Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke vrengpedaler har folket? :)


krishest

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er SD-1 ift de ander, spesielt Bad Monkey?

Har eid en SD-1, men aldri testa den skikkelig ut på en røramp. Men det virket som den hadde potensiale til å låte knall.

SD-1 funker topp, brukte den en stund da jeg hadde JCM800. Er vel den Zakk brukte før han fikk MXR til å lage en overpriset sak som er helt lik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Timmy: Fantastisk fin pedal, brukter den til å lage litt Fenderish brekk på cleanlyd.

Klon KTR: Siste versjon av den legendariske Klon, låter fantastisk.

DOD Overdrive/Preamp 250 grey spec klone. Halvgrøtete vintage overdrive, perfekt for strat og Yngwie-toner.

Quinnamp Hot Buttered Scotch: Smooth Dumble-vreng.

Dunlop Eric Johnson Fuzz Face: Klassisk FF, tjukk og fet lyd.

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barber LTD SR: fin, supertransperent, lett OD som legger fint på "click"-kanalen!

Blackstone Mosfet OD: verdens beste vrengpedal (IMO). Trenger vel ingen nærmere presentasjon! Men gir det likevel. Pedalen er (som mange andre) et take på en TS. Denne pedalen har noen ekstra greier i tillegg: den cleaner super godt opp (gitarvol), den har to forskjellige "kanaler" og kan tunes til om du bruker humbuckere eller singlecoils!

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Har en Way Huge Pork loin som er en litt mildere OD, brukes og av og til som boost.. har den egentlig alltid på, og skifter på knottene hele tia, digger den!

-Fulltone Plimsoul, har mer enn nok vreng for meg, låter bra. Men av en eller annen grunn så fungerer ikke denne og Pork Loin'en sammen, eller det blir veldig mye støy.

-Zvex mastotron hærlig crazy fuzz, i motsetning til Plimsoulen fungerer denna megabra med Pork Loin!

Kan anbefale alle tre!

Jeg er så lite bevandret i pedaluniverset, så dette er de tre beste od/fuzz/dist pedalene jeg noen gang har prøvd!.. det hadde vært veldig gøy å prøve nye vrengpedaler, men akkurat nå kan jeg se for meg at jeg har denna komboen i årevis.

Det har selvfølgelig noe med økonomien å gjøre også :P

Har også en Ds-1 liggende i en skuff, en pedal som jeg ikke kan fatte å begripe at noen synes er bra!!

Endret av øglemjælk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.