Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge-Jam #1 [INNSPILLINGER]


condemned

Anbefalte innlegg

Har du kommet langt på Jam #3 nå? Gleder meg som fy til å høre på hva folk har klimpret på!

Vet du har fått høre det nok ganger, men condemned: utrolig fett tiltak! Kult med et miljø på dette ellers flotte forumet.

(i motsetning til den gråe triste siden kalt forum.vintagegitar)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den endelig her! Jamsession nummer TRE!

Beklager at det har tatt litt tid - men jeg fikk ikke cubase til å funke skikkelig før i går. Takker for tålmodigheten deres!

Rekkefølgen er som følger:

ØysteinH

DenyEverything

Duckling

DEBRIS (fy faen for et mesterverk av en solo!!!!!!!!!)

Haarball

Tandbergern

ErlendB <3 (følte du hadde mast på meg lenge nok over facebook nå :wub: )

http://soundcloud.com/gitarnorge-jam/gitarnorge-jam-1-klipp-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra backingtrack og mange fine bidrag! Folk er dyktige!

Litt dårlig sync/timing på enkelte ting, men slikt er jo vanskelig å få rett når man redigerer "i blinde"

Angående innspilling og pålegg så har ikke jeg fulgt med på hvordan dere har gjort ting, men en ganske smart ting er å spille inn/levere et stereospor hvor man har backing i en kanal og solo i den andre, da kan den som redigerer sporet legge på hele sporet og bruke backingtracket som sync - mer presist enn det skal det utrolig mye til å få noe. Fungerer selvsagt bare om plassering er fastsatt på forhånd, men uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk bouncer soloen sin helt fra start av sangen (så "stille-delen" før soloen kommer blir med) og til soloen slutter istedet for å bounce fra rundt der de begynner å spille, gjør det jobben myyye lettere mtp. "drag and drop" for den som skal redigere det, i dette tilfellet condemned. Da er det bare å dra det riktig antall takter for å plassere og blir mindre tull og klaging over og med timing osv.

Tenk på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo i likhet med trådstarter kjent dette problemet på kroppen. Slik jeg ser det, er løsningen å lage fire klikk før der gitarsoloen kommer inn så en tom takt i tilfelle noen bruker opptakt, og be om at klikkene er med på soloen som kommer tilbake.

Så fjerner man de taktene før man mikser.

Har man da bestemt hvor de fire klikkene skal ligge i kompet, så er problemet løst, i hvert fall for de som følger oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett spilt folkens.

Soloen min er litt feilplassert på beaten, men det er ikke enkelt for Condemned siden han ikke får ferdige prosjektfiler men ren audio.

Er jo bare snakk om noen små mm flytting i prosjektet.

Høres bare ut som timinga mi er litt dårlig, det var improvisert men.. :)

Her er den sånn den er tenkt:

http://soundcloud.com/user8166445/gitarnorge-solo-med-komp

Endret av Debris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.