Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spellemannskandalen


davidsen

Anbefalte innlegg

Det å kjøre på "ikke politisk korrekt" humor krever god fingerspitzengefühl,

og det var vel ikke akkurat det Plumbovokalisten viste fram at han var i besittelse av under prisutdelingen.

Likevel håper jeg det er rom for "ikke politisk korrekt" humor her i landet selv rundt følsomme temaer som dette.

En god komiker hadde helt sikkert klart å "time" det samme ordspillet slik at det ble morsomt og ikke krenkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det å kjøre på "ikke politisk korrekt" humor krever god fingerspitzengefühl,

og det var vel ikke akkurat det Plumbovokalisten viste fram at han var i besittelse av under prisutdelingen.

Likevel håper jeg det er rom for "ikke politisk korrekt" humor her i landet selv rundt følsomme temaer som dette.

En god komiker hadde helt sikkert klart å "time" det samme ordspillet slik at det ble morsomt og ikke krenkende.

Enig med du......ser for meg at Harald Heide Steen Jr. kunne gitt hele salen latterkrampe med akkurat samme kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del begynner allerede å bli dritt lei de som forsøker å bagatellisere den ekstremt dårlige folkeskikken som Plumbo-vokalisten viste. Det handler om det å fornærme folk som det første man gjør. Jeg åpner ikke en dialog med en overvektig med "Hei, jeg heter Benny Bolle, og det passer jo bra, for du er jo feit som en bolle, du."

Jeg synes Plumbo-vokalisten får akkurat så hatten passer. At Madcon reagerer lite diplomatisk er så, men reaksjonen i etterkant unnskylder neimen ikke så dårlig folkeskikk. I etterkant forsøker de til og med å unnskylde seg med at de kommer fra bygda. Det er vi mange som gjør, uten at det betyr at vi skal komme med morsomme sleivkommentarer om folks ytre ved første anledning i en dialog.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. DELER av Kaizers er blitt så stormannsgale at de tror de kan gjøre hva de vil og slippe unna med det. Flaut å se på.

Enig, Røthing, Renberg og den ukjente(?)dama's barneskolementalitet vedrørende øl-episoden er det pinligste jeg har sett på lenge.

Renberg er prototypen på en slesk liten klyse.....fyttigrisen for et oppsyn på den mannen. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn litt merkelig det der. Innslaget er pinlig å se på, og det er ingen tvil om at vokalisten i Plumbo driter seg ut så det holder.

Forskjellen er vel om man mener at dette er planlagt utdriting av Madcon fra en rasist og langt over grensen for det aksepterte,

eller om det var et forsøk på humor som gikk helt skeis.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn litt merkelig det der. Innslaget er pinlig å se på, og det er ingen tvil om at vokalisten i Plumbo driter seg ut så det holdet.

Forskjellen er vel om man mener at dette er planlagt utdriting av Madcon fra en rasist og langt over grensen for det aksepterte,

eller om det var et forsøk på humor som gikk helt skeis.

Nei, jeg tror ikke det var ment rasistisk. Jeg tror Plumbo-vokalisten har litt for åpne rør fra innfall til kjeften. De fleste sier ikke alt de tenker, og godt er det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen veldig glad og takknemlig for at vi bor i et land der en litt taktløs kommentar med medfølgende etterspill, får all spalteplass i media dagen etter. Med tanke på at det forrige store var "smørkrise" forteller det litt om hvlike problemer vi har å stri med. Og det til og med bare et knapt halvår etter 22.07.

Vil også få legge til at det jeg så av Spellemann i går, vitner om at norsk musikk er på et relativt høyt nivå, og det innbefattet Plumbo, som har truffet en nerve i det norske folk på tross av at musikken ikke er så veldig teknisk komplisert. Jeg likte veldig mye av det jeg hørte. Ikke nødvendigvis "digget", men det meste viser solid håndtverk på høyt nivå, og det er jo positivt. Bare synd at enkelte tydeligvis mener de har en høyere posisjon enn andre. Det er trist å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ingen tvil om at han gjorde bort seg. Det har folk gjort før ham, og det kommer til å fortsette å skje.

Det som er spesielt her, er jo det totale fravær av romslighet og toleranse. Det er verdier som bør komme til anvendelse dersom det ikke er åpenbart ondsinnet ment. Og dette var ikke det, alle kan jo se at dette bare var klønete.

Og når Kaizers-kisen og halve Madcon, da etter faktisk å ha hatt tid til å reflektere en smule, allikevel skyter på spurv med kanon, ja da reagerer jo naturligvis folk med at dette er helt urimelig reaksjoner.

Jeg har i min bok notert at Plumbos vokalist fikk seg en lærepenge etter klønete opptreden, samt at han nå er særdeles lei seg og ydmyk. I den samme boka står det at Tschave og Kaizer-duden er smålige populister. Dette er eksponert personlighet, og jeg er ikke i tvil om hvilke personligheter jeg anser som minst sympatiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem??

Mange har i ettertid gått rimelig hardt ut. For hardt mener nå jeg. Kaizer-gitarist er allerede nevnt. En "idolartist" med tilhørende skuespiller-kjæreste mener Plumbo-sangeren hadde fortjent fik og deng,, iog det er flere som har reagert med avsky og demonstrert på den ene eller andre måten. Jeg sier igjen: Klønete/toskete utspill fra herr bygdemann fra Plumbo, men du verden.... De som aldri har sagt noe de har angret på i ettertid, som kanskje til og med har såret et medmenneske, kan jo bare sette seg på sin høye hest og ri avgårde. Jeg for min del blir her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har i ettertid gått rimelig hardt ut. For hardt mener nå jeg. Kaizer-gitarist er allerede nevnt. En "idolartist" med tilhørende skuespiller-kjæreste mener Plumbo-sangeren hadde fortjent fik og deng,, iog det er flere som har reagert med avsky og demonstrert på den ene eller andre måten. Jeg sier igjen: Klønete/toskete utspill fra herr bygdemann fra Plumbo, men du verden.... De som aldri har sagt noe de har angret på i ettertid, som kanskje til og med har såret et medmenneske, kan jo bare sette seg på sin høye hest og ri avgårde. Jeg for min del blir her.

Vi har vel alle våre hyss å svare for, men når man harselerer med hudfargen til prisutdeleren på direktesendt fjernsyn med èn million seère (eller deromkring) så må man regne med en smule pepper i ettertid. Uansett så har vel Herr Plumbo insett mer enn andre hvilken tabbe dette var, så la nå fyren leve med skammen, så kan vi andre la livet gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.