Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer Telemaster...


Anbefalte innlegg

Det er den Dremelen jeg har ja. Er i grunnen fornøyd med den jeg også, til f-hullet gikk det helt glimrende, men akkurat til binding og andre ting som er kritiske i høyden liker jeg bedre vanlig fres. høydejusteringen låser bare på den ene "søylen" om du skjønner, og med litt flex i plasten blir det lett å endre fresehøyden med bare et lite dytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått frest ut til binding:

dnvb.jpg

Ble bra syns jeg. Her kan det faktisk være lurt å gå mot alle kjente sikkerhetsregler og gå i samme retning som fresen i noen av kurvene for å unngå tearout. Det er så små mengder som tas ut at det er liten sjanse for at fresen griper tak og tar av, men det er lurt å være oppmerksom og holde godt fast.

Jeg brukte 1/2" Clas Ohlson-fres med 3/8" lager på, det blir da et "innrykk" på 1/16" eller 1,5 mm. Poifect!

avwg.jpg

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har gjort det veldig simpelt, bare en stor MDF-plate som fresen er boltet fast i, oppå en Workmate. Under fresen har jeg satt en saksejekk for å regulere høyden. Noe slikt:

o1yk.jpg

Jeg bruker det som arbeidsbord generelt siden det er stort og flatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Binding er på! Jeg måtte rette/fylle litt gliper, men det gikk finfint med litt binding oppløst i aceton. Det var også det jeg brukte til å lime med. Stor fordel at det smelter sammen plasten, så eventuelle skjøter og fyllinger blir usynlige.

ldo9.jpg

Og så har jeg tatt roundover på baksiden, og bestemte meg endelig for å ikke ha kontrollplate på fronten.

4zh9.jpg

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha svart porefyller på mahognyen og så tenker jeg en litt mørk shellac. Tror det kan bli bra med speedknobs og Gibson-type bryter også

Jeg synes toppen/fronten er veldig fin sånn som den er, og ville gjort så lite som mulig med den. Det er så pent treverk og arbeid at det ikke bør skjules bak for mye farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.