Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg også, og har tenkt det mange ganger det siste året hvor jeg har vært med i div. husband i forbindelse med forskjellige show.

Audun skal ut døra på øving, og lurer på hvilken gitar han skal ha med seg som dekker mest mulig: "Hmmm, nå hadde det vært veldig kjekt og hatt GN-gitaren..." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er postet et annet sted på forumet, men kort-

- Dette tar tid. En grunn er at man må til Kina for å få overlevert beskjed om hvordan det skal være. Tegninger og slikt på epost nytter ikke. Da blir det aldri slik man ber om.

Selv om forumet råder over enorme økonomiske ressurser, er det grenser hvor ofte vi har tid til å fly til Kina. Kjedelig er det også, tar mange timer.

- Uten at jeg skal gå inn på det i detalj, er det sykdom inne i bildet. Derfor kan dette ta enda lenger tid enn det vi hadde håpet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært en "bestillingsrunde" på denne, eller blir det gjort når gitaren er ferdig? :P

Ingen bestillingsrunde enda. Vi venter som sagt på prototype nr.2, og som Castor sier tar dette enda lenger tid enn tenkt pga. sykdom bla.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fortsatt Wilkinson som gjelder når det er snakk om pickuper eller? Har en Gaskell Firebird på lån, med Wilkinson humbuckere. Brukte den på øving i dag, og de pickupene låter intet mindre enn horribelt! Epi stockpickups er brighte, snappy og definerte i forhold til dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det ikke stikkes under en stol at det er Gunnar På Mo som er herre over dette. Det synes jeg han fortsatt skal få lov til å være, det er hans "baby" i første rekke, han som skal æres og hylles og så videre. Vi andre er bare "bisittere". Derfor synes jeg kanskje det er opp til han å røpe flere detaljer. Vi andre i gruppen vet littegranne mer, ja, men ikke stort. Jeg kan røpe så mye at jeg vet at fargen blir skiftet ut. De eneste som likte den blåfargen, var nok de som ikke har sett den "live". Den var ikke bra.

Det er vel valgt en farge som er så enkel og grei at "alle" kan godta den, uten at den er så spennende. Skulle vi bestille opp enda fler prototyper i forskjellig farge, ville det jo ta enda lenger tid.

Slik sett får det være opp til GPM når han ønsker å fortelle alle detaljer. Dette er er faktisk i prosess fortsatt, og deter ikke sikkert han har oversikt enda selv, for det jeg vet.

Aph- merket på pickups vet jeg ikke, men det er meddelt et ønske om oppgraderte pickups i forhold til prototype 1. Nå har vi vel valgt å prioritere andre ting, som halsjobb, men det er vel få som er uenige i at det er greit at gitaren kommer med kurante pickups. De som satt i prototypen, funket greit nok, men ikke mer, så vi har bedt om bedre saker. Når det er sagt,har ikke pickups pri en, da det er noe mange vil skifte ut uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi faktisk er her i prosessen, kjapt sammendrag av noe vi har holdt på med i snart et par år:

- Idé

- Spesifisere

- Diskutere til vil ble enige

- Bestille og motta prototype, som ikke var slik vi ba om, bare nesten

- Sende rundt, vurdere, prøvespille

- Modifisere prototypen

- Sende modifisert prototype tilbake til fabrikken

- Vår mann i Kina skader seg, og kan regne med et ganske saftig sykeleie.

Så er det ikke noe sted man kan "bestille" eller reservere en gitar. Det kan ta ganske lang tid før vi er der at vi kan foreta en bestilling. Det vil jo være urimelig å ta opp en bestilling på en gitar man kan få om nesten et år. Derfor vil vi ha så mye som mulig klart før vi går ut med en mer eller mindre forpliktede liste. Vi skal gjøre vårt beste med å fortelle alle medlemmer at nå, nå skjer det!

Påregn følgende:

- Du "importerer" selv gitaren, og har ingen garanti, kjøpslov, returrett, angrerett og så videre

- Du må betale inn forskudd. Dette er litt kilent, det er mulig vi må få stilt en bankgaranti eller noe. Dette er ikke ferdig tenkt. Vi får se, poenget er at alt koster, og det må du betale. Vi er ikke ute etter å lure noen for fem øre, men på den annen side er vi som driver med dette en gjeng med privatpersoner, og vi ønsker ikke å ta den økonomiske risikoen alene. Vi bare jobber helt gratis for at du skal få kjøpe en grei gitar for så få kroner som mulig.

- Gitaren kommer når den kommer. En spec, en farge, null valg. Type "Any color, as long as it is black". (Og det er ikke sikkert den er sort.)

Det var vel nedturen, så da kan jeg kanskje nevne det positive, basert på prototype en:

- Gitaren er av bra kvalitet. Særlig hals, og treverk i hals. Aldeles glimrende. Vi har små innvendinger mot andre deler av gitaren, men det var da for all del ingen katastrofer. Vi er en kresen gjeng.

- Kvalitet i forhold til pris er totalt uslåelig. Jeg har utsagn fra erfarne gitarister som har prøvd proto#1 om at den i kvalitet er verdt en god del mer enn den prisen vi sikter mot å ta for den. Du "betaler" litt ved at du tar en større risiko, ved at du er "egenimportør" fra Kinafabrikken, som forøvrig er meget anerkjent, og ganske sikkert har lagd gitarer du eier eller har prøvespilt hvis du har testet en del gitarer.

- Vi etterstreber at gitaren skal være så "modbar" som mulig. Det å finne for eksempel pickups som alle medlemmer liker, er jo helt umulig. Vi bruker derfor ikke veldig mye penger på det, men ønsker like fullt at pickups skal være så bra at det er helt greit, ikke noe man må røske ut med en gang.

- Her får du en gitar som de fleste fordyrende ledd er fjernet. Ingen kroner til reklame og mojo, null kroner til design, null kroner til forhandler, i det hele tatt, null kroner. Du får en gitar, og det er det du betaler for. Alt det andre som man til vanlig legger penger i, må du ta risikoen på selv.

- Du får forumet som støtte, Diverse gitarfiklere vil kjenne gitaren inn og ut, og vi lover at vi bidrar med support. Gratis. Så lenge det koster oss tid, og ikke noe annet.

Endret av CastorFiber
La til litt mer informasjon, og rettet et par feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.