Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke vrengpedaler har folket? :)


krishest

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Monster Effects Mastortion

Marshall Shredmaster

Danelectro Fab Tone

Boss Metal Zone

Det er de jeg har. Bruker skjelden vrengpedaler, da jeg stort sett bruke vrengen i amp, men Mastortionpedalen blir værende på pedalbrettet, de andre ligger bare å samler støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikding Der Screamer - bygd og lettere modifisert av kristoffereide og Radial Tonebone Trimode er de som står på brettet. Ellers har jeg også en Tonebone Classic Distortion i skapet.

Har hatt en drøss andre. De fleste Bossene både modda og umodda, samt alle Marshalls vrengpedaler, en Vox osv. Også et par i boutique-klassen som Durham Sexdrive og et par andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke pedalvreng noe særlig, men en fuzz må man ha. Har en hjemmesnekra BigMuff-klone som har litt mer mids enn vanlig, låter sjef gjennom amp stilt inn på crunch... Ellers bruker jeg en AC Booster til å dra Bassmanen inn i higain-land :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to pedalbrett her...

Vreng på nr.1: Mad Professor Little Green Wonder, Danelectro Fuzz, og Fulltone FatBoost

På nr. 2: Hjemmelaget MXR D+ klone, EHX Little Big Muff, og Boss MetalZone

På hylla en DIY Swaptronic Fuzz, DIY Big Muff, og enda en D+ klone!

Men jeg liker nok best vrengen i kanal 4 på Mesa Roadsteren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Joyo Crunch Distortion, Boss DS-1, MXR Dist +, Malekko Fuzz og Fulltone 70 Fuzz.

På brettet bruker jeg alltid MXR Dist + og en TS9 foran. Etter MXR'n har jeg enten Crunch Distortion eller Boss DS1, som jeg veksler mellom til type sang og hvilke deler jeg skal spille. Har liksom ikke funnet mellomtingen som jeg fungerer kan erstatte de to. Men det er alltid 1 av de 3 + TS9 til boost. Kjører som regel clean på ampen. Det har også veldig mye å si på hvilken gitar jeg skal bruke, for pickupene har forskjellig output.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg Wampler Pinnacle Deluxe og Mad Professor LGW på brettet.

Synes Wampleren låter overraskende konge til low-gain saker, så jeg bruker den ikke så mye til det den er lagd for. Låter bea, og LGW er kanskje den beste livepedalen jeg har testa, kutter bra og låter kjempefint :)

Har en Mighty Red Distortion liggende en eller annen plass også, til EVH-typ lyd. Synes den låter like bra som Wampleren til det.

Ellers har jeg hatt alt for mange vrengpedaler, og det er vel stort sett kun Xotic AC booster og BB+ jeg savner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Build Your Own Clone Classic Overdrive, som er en rein TS808-klone uten noen mods. Har prøvd en del andre vrenger, men ingen av dem låter like bra som når ampen vrenger på egenhånd. TS'en bruker jeg som en clean boost for å få mer trøkk i mellomtonen når ampen allerede koker, men den gjør ikke noe for meg som vrengpedal på en clean amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to jeg bruker er Gollmer The Blues og Gollmer Fat dist. Førstnevnte er en herlig overdrive pedal med enorm spennvidde. Alt fra lett overstyring til tilnærmet distortion. Veldig responsiv i forhold til dynamikk i spillingen. Fungerer både som selvstendig vrengpedal og som booster til en allerede overstyrt forsterker. Kommer aldri til å kvitte meg med denne! Fat dist er som navnet indikerer en feit og fin distortionpedal Kontrol for level, tone og gain, samt en treveis bryter som gir ulike typer vreng. I motsetning til mange andre distortionpedaler er grunnlyden klar og tydelig uten noe form av vepselyder. Foretrekker å bruke denne sammen med en EQ. Ikke overraskende har valget falt på Gollmer sin Tonator. Sammen er disse to pedalene dynamitt. Det beste er at det ikke er så mange andre som kjører Gollmerpedaler da tilgjengeligheten er minimal. Slik sett er det lett å få en unik gitarlyd.

Ellers har jeg følgende som jeg aldri bruker da jeg ikke liker lyden i de:

T-rex Tonebug distortion (alt for mye mellomtone for min del

EXH metal muff top boost (må nok jobbe mer med denne, men jeg sliter med å få metal-pedaler til å fungere).

Boss DS-1 (Helt grei, men veldig anonym)

Boss DS-2 (For hul og "billig" i lyden)

Boss HM-2 (Gøy til sitt bruk, og kanskje en av de bedre Boss-vrengpedalene)

Boss MT-2 (Får den ikke til, blir bare veps på boks)

Arion Metal Master (Nei, nei, nei! Fikk den med på kjøpet en gang i tiden. Ikke akkurat min greie)

Og sikkert et par til jeg ikke kommer på i farten.

Endret av E5051
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.