Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge-Jam #1 [INNSPILLINGER]


condemned

Anbefalte innlegg

Håkei. Da har jeg spilt inn noe her i natten, men jeg sliter med å få det ut av cubase. Om jeg eksporterer audiotracket så får jeg ikke med VST-prosesseringa, og om jeg prøver å eksportere en mixdown så får jeg beskjed om at jeg har for lite plass på disken til å få lov til å eksportere. Hva gjør jeg galt? Har markert av den delen av sessionen som skal eksporteres, går på File -> Export -> Audio Mixdown, velger wave-sound og riktig lokasjon, men får da nevnte feilmelding. Jeg har 172GB ledig på disken jeg skal lagre på, 4,8GB på disken som programmet ligger på og 6,8 på disken som sessionen ligger på. Alt dette skulle da være mer enn nok for å eksportere 40 sekunder med wave? Prøvde å skifte til mp3, men fikk fortsatt ikke lov.

Prøvde å ta den eksporterte, tørre fila inn i Audition (som jeg kjenner litt bedre, men som jeg sleit med å få VST'n til å funke i), og la på VST-prosessering i ettertid (Guitar Rig 4 for øvrig), men det blei bare grøt. Noen tips? Har sitti her i timesvis nå og prøvd å få til noe kult (ja, dette er veldig langt utenfor min komfortsone), og når jeg endelig føler jeg har fått til noe halvveis er det vanvittig kjipt om jeg ikke får brukt det fordi jeg ikke får soloen ut av DAW'et. Nå angrer jeg på at jeg ikke jobba litt mer med å få VST'n til å funke i Audition med en gang :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkei. Da har jeg spilt inn noe her i natten, men jeg sliter med å få det ut av cubase. Om jeg eksporterer audiotracket så får jeg ikke med VST-prosesseringa, og om jeg prøver å eksportere en mixdown så får jeg beskjed om at jeg har for lite plass på disken til å få lov til å eksportere. Hva gjør jeg galt? Har markert av den delen av sessionen som skal eksporteres, går på File -> Export -> Audio Mixdown, velger wave-sound og riktig lokasjon, men får da nevnte feilmelding. Jeg har 172GB ledig på disken jeg skal lagre på, 4,8GB på disken som programmet ligger på og 6,8 på disken som sessionen ligger på. Alt dette skulle da være mer enn nok for å eksportere 40 sekunder med wave? Prøvde å skifte til mp3, men fikk fortsatt ikke lov.

Prøvde å ta den eksporterte, tørre fila inn i Audition (som jeg kjenner litt bedre, men som jeg sleit med å få VST'n til å funke i), og la på VST-prosessering i ettertid (Guitar Rig 4 for øvrig), men det blei bare grøt. Noen tips? Har sitti her i timesvis nå og prøvd å få til noe kult (ja, dette er veldig langt utenfor min komfortsone), og når jeg endelig føler jeg har fått til noe halvveis er det vanvittig kjipt om jeg ikke får brukt det fordi jeg ikke får soloen ut av DAW'et. Nå angrer jeg på at jeg ikke jobba litt mer med å få VST'n til å funke i Audition med en gang :/

Har ikke noe erfaring med cubase, men står det ikke "Render" noe sted?

I reaper er det slik at når man trykker render, så lagres det man hører når man spiller av i et wav format, altså med plugins osv.

Export har helt andre funksjoner her, men igjen, har aldri brukt cubase :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt left og right marker. Jeg prøvde først uten å ha gjort det, og fikk beskjed om at jeg måtte sette left og right marker. Fikk satt noen markører, så det blei en rød stripe i takt-baren på toppen over det feltet som da var markert, mellom left og right, og jeg fikk nå opp den innstillingsboksen når jeg valgte Audio Mixdown.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit jo det da! Er jo ikke teit heller :ninja:

Neida, takk for tipset, Castor, det funka gull. Har fått dytta avgårde mail med solobidrag nå, så da håper jeg det er plass til meg i et jamtrack :D

Har aldri påstått at jeg er noen gitargud, så gidder ikke unnskylde mine manglende ferdigheter, selv om mitt bidrag nok er det dårligste hittil :D Skal dog nevnes at soloferdighetene antakeligvis har fått lide litt av at jeg har spilt nesten utelukkende akkustisk rytmegitar de siste par åra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste klipp kommer så fort som mulig. Var så godt som ferdig, før cubase bestemte seg for å ta meg hardt bakfra og slette hele driten. Starter på nytt i morgen igjen!

Ah... Ungdommelig pågangsmot! ;) En av fordelene ved å bli erfaren (les: gammel) i dataverdenen er at man lærer seg å trykke ctrl-S (Save) ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller enda bedre (værre), når man blir gammel og grå programmerer, så benytter man seg av i tillegg noe som på gresk kalles for CVS, hvor alt man lagrer får et versjonsnummer, slik at man enkelt kan gå tilbake og gjenopprette fila fra et tidligere stadium. Ikke at jeg benytter meg av dette hjemme til privat musikkproduksjon da. Det får da være grenser.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.