Web Analytics
Gå til innhold
Sweepie

Billig Delaypedal

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser etter en billig delaypedal for bruk i en kort periode. Trenger ikke være avansert, men sånn rundt 500-600 kr, og nokså OK å bruke.

Noen forslag? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mooer Ana Echo :) Er vel klone av boss sin gamle analoge delay. Låter knall, skal ha en selv i tillegg til RE-20!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ana Echoen er en fin pedal og låter veldig bra, men husk på at den bare har 300 ms delaytid. Det kan være litt i knappeste laget. Boss DD-3 er en fin alrounder og du burde kunne finne en brukt til rundt 500 kroner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger da ikke mer enn 300ms! Slapback på rundt 115-125 dekker alle behov :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behringer.

Hadde en test her for noen år tibake, og folket klarte ikke å avgjøre om den eller Bossen den ble sammenlignet med låt "best". De hørte forskjell på pedalene, men ikke hvilken en som kostet mange ganger så mye som den andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om folket hørte forskjell i lyden når pedalen var koblet fra? Nei.

Her ble det spurt om "billig pedal brukes i kort periode", ikke om "verdens beste pedal som ikke farger lyden når den er koblet fra, og som koster noen hundringser".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo det som er dealbreakeren med Behringer-pedalene. Det, og at jackene er montert rett på printkortet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss at alle som spiller gitar vet at Behringer er drit og ubrukbart, uansett..

Ærlig talt, det er faktisk ikke slik at alt er dritt og ubrukbart for alle, selv om man selv trenger noe som funker lenge, på et pedalbrett med masse pedaler. Det finnes de som trenger annet enn slapback, selv om det er kult.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berhinger sin DD-3 knock off er sikkert supert for en kort periode. Skal du ha noe litt ordentlig, er Boss DD2/3 de beste pedalene i verden (imo). En Boss varer evig, mm du tømmer veske på den. De låter jo kjempe bra også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer heeelt an på! Hadde en DD-3 før, men synes lyden på ekkoene er altfor lik det man mater inn. Det blir fort kaos om man drar opp mixen litt. Mye høye frekvenser som kræsjer. Analog/tape type delayer som er litt ulne i lyden låter MYE bedre i de fleste sammenhenger, unntaket er selvfølgelig om man skal leke at man er han irske fyren med lue :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også problemer med Behringers pedaler når de er av. Ikke bare farger de, men flere av dem (har ikke prøvd alle) støyer også. Blir ofte åpenbart med litt gain på ampen.

Mooer har jeg så langt kun positiv erfaring med. Joyo også (husker ikke om de har en delay).

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joyo har både analog og digital delay. Koster en slikk og ingenting på godlyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den analoge delayen til Joyo er nok bare analog i navnet. Ellers er den veldig digital.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av WelhavenT
      Lett å gå seg vill i pedaljungelen, så mye kult der ute. De fleste pedalene jeg kjøper nå om dagen er til hjemmebruk, siden i bandet er det stort sett de tre favoritt-pedalene mine jeg bruker:
      Tuner - egentlig ikke så nøye med merke så lenge den funker, men liker PolyTune. Mer en nødvendighet enn en effekt. 
      OCD - vært en favoritt i ti år. Har prøvd mye annet de siste par årene, men ender alltid opp med OCDen igjen. Låter så bra med stratten min, at jeg ikke gidder å teste noe annet med det første. 
      Small Stone Nano - har elsket denne siden jeg tråkka på den første gang. En pedal som låt nøyaktig slik jeg ville. 
      Hva er dine favoritter? KoT? TS? Big Muff? Miku?

• Av Gitarcowboy
      Her er et motstykke til de stygge og fæle pedalene:
      SolidGoldFX - If 6 Was 9 BC183CC – Silicon Fuzz Pedal (2016)

• Av Gitarcowboy
      Jeg begynner med noen pedaler som hentyder til... ja, dere skjønner hva
      Electro Harmonix - Big Muff PI USA, Distortion
      BYOC - Large Beaver, Fuzz

Wilson Effects - Dirty Beaver, Fuzz

• Av Gitarcowboy
      Hei!
      Nå har jeg disse:
      Orange Kongpressor Klasse A Kompressorpedal

Strymon El Capistan dTape Echo

Etter å ha lest og sett på videoer på nettet så bestilte jeg denne:
      Friedman Buxom Boost Pedal

Bestilte boosten fra effektpedaler.dk
      https://effektpedaler.dk/produkt/friedman-buxom-boost/
      Det virket som den beste prisen.
      Vi får se da den er klar for henting på posthuset.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.