Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge-Jam #1 [INNSPILLINGER]


condemned

Anbefalte innlegg

Må si meg enig i at Gluke har en kul og original tilnærming og ikke minst en veldig bra utførelse også.

Åpenbart mange raske og dyktige shreddere her.

My shredding dayz are long gone, men alltid hyggelig med gode tilbakemeldinger. Thanx!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Det ble en koselig video. Den gang ba vi om bilde av folket, men et bilde av gitaren blir litt mer anonymt, og det synes jeg er OK. Det å få inn en kort tekst som en "plakat" i videoen går jo også an.

Synes et slikt sluttarbeid er en veldig god plan.

Jeg har sett gjennom "Trehjulssykkel"- videoen, og de aller fleste som deltar har sluttet å delta på forumet. Det er ikke meningen å stjele rampelyset til dette glimrende tiltaket, men en mulighet er jo å kjøre en "Trehjulssykkel 2012" en eller annen gang, med nye gitarister. Bare nevner det, trenger egentlig ikke å kommenteres noe særlig, vi får se hva som skjer framover, og så kan det kanskje lanseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren brukt var denne:

5662199744_f386cd8045_b.jpg

EMG 85 i bridge, EM 81 i neck (crappy originalpickuper i bildet) 009-42 Curt Mangan Pure Nicel strenger, Rødt Dunlop Jazz III plekter

Kun bridgepickup i soloen.

"Amp" var Line 6 POD Farm 2.5 med et preset med variaced plexi, og en smule delay og romklang. Lagde en "dual path" preset i stereo.

Og, siden jeg har spilt med strat og 21 bånd altfor lenge, den siste tonen var selvsagt bendt opp til høy E fra 21.ste bånd, gammel vane vond å vende! :)

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gitar var denne "Blackash" telepartscasteren, riktignok oppgradert med andre knotter og en forbedret bridge-pickup etter at bildet ble tatt. Det ble spilt på P90+bridge som til sammen fungerer lydmessig som en humbucker, selv om den nok ikke bucker hum like effektivt som en ekte humbucker. Pickupene i gitaren er fra neck til bridge: Seymour Duncan Quarter Pound, Eastgrove P90 (custom bestilt), Eastgrove Tele-bridge (custom bestilt).

DIY_tele_blackash01.jpght1r.jpgt_energyxt_screenshot.png

Denne spilte inn i Blackstar HT-1R kanal 2 med ganske mye gain, ISF langt over på US-siden, og en ørliten tanke reverb (det er i tillegg lagt på ganske mye romklang i miksen, tror jeg). Fra emulated-utgangen (som har fått veldig god kritikk i tester) via en liten Behringer mikser og videre inn i PC gjennom Behringer USB-lydkort. Innspilt med Energy XT 2.6. Enkel lydspor-redigering til wav-fil i Audacity.

Denne råmiksen på soundcloud sier litt mer om hvordan opptaket låt før sluttmiksen (beklager brå start og slutt):

http://soundcloud.com/user955040/mixed-sample-clip-sarge-gn-jam

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.