Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjellen på Les Paul


Teammella

Anbefalte innlegg

Produserer man på etterspørsel er man ikke en samlebåndprodusent.

Spennende at du har egne definisjoner av ting, men da kan du ikke forvente at andre skal forstå hva du mener.

Fra Wikipedia:

Samlebånd er et hjelpemiddel ved forskjellige typer av masseproduksjon. Samlebåndsfabrikkasjon innebærer i prinsippet, at arbeidere eller maskiner står fast stasjonert ved en bestemt arbeidsplass, mens et bånd transporterer produktet fra arbeidsplass til arbeidsplass. På hver arbeidsplass utføres en eller flere enkle arbeidsprosesser, som f.eks. å montere en eller flere delkomponenter på produktet. Medarbeiderne blir på denne måten spesialisert i få operasjoner, som kan utføres hurtig og effektivt. Slik kan man oppnå en økning av produksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da utrolig hvor du skulle kverrulere a gitt!

Nei, warmoth er ikke samlebåndprodusenter. Produserer man på etterspørsel er man ikke en samlebåndprodusent. Mulig du ikke helt fattet hva jeg la i det ordet - men håper du forstår bedre nå.

Det at du har en eller annen trang til å beskytte Gibson med nebb og klør er helt okei - bare hold propagandaen din unna meg. Jeg liker ikke gibson, og har sagt hva jeg mener om de. Jeg har falt godt til ro med Warmoth og er storfornøyd med de av den enkle grunn at jeg synes de knuser både fender og gibson hva kvalitet angår, samt at de ikke er en gjeng sauer og kommersielle horer.

Takk for meg :)

poenget mitt var at ditt utsagn om at du holder deg langt unna samlebåndsprodusenter, ikke matcher utstyrsparken din. propaganda har jeg ikke drevet med, ei heller forsvart gibson på en uryddig måte.

hva mener du er propaganda i hva jeg har postet? hva med spørsmålet mitt om music man? lett å trekke seg unna når man ønsker at du nyanserer litt.

fint at du liker warmoth, men det betyr ikke at alle andre er dumme

gitrsn

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva utstyrsparken min har med dette å gjøre angår vel strengt tatt ikke deg. Nå har jeg vel aldri sagt at noen er dumme heller.

Music Man ja. Jeg har spilt på en rekke Music Man gitarer, og sammenlignet med Fender og Gibson er Music Man overlegen rett ut fra eska.

Audun:

Jeg vil ikke si at Warmoth er spesielt kommersielle av seg, nei.

Salgsgruppen står nok iherdig på - men mine erfaringer med utallige warmoth kropper og halser, samt komplette Warmoth gitarer, er at jeg er langt mer fornøyd med disse enn med f.eks en Fender eller Gibson i samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salgsgruppen står nok iherdig på - men mine erfaringer med utallige warmoth kropper og halser, samt komplette Warmoth gitarer, er at jeg er langt mer fornøyd med disse enn med f.eks en Fender eller Gibson i samme prisklasse.

Er vel kanskje ikke så rart da Fender/Gibson/putt inn passende produsent her - gjerne skal ha noen kroner for å skru sammen delene, lodde elektronikk også videre. Og dette er arbeidsoperasjoner som i hovedsak gjøres av mennesker. Kvaliteten på en Warmoth, eller annen deleprodusent gitar er så god som endeleddet, dvs den som skrur sammen, gjør det til.

Men nå har jeg bidratt til å dra denne tråden langt utenfor det den startet som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betviler ikke kvaliteten på Warmoth, og det er jo flott for deg at du har funnet noe du liker.

Ja, Gibson har gjort noen uheldige valg det siste tiåret, men likevel har de veldig mange modeller som er fantastiske instrumenter. Jeg har heller ikke vært borti noen av disse problemene som blir nevnt på noen Gibson jeg har vært borti. Det betyr selvfølgelig ikke at det ikke eksitererer Gibson-gitarer som burde vært stoppet i kvalitetskontrollen, men det er jeg rimelig sikker på gjelder de aller fleste store gitarprodusenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun, har du prøvd å endre posten din? Når jeg gjør det rettes alle Æøå feilene...

Edit: du fikser det på en annen måte du...

Fordelen med å være moderator er at man kan velge å endre sine egne (og andres :D ) innlegg uten at det synes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si det man vil om alskens gitarprodusenter, jeg har prøvd svæært mange merker gitarer, alt fra squier, ibanez, ibanez j-craft, mayones, caparison, carvin, charvel, jackson, schecter, ltd, esp, epiphone, Gibson, Gibson CS, Gibson Memphis, Fender mexico, Fender USA, Fender fra 70- og 80-tallet, Fender CS og the list goes on.

Nå har det seg da slik at alle disse gitarene er alt fra greie til svært gode gitarer. Det eneste som er, er at om jeg har lyst på en strat, så er det KUN, og da mener jeg KUN en FENDER Stratocaster som gjør det, for min del. Da disser jeg ikke kvaliteten på verken Warmoth, Mayones e.l. Alle disse produsentene har gode kvalitetsgitarer. Men, det føles bare ikke riktig.

Det blir som å få servert Pepsi når man vil ha Cola eller å kjøpe Monolit når man vil ha Troika. Det er på mange måter det samme, men samtidig er det ikke det samme.

For min egen del blir det helt uforståelig å kjøpe Warmoth om jeg vil ha en Fender Telecaster, ikke sant? Ja, det er en gitar, Ja, den fyller de samme behovene, men det er ikke det samme... Punktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.