Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut hele forsterkerhelvetet med Axe/Kemper?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Hvis du lukker øya når du puler en kar i ræva føles det og 97% ut som fitte................... but it's not. Just sayin.........

Og hva om du synes førstnevnte er bedre? ;)

Dette mentale tankeeksperimentet viser at det handler ikke om hva som er best, men hva du ønsker at skal være best. Image is everything.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det blir vakker musikk er det jo helt uinteressant hva man er plugga inn i........

Kjærlighet er vakker musikk, Gluke. Du får plugge inn i det du vil, men husk å bruk beskyttelse (øreplugger) og rikelig med væte (pils eller hvitvin, avhengig av hva du egentlig plugger inn i). Synes det er flott at du slår et slag for de som liker det ene mer enn det andre, ellers blir det fort bare rør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel sikkert opp for meg en dag og at jeg er gift småbarnsfar og kan ikke drive å vitse om sånne ting online. Før eller siden kommer vel resten av familien seg på nett også........

Ær'e noen enkel funksjon her for å slette alle postene sine eller? No?

Gluke? Jeg? nei nei nei, det er han gitaristen i Totto det. Jeg brukte alltid nick'et Fistføkker............... oh well........... nevermind. With the lights out........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Debris ... IKKE kjøp Ultra hvis du først skulle gå AxeFx veien. Axe II har akkurat det lille Ultra manglet for at det skal låte som en amp.

Jeg må ha pose og sekk. Har solgt noen amper men bruker Marshall i et par band jeg spiller med.

Med hovedbandet har jeg nå gått over til Axe og har testa det ut på 2 gigger. Er kjempefornøyd ... og venter nå bare på Atomic CLR så er jeg i boks.

Venter også på Line6 trådløs rack og da får jeg et utrolig ryddig oppsett. Kun EN kabel til fotbrettet .. det er ALT.

AxeFx er perfekt til innspilling og hjemmebruk ... kanonlyd med stuelydnivå ....

Men det koster ...

Tingen med Ultra (eller Standard for den saks skyld) er at jeg kan ha den i tillegg til f eks Mesaen (som er den ampen jeg liker best av alle jeg har prøvd noen sinne). Om jeg finner ut at Mesaen aldri blir brukt og Axen blir brukt hele tiden kan jeg selge Ultraen og Mesaen og kjøpe II. Eller er det helt feil, at jeg aldri kommer til å bli "hooked" med en Ultra?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen med Ultra (eller Standard for den saks skyld) er at jeg kan ha den i tillegg til f eks Mesaen (som er den ampen jeg liker best av alle jeg har prøvd noen sinne). Om jeg finner ut at Mesaen aldri blir brukt og Axen blir brukt hele tiden kan jeg selge Ultraen og Mesaen og kjøpe II. Eller er det helt feil, at jeg aldri kommer til å bli "hooked" med en Ultra?

Ultraen også VELDIG bra og du vil garantert like den også ... men hvis man først går veien med Axe så er II bare et mye bedre alternativ.

Det kommer hele tiden oppdateringer og de vil du ikke få med Ultra.

Skjønner at kostnaden betyr mye ... men for å si det sånn ... du vil bli hooked med en Ultra .. og deretter angre bittert på at du ikke kjøpte Axe II :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultraen også VELDIG bra og du vil garantert like den også ... men hvis man først går veien med Axe så er II bare et mye bedre alternativ.

Det kommer hele tiden oppdateringer og de vil du ikke få med Ultra.

Skjønner at kostnaden betyr mye ... men for å si det sånn ... du vil bli hooked med en Ultra .. og deretter angre bittert på at du ikke kjøpte Axe II :-)

Tenker selvfølgelig å kjøpe Ultra brukt, så jeg kan selge den til samme prisen igjen om jeg får lyst på II ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ren hypotetisk synsing, men noen tanker jeg har gjort meg ettersom jeg sterkt vurderer å droppe rør. Kun de som har prøvd både Ultra og mk II vet noe om forskjellen. Greit nok, en viss del kan kanskje oppleves på YouTube og andre steder, men noen får alt til å høres bra ut. Andre igjen får alt til å høres dårlig ut. Jeg har levd i lange tider med en Tandberg båndspiller som eneste forsterker. Jeg har aldri hatt en skikkelig eksotisk røramp med fint navn. De som har eid andre merker enn Peavey og Marshall kan ha helt andre preferanser, og ikke minst mye bredere erfaring med hvordan ting kan låte. Derfor tror jeg at en Ultra for mange er bra nok, fordi vi ikke vet hva vi eventuelt går glipp av. Jeg heller fortsatt litt mer mot Kemper, må jeg innrømme. Mye tøffere navn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.