Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer Telemaster...


Anbefalte innlegg

  • 9 months later...

Det er den vannløselige porefylleren fra StewMac. Veldig enkel i bruk, jeg bare smurte det godt inn med fingrene og skrapte av overskuddet med et plastkort etterpå. Det du skraper av kan også brukes på nytt, og hvis det tørker er det bare å blande inn litt vann.

Jeg har også testet en "billig" løsning med sparkelpulver fra Flügger blandet med svart akrylmaling og vann. Det føles mer grovkornet og blir hardere når det tørker (tar lengre tid å pusse), men resultatet ble bra.

Har veldig lyst til å bli ferdig med denne gitaren nå, men det er ennå en måned til vi overtar nytt hus og "verkstedet" mitt kan bygges opp igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den vannløselige porefylleren fra StewMac. Veldig enkel i bruk, jeg bare smurte det godt inn med fingrene og skrapte av overskuddet med et plastkort etterpå. Det du skraper av kan også brukes på nytt, og hvis det tørker er det bare å blande inn litt vann.

Jeg har også testet en "billig" løsning med sparkelpulver fra Flügger blandet med svart akrylmaling og vann. Det føles mer grovkornet og blir hardere når det tørker (tar lengre tid å pusse), men resultatet ble bra.

Har veldig lyst til å bli ferdig med denne gitaren nå, men det er ennå en måned til vi overtar nytt hus og "verkstedet" mitt kan bygges opp igjen :)

Håper du legger ut fortsettelsen også, det ser meget lovende ut. Følger med videre, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Takker! Ble rimelig fornøyd til slutt. Tru-oil er glimrende saker og superenkelt til satin/faded finish, men tror nok jeg skal gå for noe annet neste gang jeg skal ha glossy finish. Det ble litt vel mye jobb her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

En liten båndjobb trengs jo på de fleste halser, og denne er ikke noe unntak.

De vanlige forhåndsreglene tas:

IMG_0009.JPG

Verken hokus eller pokus dette, egentlig. Fil til det blir jevnt:

IMG_0010.JPG

Og puss til det blir blankt:

IMG_0011.JPG

Startet med 400-papir, så tok jeg 2400 og 4000 Micro-mesh. Har opp til 12000, men 4000 holder i massevis. Denne halsen var ikke ille og trengte ikke mye filing.

 

Endret av el_roffo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.