Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer Telemaster...


Anbefalte innlegg

Har "essential fret toolkit" fra Crimson. Bra greier, bra pris. Jeg liker leveling-fila bedre enn StewMac sin (jeg har "essential fretting tool set" fra StewMac også). Er forøvrig stor fan av Ben og videoene hans :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jo halsen sitte fast på et vis. Markerte hull ved hjelp av halsplata og drillet med 4mm.

IMG_0036.JPG

Satte på halsen med tvinge og justerte litt før jeg merket halsen gjennom hullene i kroppen. Så borret jeg opp med 7mm i halsen.

IMG_0034.JPG

Brukte "som vanlig" inserts, gikk greit å skru inn med litt voks på gjengene.

IMG_0037.JPG

Så henger den godt fast med M4-skruer.

IMG_0038.JPG

borat.jpg

Ellers er det meste skrudd fast, mangler stort sett bare strengetre på headstocken. Neste kapittel regner jeg med involverer loddetinn...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke begynt på elektronikken i dag, men fikk i alle fall skjermet skikkelig med kobbertape. Jeg legger noen loddepunkter rundt omkring på folien, både for å sikre kontinuitet og for å holde ting på plass. Jeg hadde egentlig tenkt å bare bruke skjermet kabel over alt, men hadde kobber liggende :)

IMG_0041.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinline.jpg

Strenger og greier... Jeg manglet en pickupskrue så jeg måtte ta en nikkel og en svart på bridgepickupen :) Skal sette på strengetrær, sjekke elektronikk og ta skikkelig setup i løpet av kvelden. Merker det er litt høyere lyd unplugged enn på de andre gitarene mine, det er jo lovende.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installerte strengetrær og tok en kjapp setup og intonering i går. Jeg må tweake litt på strengehøyden, men den er fullt spillbar uten ulyder. Sjekket at det var lyd med AmpliTube og disse pickupene imponerer stort. Den blir nok med på øving med stor amp i kveld :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og sier det igjen: Smukt arbeid!

Prøvde å lese igjennom tråden fra start igjen, men ca alle bilder frem til siste side har falt ut. Det var litt trist. Jeg har forøvrig merket meg, sånn apropos tru-oil, at telekroppen jeg brukte det på nå ser litt gulaktig ut. Vet ikke om dette er sånt som bare skjer over tid eller om det er sollys som har gjort det over de siste 3 årene. Vet du noe om dette? Vurderer å pusse hele saken ned igjen og prøve meg på noe nytt pga det, syns ikke gulskjær over svart er så veldig stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, lokmund skrev:

Har sagt det før og sier det igjen: Smukt arbeid!

Prøvde å lese igjennom tråden fra start igjen, men ca alle bilder frem til siste side har falt ut. Det var litt trist. Jeg har forøvrig merket meg, sånn apropos tru-oil, at telekroppen jeg brukte det på nå ser litt gulaktig ut. Vet ikke om dette er sånt som bare skjer over tid eller om det er sollys som har gjort det over de siste 3 årene. Vet du noe om dette? Vurderer å pusse hele saken ned igjen og prøve meg på noe nytt pga det, syns ikke gulskjær over svart er så veldig stilig.

Takker så meget!

Bildene lå på Imageshack da det var gratis og jeg gadd ikke å begynne å betale for det, så de forsvant... Kan kanskje redigere med nye linker hvis jeg finner et annet sted å legge bildene. :) 

Oljefinisher gulner etter hvert når de blir utsatt for sollys, kanskje en vannbasert polyuretanlakk er bedre hvis gitaren er mye i sola.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.