Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke vrengpedaler har folket? :)


krishest

Anbefalte innlegg

Jeg har på brettet akkurat nå:

  • Musikding Der Screamer med 808/9 switch (TS-klone) - Gjør det den gjør, brukes mest for bluesy crunch. Vil alltid stå i brettet.
  • Harley Benton (Joyo) Ultimate Drive - Klassisk hardrock overdrive, liker den veldig godt.
  • MXR Fullbore Metal - One trick pony metal pedal. Denne går rett i svært høy gain, nesten uansett innstilling på gain-knotten. Det som gjør den genial for meg er måten man kan justere lyden gjennom 3-bånds EQ (der mid er parametrisk) og separat scoop switch, samt en valgbar og internt justerbar noise gate som gjør stillheten i metal chops ekstra stille = herlig dynamikk i rytmisk metalkomp. Denne pedalen gjorde at jeg fikk GAS på en egen higain metal amp litt under kontroll. Liker hvordan den ikke krever aktive eller ekstremt hotte pickups. De fleste gitarer vil kunne gi metal-lyd gjennom denne.

Ikke på brettet nå:

  • Behringer Warp Distortion - støyer litt når den er av, kan være morsom når den er på. Har en sub-switch som gjør den brukbar som bass distortion, faktisk.

Ikke helt kvalitfiserende, men

  • Modifisert Musikding The Lineal (boost-pedal basert på EH LPB-1) - bryter opp mindre enn originalen, men fortsatt litt på hotte puckups. Denne bruker jeg for å gi feitere, mer mettet tone i overdrive-pedalene.

Ellers bruker jeg en del ampvreng, men mindre for hjemmeøving nå om dagen fordi jeg har så mye moro med å øve med loopstation, der jeg legger inn både bass og komp i loop. Da blir det ikke så bra om man vrenger både trommer, bass og gitar i ampen.

Har også lyst på en Muff, men samtidig synes jeg faktisk det begynner å bli for mange pedaler nå... Jeg vurderer å stoppe nå og konsentrere meg om å utnytte det jeg har.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På brettet står det en Analogman NKT275 Sunface fuzzzzz og en XTS Atomic til high gain.

Går å venter på en Vemuram Jan Ray som skal inn der XTS'en står og det er den feteste OD pedalen, like, EVAH!

Det som ikke er på brettet prøver jeg å fortrenge så det vil jeg helst ikke tenke på........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brett 1:

Catalinbread Silver Kiss Trinity

Lovepedal Kanji Eternity

+ampvreng (Bogner Shiva)

Brett 2:

Mad Professor Little Green Wonder

Anotherfx Red Spit Fuzz (Red Llama clone)

Anotherfx Silicon Fuzz Face

Brett 3:

Catalinbread Silver Kiss MkII

Joyo Vintage Overdrive

EDIT:

På brett 1 bruker jeg hovedsakelig Silverkiss til vreng, Kanji Eternity til vreng og ampvreng til vreng.

På brett 2 bruker jeg Little green Wonder til vreng, Red spit til fuzz og silicon fuzzface til fuzz.

På brett 3 bruker jeg Silverkiss til vreng og Vintage OD til vreng.

Har litt til liggende rundt om kring men det er disse jeg bruker for øyeblikket.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har på brettet nå er bare en vanlig TS9, pluss vrengen i Slash wah'en om den kan regnes med. JVM'en min leverer egentlig det jeg trenger av vreng, men TS9'en farger og pusher lyden på en måte jeg liker veldig godt. Når jeg bruker den med JVM'en (på OD1 og OD2) så skrur jeg drive'n nesten til 0 slik at den bare farger og pusher, jeg vil jo ikke ha en gjørmete lyd. Ellers så er den veldig god å ha om jeg støter på andre forsterkere på øvingsrom og gigs som ikke vrenger så mye/bra til den musikken jeg spiller. Det er en grunn til at Tubescreamer-pedalen er legendarisk, og jeg regner med at de fleste inne her har vært borti en slik en.

Endret av Ruck Fussia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp hånda den som har lest alle innleggene og bitt seg merke i hva andre har. Hvis ikke du nå rekker opp hånda... Gjorde du som jeg, leste tittelen, hamret inn det du har fort og gæli uten å egentlig bry deg så mye om hva slags vrengpedaler andre har? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BYOC Overdrive 2 som er en cleanboost og overdrive i ett, bruker den til å gjøre cleanlyden mer fyldig og til å booste vrengkanalen :D

Låter meget smooth, skal visstnok være veldig lik TS808 lydmessig

Audun: jeg leste faktisk alle innleggene :D

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen OD om dagen, ampen ordner det liksom for meg. Men driver uansett å leter etter en optimal en. Men det skal sannelig sies det har vært mye rart ut og inn dørene her!

Jeg har lest hele tråden. Det er morsomt å se hvordan folk bruker ca de samme greiene til vidt forskjellige ting. Eller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp hånda den som har lest alle innleggene og bitt seg merke i hva andre har. Hvis ikke du nå rekker opp hånda... Gjorde du som jeg, leste tittelen, hamret inn det du har fort og gæli uten å egentlig bry deg så mye om hva slags vrengpedaler andre har? :D

synes det er interessant å se. kanskje noen har noe spennende en kan sjekke ut.. men, men.. alle trenger jo ikke være like interesserte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er interessant å se. kanskje noen har noe spennende en kan sjekke ut.. men, men.. alle trenger jo ikke være like interesserte ;)

Helt legitimt det. I og med at du startet tråden, regner jeg med at det var av interesse for deg. Sikkert for mange andre også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste hele tråden.

Bruker en Lovepedal Kalamazoo til litt tyngre vreng (er ganske nysgjerrig på en Hot Cake i oppsettet, men K'zooen låter helt fantastisk!), og en Timmy til en lett vreng. Har en Retro Sonic boost som alltid er på for å gi en ørliten edge på cleanlyden. En EP Booster tar seg av soloboosting.. Alt går inn i en Hayseed 30 (klone av Voxene anno '63).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp hånda den som har lest alle innleggene og bitt seg merke i hva andre har. Hvis ikke du nå rekker opp hånda... Gjorde du som jeg, leste tittelen, hamret inn det du har fort og gæli uten å egentlig bry deg så mye om hva slags vrengpedaler andre har? :D

Jeg leser de som skriver litt om hvordan pedalen låter og om egen erfaring og bruk. De rene produktoppramsingene synes jeg er mindre interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.