Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut hele forsterkerhelvetet med Axe/Kemper?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå akkurat samme ruten selv snart.. Selge alt av amper, kanskje beholde MadAmp'en..

Ganske så lei av at rørampen står hjemme hos foreldra og jeg får spilt på den ca 1 gang i måneden, i en times tid kanskje.. Og jeg kommer til å bo sammen med andre folk eller i leilighet noen år fremover uansett.. Da har jeg vurdert å enten kjøre modellering som AxeFX, eller skaffe meg en Palmer høyttaleremulator. Har en kompis som bruker en slik, og den låter kung. Men å kvitte seg med alt av kabinetter og piss og kjøre rett inn i AxeFX er det som frister mest atm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er bare at Axe FX II + MFC101 + Atomic Reactor = 33 000,-

Det har jeg overhodet ikke råd til.. :(

Ikke kjøp Atomic Reactor, det er noe helt annet enn Atomic CLR som er designet at Jay Mitchell og ikke har noe med forrige

Generasjon Atomic å gjøre annet enn navnet.

De tidligere Atomic var laget for å gi litt mer varme til modeleringsenheter som Pod o.l altså før det fantes Axe FX og Kemper.

Reactor har ikke i nærheten av samme lydkvalitet og headroom som CLR som spiller helt flatt. (Frekvenskurven altså når vi snakker om FRFR)

Du finner Reactor serien billig brukt men jeg ville satset på mye annet før det til en Axe FX eller Kemper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste å ta stilling til i AxeFX vs Kemper er jo det faktum at man ikke kan bygge lyd fra scratch i en Kemper. Kemper er avhengig av å kunne profilere en ekte amp. Om du har enkel tilgang til de to-tre-fire ampene du trenger for å få den lyden du vil ha via en Kemper, er det klart Kemper er et godt alternativ. Om du dog ser at du ikke har noen umiddelbar tilgang til tilstrekkelige muligheter for profilering, vil ikke en Kemper hjelpe deg stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan personlig ikke ha Kemper eller Axe. Jeg har hatt enklere modelleringsbokser tidligere, og jeg hadde alltid følelsen av at jeg kunne tweake lyden enda litt bedre. Det betydde at jeg kastet bort spilletiden med å tweake og skru obskure parametre. Nå har jeg enkle amper og pedalbrett. Det er mye enklere og jeg slår meg oftest til ro med at lyden er bra nok.

For meg er valget av enkel amp og pedaler et valg av sjelefred og et valg av at "godt nok" er perfekt for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste å ta stilling til i AxeFX vs Kemper er jo det faktum at man ikke kan bygge lyd fra scratch i en Kemper. Kemper er avhengig av å kunne profilere en ekte amp. Om du har enkel tilgang til de to-tre-fire ampene du trenger for å få den lyden du vil ha via en Kemper, er det klart Kemper er et godt alternativ. Om du dog ser at du ikke har noen umiddelbar tilgang til tilstrekkelige muligheter for profilering, vil ikke en Kemper hjelpe deg stort.

Du får rundt 200 forsterkerere "preprofiled" i Kemperen, så du er ikke avhengig av en amp å profile, og du kan også laste ned profiler fra nettet. Akkurat det med å bygge en lyd fra scratch vet jeg ikke, men det er masse tweakemuligheter hvertfall.

Ikke kjøp Atomic Reactor, det er noe helt annet enn Atomic CLR som er designet at Jay Mitchell og ikke har noe med forrige

Generasjon Atomic å gjøre annet enn navnet.

De tidligere Atomic var laget for å gi litt mer varme til modeleringsenheter som Pod o.l altså før det fantes Axe FX og Kemper.

Reactor har ikke i nærheten av samme lydkvalitet og headroom som CLR som spiller helt flatt. (Frekvenskurven altså når vi snakker om FRFR)

Du finner Reactor serien billig brukt men jeg ville satset på mye annet før det til en Axe FX eller Kemper!

Hvor mye koster denne da? Vil jeg få bedre lyd med CLR + Ultra enn Reactor + II? Hva annet vil du anbefale om jeg vil ha noe litt billigere da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til soveroms- og studiobruk er jo IKMs AmpliTube like bra om man har et ok lydkort. Mye billigere også.

Shoot me.

Eller hva skal man egentlig med forsterker hjemme? Bruk heller penga på alkohol og damer......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller masse gitar bare så det er sagt, men har masse fritid så ser også litt (for mye) på utstyr...

Som det står i første posten er røramper upraktiske til hjemmebruk, fordi de må kjøres så hardt for å låte bra. Det gjelder Marshallen på 1 watt til en viss grad til og med...

Pod HD låt helt ok, men det låt faktisk bedre med en "underkjørt" røramp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.