Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke vrengpedaler har folket? :)


krishest

Anbefalte innlegg

Her er noen av mine pedaler og hva jeg syns de funker til.

Syns pedalbegrepene går veldig i hverandre fra produsentene og har derfor valgt å dele inn i disse to gruppene.

Boost/overdrive:

Keeley Time Machine Boost Bruker mest silicon siden for clean boost. Sparker godt i V1 på en Plexi.

Keeley Java Boost Typisk treble boost velegnet for Vox AC30 non-TB. Liker fatboosten i den best.

Klon Centaur Fungerer med det meste. Har den først i rekka for å fete opp tonen litt. Har gain på 0.

Xotic RC Booster Bruker denne til mild boost hvor det trengs litt EQ.

Overdrive/fuzz:

Analogman SunFace Germanium Fuzz Face (tidlig Hendrix)

Lovepedal 200 lbs. of Tone Silicon Fuzz Face (sen Hendrix)

Timmy Bruker denne til lead tone. Plenty med gain på en Plexi med crunch som grunninstilling.

Lovepedal Amp50 Grei liten sak for å få litt ekstra Marshall vreng.

Lovepedal Lil' China COT50 Special Run. Marshall Plexi på box. Brukes for å få vreng når jeg ikke kjører mye volum.

Fulltone Fulldrive 2 Egentlig en Tubescreamer variant med boost. Funker fjell med Fender amper.

HotCake Har både en dobbelpedal og en enkel. Funker fra mild dist til full vreng på Vox amper.

Hmmm. Ser at jeg trenger en Tonebender.........

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

T-rex mudhoney - bruker det stort sett alltid med boost knappen inne. Flott til chords, flott til solo. Ikke en spesielt tight sak, men det behovet har jeg ikke allikavel.

EHX Little Big Muff Pi - drukner lett i miksen på chords, men solo på denne med neck pickup og litt delay gjør at den er en forløpig stayer på brettet.

MXR GT OD - har ennå ikke bestemt meg for om jeg liker denne.... Orange toppen min hater både denne og muffen, men på Laneyen funker den bra. Men i og med at den har mye output så er den grei som en ren booster også.

MXR dynacomp - ikke en vreng da, men det hender seg at jeg booster litt med denne også. Sensetivityen står som regel aldri etter klokka 9.

EHX LPB-1 Ikke på brettet, men setter den som regel fremfor Orange toppen når jeg spiller hjemme. Billig og grei booster.

Har også en ds1 i skuffa, men synes den funker bra på Dual terror toppen hvis gain og tone er satt lavt, og output på fullt. Kanksje ikke like fin pedal som "stand alone" på en clean kanal....

Endret av Erkny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "hovedvrengpedal" nå er en JHS Angry Charlie. Veldig fornøyd med den, men jeg hadde muligens kjøpt en Charlie Brown istedet om jeg hadde fått testet de litt før kjøp. Sjekk Gearmandude på youtube. Han har en sammenligning mellom dem.

Ut over det bruker jeg en The Screamer (TS808 klone), som forøvrig nå ligger på pulten for feilsøking. Fikset en dårlig kontakt på lysdioden, og etter det har den ikke fungert....

Mens screameren ligger død, har en Boss DS2 tatt plassen dens. Ikke mye i bruk...

I tillegg ligger en halvferdig The Factory (fuzzfactory klone) ved siden av Screameren og venter på å bli loddet ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.