Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Les Paul Tribute T


Affen

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, lokmund skrev:

Grattis! Om du liker binding er de der temmelig enkle å lage falsk binding på med et skarpt barberblad ;)

Det er jeg interessert i å vite mer om:-) Jeg har behov for å skjule en litt dårlig liming av topp på en selvbygget plankegitar, og har lurt på om jeg skal frese ut til binding. Foreløpig har det ikke fristet noe særlig, men dersom det er en enkel måte å gjøre det på, blir jo saken en helt annen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/5/2017 at 21.52, Naigewron skrev:

Pent!

Tribute til hva/hvem? Er ikke inne i Les Paul-verden (den virker uhorvelig forvirrende)

Aaaaaner ikke ;)
Men fra billigst til dyrest tror jeg det er slik: Junior, Faded, Tribute, Studio, Standard, Traditional.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk at dette er rett og slett en tribute til Gibson Les Paul. De andre har et tiår lagt til, men dette er rett og slett en tribute til Les Paul gitaren.

Uansett prisklasse har jeg veldig gode erfaringer når det gjelder lyd fra disse gitarene. Har/eller har hatt 3 stk nedre skiktet Gibson og de låt alle bra. Solgte to av de da jeg var lei av å måtte stemme gitaren midt under en låt. Angrer litt på at jeg ikke sendte minst den ene til en gitardoktor for å kutte/file toppsadelen bedre.

Gratulerer med en gitar som gir deg skikkelig Gibson lyd, og håper du slipper samme ustabiliteten som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, blaamann skrev:

Tribute T, kan det være Mr T?

Mr-T-mrt-36834304-1163-860.thumb.jpg.448d70e394a146aa9176ea4153e337c6.jpg

Ice baby!
T står for Traditional, de kommer også i HP= High performance. Mye ekkel krom og robot tuners, zero fret nut og annet tullball.

@blaamann: Den er veldig bra laget, har hørt at disse kan variere veldig. Pent treverk og flawless lakkering. Noe liiiiite antydning hastverkarbeid helt øverst ved de siste båndene på selve siden av halsen (der rosentreet er limt fast). Nøtta må nok files etter jeg satt på .10 sett også. Låter kuler og krutt, veldig høy akustisk lyd i den også. Weight relief er konge for karer med elendig rygg slik som undertegnede. Og igjen, den lukter himmelsk :P Meget fornøyd så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.