Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer Telemaster...


Anbefalte innlegg

Har ikke særlig med tips siden det blir mitt første forsøk på binding :) Tenker å sjekke den lokale fres-pusheren (Verktøy AS) for mindre kulelager jeg kan bruke på en av fresene mine. Regner med de har det som trengs, men hvis ikke handler jeg bindingfres fra StewMac.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips, som jeg ikke aner virker for deg, men lell.

Verktøy AS er jo knall, men ikke akkurat billige. Det er greit nok, det.

Jeg ringte, og skulle ha et fresebit med kulelageret på oppsiden av fresen, ala bruke mal på toppen av gitar. De hadde ett i brosjyren, og det kostet skjorta. Av en eller annen grunn ringte jeg, sikkert for å spørre om en eller annen detalj, og ble fluksens tilbudt et bit som var "utgående", til en veldig mye lavere pris. I tillegg fikk jeg det tilsendt med faktura i stedet som oppkrav, selv om det var krav for førstegangskunder. Jeg kan være ganske saklig i telefonen, tydeligvis.

Altså- ta en telefon. Disse gutta i andre enden vet hva de snakker om, og yter glimrende service uten å telle kronestykker i første rekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 1/8" bindingbit fra StewMac, men selve fresestativet til Dremelen har litt for mye slark til at jeg tar sjansen på å bruke den. Hadde jeg hatt fresestativet fra StewMac hadde det nok vært noe annet. Blir nok til at jeg bestiller det også en gang.

Jeg fikk i stedet tak i et nytt kulelager jeg kan sette på et av de større fresestålene mine så jeg kan gjøre jobben på fresebordet. Alt er egentlig klart for fresingen nå, men jeg blir opptatt i studio et par dager. Stress når de andre i bandet vil ha gitarsoloer og sånt som jeg ikke kan... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte minifresen til f-hullet, det funket veldig bra og den er lett å kontrollere. Men det er litt "svikt" i høydejusteringen siden alt er i plast, og jeg er ganske sikker på at StewMac sin er mer nøyaktig maskinert.

Dremel-fresen er veldig kjekk å ha, men til større utfresinger enn binding og inlays må/bør du har en skikkelig overhåndsfres med litt effekt. Noe på 1000-1500W som kan ta både 8mm og 1/4" fresestål er lurt, hvis du har mye penger fins det de på et par-tre kilowatt som tar 1/2" også, og da begynner utvalget av heftige proff-fresestål å bli temmelig stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte minifresen til f-hullet, det funket veldig bra og den er lett å kontrollere. Men det er litt "svikt" i høydejusteringen siden alt er i plast, og jeg er ganske sikker på at StewMac sin er mer nøyaktig maskinert.

Dremel-fresen er veldig kjekk å ha, men til større utfresinger enn binding og inlays må/bør du har en skikkelig overhåndsfres med litt effekt. Noe på 1000-1500W som kan ta både 8mm og 1/4" fresestål er lurt, hvis du har mye penger fins det de på et par-tre kilowatt som tar 1/2" også, og da begynner utvalget av heftige proff-fresestål å bli temmelig stort.

Kanskje en slik en da? http://www.clasohlson.com/no/Bosch-POF-1200-AE-h%C3%A5ndoverfres-/Pr407852000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.