Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spellemannskandalen


davidsen

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke rasistisk..

Altså, det er som om jeg skulle kalt deg melk. Blir du sur om jeg kaller deg melk? Du er hvit, som melk (eller noe i den duren).

Dessuten etter de var på vei av scenen smilte de begge to.

Det er jo nesten som om de tar seg nær av at folk kaller de brune. Synes de det er galt å være brun? Huff...

Kritikken blir for hard, og den fine kvelden til Lars Erik Blokkhus ble forandra til et mareritt.

Jeg støtter Plumbo!

Endret av OsloGutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvordan du tolker det jeg sier er opp til deg selv. Men at alle bortsett fra meg i denne tråden forsvarer uttalelsen om at "alle kan gjøre en feil" osv er et faktum.

Jeg syns ikke vi skal under noen omstendigheter godta slike fortidslevninger av uttalelser.

Bare så det er sagt, så legger jeg ikke dere i samme bås. :)

Peace out.

For å ha det på det tørre: Jeg forsvarer på ingen måte uttalelsen. Den var og er hårreisende og fortjener å bli satt på dagsorden, noe den også til de grader har blitt, men det går an å forsøke og unngå å gjøre dette til et svertekampanje mot Plumbo som band. Han gjorde en feil og dreit seg loddrett ut. Han har fått en lærepenge, lagt seg paddeflat og beklaget på det sterkeste. Alle kan gjøre feil. Noen gjør mindre fadeser, andre tråkker langt over streken, men utilsiktet.

Slike uttalelser skal ikke godtas, men det må gå an å tilgi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del så ikke programmet, men har lest om hva som skjedde. Og slik jeg tolker det, så var vel dette bare et platt og totalt mislykket forsøk på å være morsom, men med dritdårlig timing.

Og jeg finner det symptomatisk at Madcon slipper billigere unna med sin bleikfis-uttalelse enn denne møkkamann kommentaren. Om man ser det i sammenheng, så er det vel helt likestilt. Men populisme tilser at Madcon slipper unna med det, fordi at folk med mørkere hudfarge har vært utsatt for rasisme så lenge at de må få lov til å "ta igjen litt". Man ser akkurat det samme fenomenet innen integreringspolitikken. Man skal ikke være særlig kritisk i en kommentar til unfallende integreringspolitikk før man blir stemplet som rasist.

Jeg syntes faktisk at dette er total krisemaksimering, helt ute av proposjoner. Jeg syntes også at han Kaizers-kisen som helte øl i hue på stakkaren, oppførte seg mye verre. Fra hans side var dette reint populistisk publikums-frieri. Han ville score poeng på at en annen hadde driti seg ut. Skikkelig dårlig gjort, og det forteller meg mer negativt om han som person enn hvor rasistisk denne Plumbo-kisen egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet i en annen tråd- dette er bare tøys. Dårlig ordspill med verdens dårligste timing, ja, men når ble det så vanvittig klanderverdig å dra en dårlig vits?

Skal vi gå rundt og ta så hensyn til hverandre, eller ha så snevre grenser for hva vi tåler av hverandre at dette er et problem, da bør vi tenke oss grundig om.

Skal jeg som lys i huden bli sur hvis en eller annen med mørkere hud enn meg bruker uttrykket "hvit av skrekk", og tro at vedkommende mener noe feil med det?

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å skjønne at det er feil å snakke om hudfarge, så lenge man ikke har med et rangeringssystem man tror på i bakhånd.

Vi musikere driver jo også og erter hverandre med diverse vitser, om trommeslagere, bassister, gitarister og så videre. Hvis noen er så dumme at de tror at det er noe alvor bak det, så har man for meg diskvalifisert seg fra å mene noe om det.

Slik blir det med rasister også. Hvis man er så tjukk i hodet at man bruker hudfarge som en eller annen form for nedsettende betegnelse om andre, så kan vedkommende mene hva de vil for meg.

Det som gjør det enda dummere, er at en rekke "sjendiser" så finner det for godt å twittre eller blogge om dette, for å vise hvor politsik korrekte de er.

Og så til slutt- så lager aviser, og i og for seg også nå GN, meg selv inkludert, en "sak" på denne "viktige" hendelsen.

I dag dør det 5000 barn i øst- og sørlige Afrika. her sitter jeg og mener noe om årets dårligste ordspillvitstiming. jeg burde skamme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vel mest om juryen....

Det sier fint lite om juryen. Det det derimot sier noe om, er at dette er en låt ganske mange liker, siden den vant frem gjennom SMS/tlf-avstemming. Hvis den sier noe om juryen så måtte det i hvert fall peke mot jobben de gjorde når de nominerte den, en nominasjon som nok er basert på type radiospilling gjennom det siste året.

Et "drittband som ingen har hørt om" tipper jeg har fått mye spilletid på diverse lokalradioer rundt omkring det ganske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om bandet Plumbo, men måtte de aldri få noe som helst suksess etter fadesen i går.

ref : http://go.nrk.no/go/...v/indeks/293353

http://www.vg.no/ram...?artid=10075550

edit : og Terje Winterstø Røthing (Kaizer-gitaristen) er blitt min nye guitar hero!

'

Ser ingenting galt med denne kommentaren etter de uttalelsene Madcon har kommet med i media. Å kalle folk med Downs for "mongo" er vel ikke stort bedre enn å si "mokkamann" (eller "Moccamann" som han sannsynligvis mente), eller å kalle nordmenn for "bleikfiser" eller "Blendahvite"? Har en følelse av at media er rask på banen i denne saken grunnet "offrenes" etniske bakgrunn. Plumbovokalisten ba om unnskyldning. Har Madcon gjort det samme for sine "rasistiske" uttalelser???

Edit: Neste gang Kaizers er i området skal jeg tømme to øl i huet på gitaristen. Makan til idiot!!!

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier fint lite om juryen. Det det derimot sier noe om, er at dette er en låt ganske mange liker, siden den vant frem gjennom SMS/tlf-avstemming. Hvis den sier noe om juryen så måtte det i hvert fall peke mot jobben de gjorde når de nominerte den, en nominasjon som nok er basert på type radiospilling gjennom det siste året.

Et "drittband som ingen har hørt om" tipper jeg har fått mye spilletid på diverse lokalradioer rundt omkring det ganske land.

Ok. Da er det vel slik, jeg har ikke detaljkunnskap om prosessen her. For meg så føyer slike ting seg inn i rekka sammen med det faktum at Sputnik har solgt millioner av plater, og er spilt på lokalradioer i bøtter og spann. Da snakker vi "Nå skal vi skilles Johanne" og tilsvarende drittmusikk, fullstendig uforståelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media er ikke objektivt...

Men jeg synes aldri madcon burde få solgt en plate igjen, for de hoppa på kommentaren for å få litt god PR, og jeg synes heller ikke Eidsvåg OnkelP eller noen av de andre nissene i det politisk korrekte kjendisnorge burde få solgt en plate igjen... Alt handler jo bare om å få PR, rasisme har ingenting med saken å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.