Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spellemannskandalen


davidsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men det er helt greit at tjawe eller hva han heter kaller Thommas og Harald for bleik fiser, er det ikke rasistiskt utsagn når det kommer fra noen som er mørkhudet?

Er ikke rasist selv og synes det var sykt dårlig sagt av plumbo vokalisten, men når han står på tv og beklager hva han har sagt og er lei for det som skjedde er de helt idiotiskt av kaiser gitaristen og gjøre det han gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandaløs strofe som ble sagt i et 'utilregnelig øyeblikk'. Jeg syns det er synd at en ev. fremtidig musikkarriere skal gå i grus grunnet noen lite velvalgte ord som ble direktesendt ut til det ganske land. Ja, utsagnet kan bedømmes som rasehets, men intensjonen med det var nok et forsøk på å være morsom og ikke det å bruke Spellemannsprisutdelingen som en arena for å spre rasehets.

Jeg syns det er synd at denne fadesen vekker såpass mye harme at folk flest synes å ønske bandet dit 'peppern gror'.

Skal vi godta slike utspill i 2012?

Selvfølgelig ikke, men det må være mulig å ta for seg utsagnet alene og unngå å gjøre Plumbo til større syndebukker enn det de fortjener. Det da sa er helt forkastelig, men det gjør de ikke automatisk til fanebærere for all verdens rasister.

Jeg håper selve hendelsen blir fort glemt. Budskapet kan derimot gjerne debatteres videre, bare ikke gjør det til en svertekampanje mot de/han som sa de litt uheldige ordene.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo ikke akkurat den første som har kommet med en dårlig vits, problemet er bare at han gjorde det i beste sendetid på NRK. Synes likevel ikke det er noe å lage så jævlig oppstandelse for. De mistet all positiv respons fra publikum under utdelingen, og ble buet av scenen. Etter det kunne man latt det ligge. I stedet er folk så jævlig hårsåre at man gidder å fortsette å gnage på dette hele kvelden, som fører til at i stedet for at vinnerne får heder, ære og oppmerksomhet, så får Plumbo all oppmerksomheten, og hvem som egentlig vant er det ganske vanskelig å få greie på i nettaviser. Som CastorFiber skrev i en annen tråd så er nok ikke dette en bevisst, rasistisk uttalelse, og jeg tror heller ikke Plumbo-Lars hadde som intensjon å støte eller såre noen som helst.

Han har også beklaget utallige ganger i ettertid, kan ikke folk bare godta det? Tidligere i uka var det jo en svær greie med at Timbuktu følte seg støtt av en av kannibal-rutene til Frode Øverli. Han beklaget, og etter det har jeg ikke sett noe særlig mer bitching om den saken. Hvorfor er dette annerledes?

Nei, vi skal ikke tillate rasisme i 2012, men vi må for pokker akseptere at ikke alle uttalelser er like gjennomtenkte. Selv om de hadde skrevet en takkevals så tror jeg ikke de var forberedt på at de faktisk skulle vinne prisen, så de var vel antakeligvis litt satt ut av det også. Jarle Bernhoft kalte NRK for "motherfuckers", det er vel heller ikke helt heldig? Ufint språk på familie-tv, og et verbalt angrep mot statskanalen? Eller en vits? Antakeligvis det siste, akkurat som Plumbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alerede fire av fem debataner i denne tråden forsvarer Plumbo, så skjønner vi jo fort at "all PR er positiv PR". Dette vil garantert Plumbo selge på. Jeg forstår jo at dette selvsagt ikke var ment som et tidspunkt for å spre rasehets, men det viser jo uansett hvor korttenkt denne figuren er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alerede fire av fem debataner i denne tråden forsvarer Plumbo, så skjønner vi jo fort at "all PR er positiv PR". Dette vil garantert Plumbo selge på. Jeg forstår jo at dette selvsagt ikke var ment som et tidspunkt for å spre rasehets, men det viser jo uansett hvor korttenkt denne figuren er.

Og det viser vel også hvor korttenkt Terje i Kaiser var :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det viser jo uansett hvor korttenkt denne figuren er.

Ja, han er kanskje litt korttenkt... Er det noe å lage så jævlig med oppstandelse for? Gjør det musikken hans dårligere? Trodde liksom at det skulle være musikken som skulle være i fokus under dette arrangementet, og det er vel ikke så veldig relevant om musikeren er korttenkt om han lager bra musikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korttenkt? Ja, men syns du at en fremtidig musikkarriere må bøte med livet fordi en var korttenkt på riksdekkende TV?

Ja. Når han endelig vant en pris med en låt som faktisk ble utgitt i 2010 med å drite seg loddrett ut i takketalen, så syns jeg det ja.

Men jeg har sagt mitt, og syns hele saken er trist. At så mange i denne tråden forsvarer han gjør meg betenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du ev. indirekte sier i den setningen, gjør meg betenkt. At du ut i fra hva som har blitt skrevet i denne korten tråden nesten plasserer fire av fem i samme 'kategori' som Plumbo-vokalisten, syns jeg er synd.

Peace out! :)

Hvordan du tolker det jeg sier er opp til deg selv. Men at alle bortsett fra meg i denne tråden forsvarer uttalelsen om at "alle kan gjøre en feil" osv er et faktum.

Jeg syns ikke vi skal under noen omstendigheter godta slike fortidslevninger av uttalelser.

Bare så det er sagt, så legger jeg ikke dere i samme bås. :)

Peace out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det framstilles av alle twitterhorene (Bjørn Eidsvåg, ronkl P osv), er plumbo-vokalisten den største rasisten som noensinne har satt fot på norsk jord.

Det skjer så mye verre ting hver dag, at dette gidder jeg faen ikke å bry meg mer om.

At Plumbo vant er den største skandalen i mine øyne. Makan til drittmusikk..

edit: Hvor kommer kaizersgitaristen inn? Hva har han gjort?

Endret av ØysteinV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.