Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spellemannskandalen


davidsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mokkamann sjokolade bønner var grunnen står det på youtube i unnskyldningen. Men som sagt. Madcon har kaldt Senkveld Gutta for bleikfiser etc. Men i usa kanke man kalle en nigga når man er hvit. Bare om man er svart og kompis. Så skjønner hvorfor alle de fulle Kaizers og dem andre som fikk endelig lovt til å rakke ned på noen agerte med å søle HviT Vin.

Endret av Tordenskrald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge: Et land hvor unnskyldningen etter et uheldig ordspill som kan tolkes rasistisk aldri blir godtatt. Å kalle en med downs "mongoloid" derimot er bare greit. Rasisme er et uttrykk man omtaler nedsettende kommentarer ovenfor et annet menneske med annen hudfarge, helst ikke-hvit. Og det er ikke så rart, om man skal se tidenes hendelser og stigmatiseringer ovenfor mørkhudede.

Likevel har ikke "svarte" noe større offerrolle enn fysisk og psykisk utviklingshemmede, som i ALLE kontinenter har vært stigmatisert og ofte avvlivet på bakgrunn av medfødte "skavanker". Derfor er hele "moccamannskandalen" en farse når nevnte Madcon tidligere har brukt betegnelsen mongoloid på riksdekkende TV, og i går itillegg brukte ordet "f*tte", som for mange kvinner føles nedsettende.

Men helt ærlig. Når skal man la ting passere, og ikke ta alt så sinnsykt seriøst? Ting kan bli sagt i affekt, ting kan komme ut feil, men sånn er mennesker. Ingen er perfekte, og man burde bruke skjønn enkelte ganger. Det skal ikke være slik at man hele tiden skal tenke "nå må jeg ikke si noe som andre kanskje kan ta seg nær av".

Ellers må jeg si jeg mistet all respekt for Kaizersgitaristen i går. Patetisk type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart et "ikke politisk korrekt" ordspill som Plumbo vokalisten kom med der.

Håper at alle som plasserer han i KKK midte har sin sti ren for "ikke politisk korrekte" utspill,

og jeg regner med at gutta i Madcon aldri har gjort noe galt de angrer på, siden de inntar den dypt fornærmede holdningen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det slik at Møkkamann ikke er noen dårlig låt, ikke i det hele tatt. Syntes den er velbalansert, har en fin drakt inkl. Pan-fløyte, og er ikke noe dårligere enn mye annet som har blitt belønnet med priser.

Selv om jeg ikke quotet hele, så er jeg enig med alt du skrev i posten. Utover det virker du som en bra kar, med livserfaring og generelt god allmennkompetanse, men fløytekompetansen kan du dog jobbe litt med. I "Møkkamann" spilles det på tinnfløyte, og ikke panfløyte ;)

Dårlig låt eller ikke så vet Plumbo i allefall hva folket vil høre, og vi fikk jo se hva folket stemmte frem.

Og av de nominerte sangen kan det jo diskuteres i det vie og det breie hva som var best :P

Veldig godt poeng. Det at "Møkkamann" fikk denne prisen sier jo litt om populariteten den faktisk har når konkurrentene har hatt betydelig høyere rotasjon på P3, som sammen med VG (såvidt jeg har fått med meg) har frontet stemmekampanjen.

søle HviT Vin.

Det har vært mye mening om hva han helte på Lars-Erik, men det var øl har han selv uttalt. Man kan i videoen på VGTV også se at han heller litt av en annens øl i glasset sitt før han heller det over Lars-Erik.

Sånn ellers beviser jo Dagbladet igjen at de kan det å overdramatisere overskrifter for å få folk til å lese. "Her kaster Kaizers-Terje drink i ansiktet på Plumbo-vokalisten", når han bare litt forsiktig helte et glass øl over hodet hans, etterfulgt av å kaste glasset i bakken uten at noen ser det, litt som en furten fireåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull. Tshawe blir kritisert for sin bruk av "jentetiss" som skjellsord, og manageren hans omtaler det som "en sleivkommentar man ikke burde henge seg opp i".

Er det bare jeg som ser overføringsverdien?

Jesus fucking christ, sier jeg bare...

Via Dag Sørås:

http://rabiatius.com...ol-alle-sammen/

Endret av Haakenstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.