Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjellen på Les Paul


Teammella

Anbefalte innlegg

Jeg har en av de nye Studio, og liker den veldig godt! Ikke noe galt å si om hverken mikker eller annen elektronikk! Er spesielt fornøyd med coilsplit på neck-pickup, gir en slags P90 lyd.

Har også en Gibson Explorer og en LP Gothic å sammenligne med, Studioen er litt 'snillere' i lyden enn de andre, men en kjempebra gitar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det vel verdt å nevne at noen av "spesial" Epi'ene , Bonamassa, Slash, osv er knakande gode gitarer med gode specs og litt annen elektronikk enn std. Epi. Min AFD har SD AlNiCO II slash pickuper, og sprague orange caps...lang neck tennon og ikke minst null kammere.

Har A/B et disse to og er ikke i tvil, jeg hadde tatt Epi'n. Gibsonen er en kompis sin og jeg har prøvd den mer en noen få ganger.

Gibsonen har tynnere og mindre respons i lyden, de er omtrent like på action, men Epien føres mer riktig bare, og høres mer fyldig ut, rart egentlig men sånn er det.

post-5285-0-70990700-1345372064_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bumble beesa til gibson er en offentlig hemmelighet, og lite å rope opp om. bytt dem, om det er et problem. har nå to les pauls fra post millenium, en 06 r7 og en 07 cr8. begge disse var veldig gode ut fra kassa, og bar ikke preg av at gibson har dårlig kvalitetskontroll. om de hadde vært dårlig satt opp ol, blablabla. so what? er ikke store greia å justere hals, strenghøyde osv.

condemned, er ikke warmoth og music man samlebåndsprodusenter?

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bumble beesa til gibson er en offentlig hemmelighet, og lite å rope opp om. bytt dem, om det er et problem. har nå to les pauls fra post millenium, en 06 r7 og en 07 cr8. begge disse var veldig gode ut fra kassa, og bar ikke preg av at gibson har dårlig kvalitetskontroll. om de hadde vært dårlig satt opp ol, blablabla. so what? er ikke store greia å justere hals, strenghøyde osv.

condemned, er ikke warmoth og music man samlebåndsprodusenter?

gtrzn

Jeg ser ikke på warmoth som en samlebåndsprodusent - nei. Der produseres det på etterspørsel og ikke etter et gitt dagskvanta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri eid en Les Paul og kommer mest sannsynlig nok aldri til å kjøpe en. Har Fender i blodet og det er der jeg putter penga mine når det gjelder elektrisk gitar.

Må innrømme at jeg har sikla på en Jimmy page Number two,men til den prisen er det en drøss andre gitarer jeg heller ville kjøpt.

Sier ikke at det er noe galt med Gibson, jeg er veldig glad i de akustiske men les Paul har aldri vært noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på warmoth som en samlebåndsprodusent - nei. Der produseres det på etterspørsel og ikke etter et gitt dagskvanta.

du ser ikke på dem som det, men de er det allikevel. music man da, er ikke samlebåndsprodusent det heller?

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da utrolig hvor du skulle kverrulere a gitt!

Nei, warmoth er ikke samlebåndprodusenter. Produserer man på etterspørsel er man ikke en samlebåndprodusent. Mulig du ikke helt fattet hva jeg la i det ordet - men håper du forstår bedre nå.

Det at du har en eller annen trang til å beskytte Gibson med nebb og klør er helt okei - bare hold propagandaen din unna meg. Jeg liker ikke gibson, og har sagt hva jeg mener om de. Jeg har falt godt til ro med Warmoth og er storfornøyd med de av den enkle grunn at jeg synes de knuser både fender og gibson hva kvalitet angår, samt at de ikke er en gjeng sauer og kommersielle horer.

Takk for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.