Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge-Jam #1 [Backingtrack]


Anbefalte innlegg

Da har jeg sendt inn mitt bidrag. Det ble så som så - særlig når man hører på klippet isolert, men satser på at noe slurv blir skjult i miksen :)

Innspillt mellom slagene på jobb i dag.

Ble samme løsning som på trehjulsykkel opptaket - fra gitar til en Sansamp Trademark 10 - Effekt ut til ett Audiofire 4 lydkort og inn i Garageband.

Var litt i tvil da jeg ikke fant strømforsyningen til lydkortet, men heldigvis tar den strøm via firewire kabeln.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner presset... har nå vært innlåst i å skrive metal-riff i 180-200 bpm en god stund... så solo ja... Kan noen gi meg en note jeg kan starte på så skal jeg nok få sopt sammen noe når jeg kommer tilbake til Sverige og gearet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det tydeligvis bare var å slenge seg på så skal jeg se om jeg dytter inn et bidrag i løpet av de nærmeste dagene. Ikke min komfortsone i det hele tatt, så har lyst til å prøve å få til noe skikkelig spaca. Har noen freshe factorypresets mot slutten av de 200 som fulgte med GT-10'n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt bidrag er også på vei. Jeg er veldig spent på hvordan det blir om det i det hele tatt holder standarden.

Jeg tror ikke CastorFiber har noen grunn til å bli ledd av, for å si det slik. Mitt bidrag er vel på grensen til å kunne kalles en solo, så tilbakelent som det er i hastighet. Jeg er ikke akkurat noen shredder... På den annen side synes jeg bidraget mitt passet ganske greit sammen med backingtracket, og jeg synes jeg klarte meg greit til å gå litt på utsiden av komfortsonen... :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh da er kona og ungene på vei til fjells og har laga noe som høres ut som det kan passe. Hvis nå bare den guitarjacken kommer i morra så får vi se om det lar seg gjøre å få den inn på opptakeren. Fy faen jeg er dårlig på det her opptaksgreiene ass. Hater det som pesten. Når jeg var ung hadde man studioer til sånt, fylt opp med sånne studiofolk som visste hvilken knapp man skulle trykke på (og ikke)......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh da er kona og ungene på vei til fjells og har laga noe som høres ut som det kan passe. Hvis nå bare den guitarjacken kommer i morra så får vi se om det lar seg gjøre å få den inn på opptakeren. Fy faen jeg er dårlig på det her opptaksgreiene ass. Hater det som pesten. Når jeg var ung hadde man studioer til sånt, fylt opp med sånne studiofolk som visste hvilken knapp man skulle trykke på (og ikke)......

Jeg kjøpte meg en Line 6 UX1 med medfølgende Pod Farm 2.5 for en stund siden, funker som bare det, og superenkelt i bruk... :)

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfegitartriks?! Ok. Da vil nok mitt bidrag skille seg ut som treeeeeegt. ;)

Siden andre poster utstyret de har brukt, så gjør jeg det samme: Min "Blackash" telepartscaster i "humbucker"-posisjon (mid+bridge) inn i Blackstar HT-1R ch2 med ganske mye gain, ISF langt over på US-siden, og en ørliten tanke reverb. Emulated-utgangen via en liten Behringer mikser og videre inn i PC gjennom Behringer USB-lydkort. Innspilt med Energy XT 2.6. Enkel lydspor-redigering til wav-fil i Audacity.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.