Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Slik det ser ut er jo nesten hele tanken at den skal moddes. For hvis denne kommer med f.eks. SSS (småkjipe pups) kommer jeg uannsett til å sette bucker i bru, og kanskje bare det.

Personlig er jeg jævlig stoka på dette prosjektet, og jeg legger gjerne inn 2-3 laken for å være med (fikk skattepenger i dag :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikker greiere om "manualen" ligger i elektronisk form her på siden ja, Så kan man printe det man vil ha selv. Tenkte mest på at det kanskje kunne samles/organiseres noe, gjerne med noen bilder/illustrasjoner. Det er ofte lettere å forholde seg til, samt at man gjerne har noen spesifike punkter å spørre om. Lettere å oppdatere om det skulle bli nødvendig også.

Jeg bestiller en når det blir klart uansett. GAS'et på både Strat og Tele en stund nå. Og skulle jeg lure på noe når den tid kommer så får jeg heller bli litt PM-Troll. ;)

Ment som svar til Castor.

Endret av Wotan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst noe mend humbuckere spør du meg, å kanskje me sånn splitcoil opplegg.. hadde vert tøft med ein strat type gitar ja, men synes også eg les paul hadde vert tøfft :)

Har dere bestemt noe i forhold til plukkopper og elektronikk? Lurer bare på om det blir standard strat SSS oppsett med typisk strat lyd, eller om det kanskje blir en HSS så man bruke den i litt mer rocknroll/metal settinger og? Eller har dere kanskje ikke kommet så langt ennå?

Slik det ser ut er jo nesten hele tanken at den skal moddes. For hvis denne kommer med f.eks. SSS (småkjipe pups) kommer jeg uannsett til å sette bucker i bru, og kanskje bare det.

Ang. pickups er dette besvart tidligere :)

Vi røper vel heller ikke for mye, hvis vi sier at utgangspunktet er en H-S-S konfigurasjon der kroppen vil ha enten H-S-H eller "swimmingpool" routing.

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- som vanlig har nok Greener rett, diskusjonen har vært lang og kronglete, og jeg hadde glemt at det nok skal bestilles en prototype først. Jeg er av oppfatning at disse fabrikkene helst selger gitarer dusinvis, men det er mulig jeg tar feil. Det finner vi ut.

Når det gjelder muligheten for å få kjøpt, er det jo selvsagt slik at vi ønsker at alle som vil være med på å kjøpe en slik gitar skal få anledning, for all del, men vi er altså nesten i havn på 12 stykker bare fra komiteen, og hvis det da viser seg at de bare vil selge 12 og 12, så.. Og så videre. Ingen grunn til å spekulere mer før vi vet.

Når det gjelder pickupkonfigurasjon, tror jeg at de fleste blir fornøyd i forhold til hvor fleksibelt det blir, hvis det blir slik vi ønsker oss. Ting er så uklart enda at det som før nevnt ikke er så smart å røpe detaljer som så langt bare er på ønskestadiet, jamfør mine forsøk her over i et par poster. Det er mye lettere å forholde seg til fakta enn det man tror og ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vel blir gangen i dette er at det først lages en prototype (1 eksemplar) som vi så vil evaluere - deretter kan vi bestille x antall gitarer men minimum 12. Jeg tror ikke vi må bestille 12, 24, 36 slik jeg har tolket det, bare at minimumsordren er 12.

Uten at jeg skal love noe, så tror jeg alle som har penger og tålmodighet kan få være med på morroa egentlig.

Dette virker jo fornuftig. Dersom prototypen er bra, så er jeg vel med nesten uansett, så sant jeg får sjansen. ;)

Jeg er skikkelig fan av rimelige produkter som gir mye for pengene og som i tillegg kan moddes til mine behov. :)

Tror aldri jeg har kjøpt noe såkalt "high end"-produkt i hele mitt liv. Funksjon er for meg viktigere enn eksklusivitet, og sånn sett er denne gitaren midt i blinken.

(NB. Om den blir skikkelig bra, så kan det hende jeg ønsker å kjøpe to. En for å ha umoddet som referanse og en for å modde... ;)

Barna begynner også å vokse til og spiller allerede nylonstrenger, og hva kan vel være bedre for kommende gitarister enn en rimelig, men playable S-type? )

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faen meg mer og mer gira på dette hver gang jeg er innom tråden... selv om det ikke er blitt sagt noe nytt xD

Ja, det er lett å hype det opp og skape for store forventninger også. Man skal huske at dette blir en budsjettgitar, så det gjelder å ikke skru forventningene FOR høyt. Dette er mest moro, men også et spennende eksperiment for å se hva man får til på dette budsjettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg er enig i at en kraftigg oppdatering her hadde vært på sin plass, men vi som jobber med dette har faktisk lite å melde. Helt sant. Specs begynner å ramle på plass, men det er en enighet om å holde resten av kortene ganske tett til brystet.

Kinamannen er på plass i Norge igjen,oghar kommet med tilbakemeldinger.

Grunnen er at vi trenger litt krutt å fyre av når dette blir en realitet, og vi kan åpne opp for en bestilling.

Leser man tråden, kan man lese ut/gjette seg til i veldig store trekk hvordan gitaren blir, og jeg synes det er rett og rimelig at noen detaljer er "hemmelige".

Strat, gode lockingtuners, skikkelig tre, flytende bro, 4+2 er vel allerede brakt på banen..

Det må finregnes litt på kostnader, for all del, men jeg må innrømme at jeg overveier å kjøpe mer enn en.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.