Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Ja, det ser ut som en perfekt modde og teste gitar! Nå har Squieren min fått nytt Gilmour- oppsett fra Dragonfire så jeg har tre komplette plekterbrett til overs, med alle varianter av mikker å leke med. Men ingen SSH som på Gitarnorge gitaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei folkens! Har ikke hatt tid til å henge så mye på forumet i det siste og/eller følge med på denne tråden.

Men jeg har en gledelig nyhet - jeg har fixet gitarens største feil/mangel :

gngit_1.jpg

Den var jo utstyrt med noen store klumper fremfor normale pickups, de kan ikke ha sett en strat før nedi kina..

Og ja dette var ment humoristisk.

Jeg har gitaren for test for tiden og driver å demonterer, måler og sjekker alt. Tester litt alternativer hva angår pickups osv. Jeg har dessverre ikke fått lest denne tråden ennå, så jeg vet ikke hva det går i, men som sikkert nevnt - dette er et prøveeksemplar og ikke den ferdige gitaren. Mye som ikke er i henhold til specs osv ennå.

Forøvrig - hvis dere hater hodet og 4+2 greia er vel det mye min feil da jeg designet hodet. Skyld gjerne på meg, men denne løsningen har noen veldig opplagte fordeler, samt at det vil se bedre ut med en mer naturlig fargetone på treverket + logo på hodet.

Vel, tenkte bare jeg skulle gi en ørliten update og slikt da.

P.S. Husk at det er mye som skal på plass for å få laget et godt instrument til en rimelig penge som kan passe de fleste. Da blir det litt vanskelig med eksotiske løsninger som ser bra ut fordi det er "originalt" eller tøfft. Spør du meg er det viktigste at gitaren spiller og låter bra. Hva skal du med "eksotiske" løsninger hvis det ikke låter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Har ikke hatt tid til å henge så mye på forumet i det siste og/eller følge med på denne tråden.

Men jeg har en gledelig nyhet - jeg har fixet gitarens største feil/mangel :

gngit_1.jpg

Slett ikke dumt. Det eneste dumme med det der er at jeg kanskje ikke vil modde den selv om det er slik den blir... ;)

Jeg har for øvrig også lurt litt på hvordan den ville sett ut med sort trelags plekterbrett med hvit kantstripe, hvite pickups og knotter... Men det kan det jo være opp til meg å finne ut selv når jeg forhåpentligvis får mitt eget eksemplar (eller flere).

Når det gjelder hodet, så synes jeg det blir litt kulere for hver gang jeg ser det. Hadde det litt på samme måte med hodet på Tyler-stratene. Jeg tror det er mer uvant enn stygt, for å si det slik. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,.......

Nå begynner det faktisk å friste, ja!

S-S-S gjør gitaren til en helt annen, og med bridge blade, vil man få nærmest i pose og sekk.

Jeg går ut fra at fresinga i kroppen fortsatt er slik at de som vil ha H-S-H kan modde til det, uten å bruke treverktøy.

Nå tåler jeg til og med 4+2 hode (er i utgangspunktet meget konservativ ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Har ikke hatt tid til å henge så mye på forumet i det siste og/eller følge med på denne tråden.

Men jeg har en gledelig nyhet - jeg har fixet gitarens største feil/mangel :

gngit_1.jpg

Den var jo utstyrt med noen store klumper fremfor normale pickups, de kan ikke ha sett en strat før nedi kina..

Og ja dette var ment humoristisk.

Jeg har gitaren for test for tiden og driver å demonterer, måler og sjekker alt. Tester litt alternativer hva angår pickups osv. Jeg har dessverre ikke fått lest denne tråden ennå, så jeg vet ikke hva det går i, men som sikkert nevnt - dette er et prøveeksemplar og ikke den ferdige gitaren. Mye som ikke er i henhold til specs osv ennå.

Forøvrig - hvis dere hater hodet og 4+2 greia er vel det mye min feil da jeg designet hodet. Skyld gjerne på meg, men denne løsningen har noen veldig opplagte fordeler, samt at det vil se bedre ut med en mer naturlig fargetone på treverket + logo på hodet.

Vel, tenkte bare jeg skulle gi en ørliten update og slikt da.

P.S. Husk at det er mye som skal på plass for å få laget et godt instrument til en rimelig penge som kan passe de fleste. Da blir det litt vanskelig med eksotiske løsninger som ser bra ut fordi det er "originalt" eller tøfft. Spør du meg er det viktigste at gitaren spiller og låter bra. Hva skal du med "eksotiske" løsninger hvis det ikke låter?

Ser helt klart bedre ut med S-S-S konfig.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.