Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke vrengpedaler har folket? :)


krishest

Anbefalte innlegg

Rekk opp hånda den som har lest alle innleggene og bitt seg merke i hva andre har. Hvis ikke du nå rekker opp hånda... Gjorde du som jeg, leste tittelen, hamret inn det du har fort og gæli uten å egentlig bry deg så mye om hva slags vrengpedaler andre har? :D

Hehe, jeg leste faktisk tråden. Litt interessant tema dette. Men skjønner absolutt hva du mener.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Brett 1:

Voodoo Lab Sparkle Drive

NOC3 Firefly

Fulltone Fulldrive 2

Durham Sexdrive

Keeley Katana Boost

Brett 2:

Keeley mod. TS-808

Voodoo Lab Sparkle Drive

FRH custom od. (Frank Robert Helden)

Brett 3:

Fulltone Fulldrive 2 Mosfet Edition

Klon - klone (knallbra boks bygd av anotherfx)

Voodoo Lab Sparkle Drive

Paul C. Tim

Brett 4:

Durham Sexdrive

NOC3 Pure Drive

________________________________

Jeg bruker Sexdrive til boost og enkelte ganger står den faktisk på hele tida, det kommer litt an på hvilken amp jeg bruker.

Fulldrivene blir brukt som solovreng stort sett, fin, dynamisk, tett vreng på disse.

TIM blir i all hovedsak brukt til tett, rock`n roll komp vreng, og stacket som boost i mellomtoneland på solo.

Sparkle Drive er den mest anvendte pedalen, og den står på stort sett hele tiden. Knall på både tele og strat. Den er glad i å bli stacket med andre vrengpedaler og det passer meg og mitt bruk utmerket. Den er veldig anvendelig med tanke på å få rattet inn godlyd med egen clean"blend" knott. Vrengen minner veldig om TS type.

Firefly er kjempekompis med tele. Fin, dynamisk cruncy lyd. Og Puredriven er skikkelig vegg til vegg rock`n roll.

Den Keeleymoddede TS`en blir brukt til fyldig rockekomp, type 80-tall.

Endret av RuOl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser de som skriver litt om hvordan pedalen låter og om egen erfaring og bruk. De rene produktoppramsingene synes jeg er mindre interessante.

Sunface bruker jeg til alle Hendrix låter og soloen på Black Magic Woman og Comfortably Numb

XTC Atomic bruker jeg som vreng kanal siden ampen min er relativt low gain. Så til alle AC/DC låter og soloer osv.

Vemuram'en funker helt fantastisk til å simulere at man skrur en ikke master volum amp på fullt. Får clean kanalen til å høres ut som en Fender på full peis ala SRV og får vreng kanalen til å høres ut som en Plexi. I tillegg låte det helt konge å kjøre Sunface'n inn i Vemuram'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å variere litt, men nå har jeg en Boss SD-1, T-rex mudhoney, digitech bad monkey, E. Harmonix Little big Muff

Hvordan er SD-1 ift de ander, spesielt Bad Monkey?

Har eid en SD-1, men aldri testa den skikkelig ut på en røramp. Men det virket som den hadde potensiale til å låte knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører relativt clean amp. (JTM 45 klone). Der Screamer brukes ved lett vreng. Trimode'n brukes når jeg trenger litt mer vreng til litt hardere saker. Litt avhengig av innstillinger, kan begge brukes samtidig for ekstra gain. Vanskelig å beskrive mer enn det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.