Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer Telemaster...


Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

k6xl.jpg

Mye shellac og pussing og gnikking senere...

Nå tror jeg det er tykt nok, har fått toppen helt flat med 1500 Micro-mesh, skal la det ligge noen dager og tørke skikkelig før jeg pusser videre. Jeg slet litt med at lagene med shellac ikke blandet seg helt med hverandre, og det ble synlig da jeg pusset gjennom lagene. Tror det er pga. oljen jeg brukte da jeg polerte. Løsningen ble å legge på en del mer shellac med fille, og bygge det opp nok uten french polishing.

Halsen har også fått litt oppmerksomhet. Jeg fjernet lakken siden den var altfor gul, det var jo litt av en jobb i seg selv siden ingen malingsfjernere biter på poly-dritten. Sikling og blader fra Stanley-kniv gjorde susen. Den skal få noen strøk Tru-oil til slutt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den fra et lite lokalt firma som driver med edeltre til møbel- og båtbygging og har en del treslag i forskjellige dimensjoner. Den virket ikke fullt så stor da jeg la den i bilen, men sammenlignet med fresemalen ble den temmelig diger... Bør få 6 kropper ut av denne, jeg drar fram sirkelsaga i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Dårlig med oppdateringer her, det skyldes stort sett mangel på framgang, oppussing/maling av hus, ferie og spillejobber.

Har slitt veldig med finishen siden den lyse shellacen ikke har oppført seg som forventet. Den vil ikke "smelte" sammen med tidligere lag og det viste veldig godt da jeg forsøkte å våtslipe. Vet ikke om det er shellacen som er for gammel eller om det er for mye vann i spriten. Uansett har jeg gått for Tru-oil som "topcoat" over shellac. Det går an å få til speilblank finish med den, men det er mye jobb og sliping mellom strøkene. Så sånn ser det ut nå etter en god del supertynne strøk:

K4XCge.jpg

Det er noen synlige riper fra slipeforsøk, så de må jeg prøve å fylle med noen strøk til før jeg legger den vekk et par ukers tid for å herde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.