Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi på Gibson Les Paul Robot Guitar


iblis

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Audun skrev:

Ingen bør irritere seg over hva noen vil selge tingene sine for. Det er jo bare å la være og kjøpe...

Jeg blir provosert når folk med viten og vilje prøver å lure til seg kroner ved overpris. 
Hvis man har snøring på hvilken pris som er riktig kan man la være å kjøpe, men evt han stakkars konfirmanten som brenner av kronene sine for så å opptage etterpå at man er lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg ikke konkret på denne gitaren. Ser til stadighet ting blir lagt ut særlig på FB sine kjøp&salg sider til over nypris for brukt vare.
Ett godt eksempel var en kar som skulle ha 1400 for en pedal fordi han hadde gitt 1600 ny. Jeg sende en link til han hvor man fikk tak i samme pedal fra norsk nettside til 700,- 
Men det brydde han seg ikke om, fortsatte med samme pris. Hvis en uerfaren person handler og så i etterkant blir oppmerksom på reèl pris så føler man seg lurt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tross alt er det vel kjøper sitt ansvar. I dag er det jo null problem å google tilsvarende vare, og sjekke hva man faktisk kan forvente å måtte betale. Det verste som skjer hvis en selger legger ut en vare til alt for høy pris, er at han ikke får solgt. Det går ikke ut over noen andre enn selger.

Endret av Audun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rødvin skrev:

Nå pleier jo ganske mange på Finn å komme med skambud uansett hva startpris er (eller foreslå å bytte mot sin Indonesia-produserte gitar) så da må man kanskje sette en slik pris for å få det folk her i tråden foreslår ;)

Dette ja !

Noen kjøper dyre Korea/Indo/Mex  signatur gitarer til 10-15k . Når "signatur verdien" er utgått ( det er jo ofte temmelig ferskvare dette) så sitter de med en middels grei gitar som egentlig bare er verdt en 20-30%  av nypris selv om den er nærmest strøken .

Og legg til at en kan kjøpe en litt eldre lignende Japan gitar som er vesentlig bedre,  til samme pris eller enda lavere .Eller de kan kjøpe en rimelig ekte Gibson USA til 3-4k .  Jeg syns synd på disse yngre som egentlig blir "lurt" når de kjøper slike gitarer , men fristelsen er vel for stor etter de har sett i timevis på helten sin på Youtube .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Audun skrev:

Ingen bør irritere seg over hva noen vil selge tingene sine for. Det er jo bare å la være og kjøpe...

Hvem er det som er irritert? Jeg ville ha skrevet noe ganske annet om jeg var irritert.

19 timer siden, Audun skrev:

Tross alt er det vel kjøper sitt ansvar. I dag er det jo null problem å google tilsvarende vare, og sjekke hva man faktisk kan forvente å måtte betale. Det verste som skjer hvis en selger legger ut en vare til alt for høy pris, er at han ikke får solgt. Det går ikke ut over noen andre enn selger.

Selvsagt er det kjøpers ansvar, men det betyr ikke at det er ok at en blåøyd 'førstegangs-Finn' betaler dobbelt så mye som noe er verd. Og det er heller ikke null problem å Google seg fram til hva en vettig pris er: For det første er bruktmarkedet i Norge en god del dårligere for selgere enn bortimot alle andre bruktmarkeder man kan jamnføre med via Internett. For det andre er Internett smekkfullt av informasjon som er upålitelig, villedende eller direkte løgn og oppspinn. Å bruke nettet til å finne fram til hva som er sant og ikke sant blir vanskeligere og vanskeligere for hver dag som går. 

Vi som har fulgt med på Finn daglig i årevis har en innsikt i bruktpriser som det kanskje er lett å ta for gitt, når man først har den, men denne innsikten er ikke noe ferske gitarkjøpere får bare av et par enkle Google-søk.

Endret av OsamaFetLaden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en brukt http://www.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Robot-Les-Paul-Jr-Special.aspx      fra usa for 9000kr endel år tilbake ,

solgte den i norge for noen år siden for 4500kr,  han som kjøpte den skulle røske ut 

roboten.    Var forsåvidt enig i det siden vekten av robot tunere gjorde at den var 'fram tung' mot halsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig det finnes noen samlere som vil ha en strøken slik gitar , men å finne de i Norge er noe annet .

Fargen , fretboard og headstock liker jeg- den hvite binding og pickupringer nei - og null binding på kropp gir litt "kjipt" inntrykk . Cream binding/p ringer og lik på kropp hadde gjort seg (som på LP Classic)  Og stoptail ser rar ut her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.