Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Trur vel at jeg for min del ramler av på denne. Blir for lite spes syntes jeg, uten at jeg skal negge om hva jeg ikke liker :P

Men nå var vel grunntanken å få ei god og moddevennlig øks til en svært god pris, og slik sett så blir det sikkert bra, for de som vil ha det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier igjen: Hvis vi skulle dratt til med en veldig spesiell gitar som ingen har sett maken til, ville vi for det første, aldri blitt enige om hvordan den skulle sett ut, og hvilke specs vi skulle gått for. For det andre ville vi etter all sannsynlighet slitt veldig med å få nok interesserte til at det i hele tatt kunne blitt en realitet.

Strat-formen er den mest brukte, og med standard Fendermål står en hver fritt til å bytte ut det man ønsker for å personligjøre gitaren ved å bestille deler hvor som helst. Det eneste som er litt spesielt er headstocken og inlays som likevel gir den en GitarNorge-identitet.

Jeg synes faktisk det er helt glimrende at vi har kommet såpass langt som vi har, og jeg har stor tro på at vi skal greie å nok folk til å forplikte seg slik at denne gitaren faktisk blir en realitet.

Til den prisen det ser ut som vi greier å få til, tviler jeg også på at man får en "bedre" gitar andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit alt det der.

Jeg har bare hele veien venta på en blå en, med fargematchet headstock og mørke inlays. Sånn ble det ikke. Og som nevnt ovenfor, så vet jo også jeg at hovedmålet var å forsøke å få frem en god, moddevennlig og rimelig gitar.

Men nå ble det ikke helt slik jeg ønsket, så da er det vel lov å la vær å kjøpe, når man ikke har lyst, får jeg håpe.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å føye til det Audun har skrevet, i tillegg til et særpreg, har faktisk den headstocken flere fordeler når det gjelder press på strenger og at den er sterk og kort. Strengelengden på "oversiden" av nut er kort, hvilket også er en fordel..

Detaljer på denne gitaren er diskutert fram og tilbake, og det er klart at vi ikke har klart å lage noe som absolutt alle liker. Hadde vi klart å finne en slik design, så ville de i gruppen vært kjemperike for lenge siden. Vi har gjort så godt vi har kunnet. Den største nesestyveren var vel hvor forskjellig proto#1 var i forhold til det vi bestilte. Respekt til de som har jobbet mot fabrikken for å få til denne versjonen.

Minner også om at dette ikke er et kommersielt produkt.

Av mange grunner blir dette organisert slik at en "vennegjeng" kjøper en pall med gitarer, og importerer selv, men får hjelp til importen og andre ting ved behov. Er varen defekt ved mottak, er det i utgangspunktet ditt problem. Ingen garanti, ingen angrerett og så videre. Når det er sagt, tror jeg nesten at jeg kan garantere at det ikke blir mulig å få tak i en bedre gitar til den prisen vi kommer til å sette på den.

Dette har gått i veldig langdrag av mange årsaker, og det kan ha kommet til "nye lesere" som ikke kjenner historien bak prosjektet. Derfor denne lille oppsummeringen.

Til de som er skuffet over fargebytte- ikke vær det. Så sant du ikke er en av de fjorten menneskene i verden som likte blåfargen på originalen, så er dette en bedre løsning. Veien med å forklare fargen "Rake Pracid Brue" ble for lang..I verste fall kan du jo lakke den selv?

Som et eksempel på hvor vanskelig det er å bli fortstått- vi har faktisk bedt om mørke inlays denne gangen, men som dere ser, verden er ikke så enkel. "Brack innlays" is difficult, details, details. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis sikkert en god stund til vi kan begynne snakke om å ta inn bestillinger med tanke på en ordre.

For de som er usikre, og de som hopper av toget fordi de ikke liker fargen eller at den ikke har matched headstock, er det altså god tid på å ombestemme seg.

Prisen ligger an til å bli 'latterlig lav', på grensen til 'lommerusk', og er grunn nok til å se forbi det faktum at den kanskje ikke er helt i mål på alle punkter i forhold til egne preferanser. Om den estetisk ikke svarer helt til forventningene har man i hvert fall fått innpass i et litt eksklusiv klubb av GNG-eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veldig bra bilder. Gitaren ser fin ut bortsett fra innlays, spesielt 12. Bånd. Ser ut som G-en sin grop er gutta ut med gaffel.

Standard mørke dot-innlays hadde vært femtentusen ganger mye finere syntes jeg. Det holder vel med headstock innlayet?

Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er nå på veg til meg.

I følge posten ligger den fortsatt og ruger på et postkontor et sted på østlandet. Ting skjer vel i morgen, tenker jeg.

Hvis noen i Hamarområdet har lyst på en test, så er det bare å ta kontakt på PM. Jeg har kaffe. Trenger du rørforsterker, må du ta med et selv, da jeg bare har sånn transistordritt å by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... dere har sett for få 4+2 headstocks. ;)

Neida. Jeg skjønner godt det med å ikke like en headstock. Jeg for min del skulle gjerne prøvd en G&L, men klarer ikke hodeformen. Det er vel slik det skal være, alle kan ikke like det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.