden de har 2 inputs. Rett fra Axe output 2 (out 1 rett til FOH)med egen nivåkontroll + en monitorfeed fra mikser i samme wedge.

Beste lyttinga jeg har hatt. CLR knuser en haug med dyrere monitorer som låter crap på gitarlyd.

Spørs om jeg må begynne å ta den med heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget smart valg!

jeg tok med meg min ene på soundcheck foran helgas spilling i kveld, den låt fantastisk.

Sprer lyden jevnt og fint og alle var happy, ikke noe av den "beveg deg 20cm til siden og gitarlyden er borte" som jeg hadde med RCF' ene.

Genialt å kjøre sin egen monitoring med de siden de har 2 inputs. Rett fra Axe output 2 (out 1 rett til FOH)med egen nivåkontroll + en monitorfeed fra mikser i samme wedge.

Beste lyttinga jeg har hatt. CLR knuser en haug med dyrere monitorer som låter crap på gitarlyd.

Spørs om jeg må begynne å ta den med heretter.

Står på venteliste .. har vært der en måned .. håper at det skjer noe snart.

Har bestilt en men kommer til å kjøpe 2 ... liker å ha mulighet for å kjøre stereo når scenen er stor nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste kan være ventetiden ja, det er mulig jeg kjøper noen billige KRK Rokit for å ha midlertidig om det blir for lenge, men.. Den skal visstnok være svært bra ja!

Har ikke helt bestemt meg for midibrett, enten blir det MFC eller noe billigræl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at jeg bør kjøre stereo med sånne høyttalere type Rokit, eller kan det funke greit nok med mono? Ser at 1 stk Dynaudio BM5 fra Ebay koster mindre enn 2 KRK Rokit 6, hva er den beste løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to biler. En gammel Miata og en splitter ny Hyundai i40. Miata'n har sine nykker, og lite "komfort", mens i40'n har "alt" man kan tenke seg av komfort og tekniske hjelpemidler. Jeg liker Mazda'n best jeg........ Er det samme med amper for min del. Poengløs kommentar - ja, men det er fredag :) God helg folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at jeg bør kjøre stereo med sånne høyttalere type Rokit, eller kan det funke greit nok med mono? Ser at 1 stk Dynaudio BM5 fra Ebay koster mindre enn 2 KRK Rokit 6, hva er den beste løsningen?

Jeg hadde helt klart gått for ett par. Da kan du bruke de senere til studiomiksing. Dessuten er det morsomt med stereoekko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Han LVC fyren er helt ute.

Han har vært på flere forum.

Problemet var presetene hans. Han postet de og de var "boomy" som de sier på alle andre sine studiomonitorer.

Han har et lite korstog mot eieren av Atomic Amps og har hatt den en stund :D

Ja den omtalen skremmer ikke meg ... ALT jeg har lest om CLR virker veldig lovende mht kjøp. At en tilfeldig fyr sliter ... ja mange raringer der ute.

En måned til å vente ser det ut som ... får prøve å være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Det første du må sjekke er at den har siste FW som er 11.00, det er viktig.

Og ja det låter kjipt i headsett :)

Kupper meg litt inn på tråden her. Er det slik at alle modeller av Axe FX låter likt i headsett, eller er det noe som er forbedret på den nyeste modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupper meg litt inn på tråden her. Er det slik at alle modeller av Axe FX låter likt i headsett, eller er det noe som er forbedret på den nyeste modellen?

Aner ikke.

Gitarlyd i headsett er det jævligste jeg vet så det ungås for enhver pris:)

Aldri prøvd headsett utg på hverken Standard, Ultra eller II' ern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.