Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut hele forsterkerhelvetet med Axe/Kemper?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Du får rundt 200 forsterkerere "preprofiled" i Kemperen, så du er ikke avhengig av en amp å profile, og du kan også laste ned profiler fra nettet. Akkurat det med å bygge en lyd fra scratch vet jeg ikke, men det er masse tweakemuligheter hvertfall.

Hvor mye koster denne da? Vil jeg få bedre lyd med CLR + Ultra enn Reactor + II? Hva annet vil du anbefale om jeg vil ha noe litt billigere da?

Å spare inn inn på monitoring annbefales ikke.

Vent heller til du har råd til noe skikkelig.

Jeg har vel snart prøvd det meste av monitorer i midt-pris klassen. Hvor RCF NX12SMA og Atomic CLR har vært de beste.

Mackie, JBL, FBT o.l har alle OK ting, men ingen av de spiller helt flatt i den klassen så du ender opp med å måtte bruke corrective IR's for å få de til å spille riktig.

Mitt råd er å glemme Ultraen og spare opp til II'ern, da får du knalllyd med engang og trenger nesten ikke tweake i det hele tatt.

Med Ultraen må du regne med det.

Jeg skrur nesten ikke lenger, bare finner en ampmodell, et favorittkab, kopierer over et par effektsettinger fra tidligere presets så er jeg der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller masse gitar bare så det er sagt, men har masse fritid så ser også litt (for mye) på utstyr...

Som det står i første posten er røramper upraktiske til hjemmebruk, fordi de må kjøres så hardt for å låte bra. Det gjelder Marshallen på 1 watt til en viss grad til og med...

Pod HD låt helt ok, men det låt faktisk bedre med en "underkjørt" røramp.

Guitar Rig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte en gig en gang og rør-ampen røyk midt i. Kjørte vreng på bad monkeyen rett i en DI boks. Bad monkeyen har cab sim. En dude sa at gittarlyden ble bedre enn det jeg hadde i første settet. Hah.... :P

Sånne "rett i PA" løsninger blir ofte tightere og bedre definert enn oppmikking av cab. Grunnen er selvfølgelig at mikrofonen nesten alltid vil plukke opp litt annen lyd i tillegg til den fra kabinettet. Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Debris ... IKKE kjøp Ultra hvis du først skulle gå AxeFx veien. Axe II har akkurat det lille Ultra manglet for at det skal låte som en amp.

Jeg må ha pose og sekk. Har solgt noen amper men bruker Marshall i et par band jeg spiller med.

Med hovedbandet har jeg nå gått over til Axe og har testa det ut på 2 gigger. Er kjempefornøyd ... og venter nå bare på Atomic CLR så er jeg i boks.

Venter også på Line6 trådløs rack og da får jeg et utrolig ryddig oppsett. Kun EN kabel til fotbrettet .. det er ALT.

AxeFx er perfekt til innspilling og hjemmebruk ... kanonlyd med stuelydnivå ....

Men det koster ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA! Herre Gud, det må jo være den mest saklig sammenligningen noengang! ....og Glukis, hvordan vet du det her? :D

Jeg skal være ærlig: Jeg vurderer det samme som Alfi. Jeg har en feiende flott rørforsterker som jeg er blodfornøyd med. Samtidig så er den for meg så fullstendig overkill(100 watt i stua, og stort sett en konsert i året), og ser på en Fractal Axe som et greit kompromiss ifht allsidigheten man får, samt at jeg forestiller meg at det blir mer kurrant lyd på den ifht en rørforsterker jeg aldri har muligheten til å pushe uten at kjerringa pakker kofferten. Jeg påstår ikke at det er en rørforsterker, for det har jeg ingen illusjoner om at den er, men for meg så kan det være at den fungerer til det jeg måtte ønske. Regner med at dette er det samme for deg, Alfi, og synes du skal kjenne på hva du ønsker, og drite litt i hva alle andre måtte synse og mene om det samme. Men, prøv først, så du ikke kvitter deg med alt du eier, kun for å oppdage at gresset ikke var grønnere allikevel.

My two cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del forsterkere og en av dem er transistorforsterker Crate VTX200S som brukes mye,...faktisk overaskende mye. Det skjer mye bra hvert år med transistor og digitale greier, synes jeg,..og det er bra.

Men, med tanke på at Axe Fx koster så mye, at mann kan kjøpe to kvalitets rørforsterkere for samme pris, og være lykkelig eier,.....gjør meg at jeg tenker ikke i det helle tatt på Axe Fx.

Kanskje en dag hvis prisen kommer på 5-6000 max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry gutter. Har sånn jævla fredagsfølelse i dag, uka blir helt føkka når det er fri midt inni.........

Må dere ikke være så jævla straight'e ass.

Men føkk hele den her diskusjonen. Folk får spelle på hva dem vil. Så lenge det blir vakker musikk er det jo helt uinteressant hva man er plugga inn i........

Endret av Gluke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.