Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Mitt valg ville vært.

Strat kropp

Set-neck konstruksjon

Gode lockingtuners

Humbucker i bro

Tilgjengelig i flere finsher

Type 3-3 headstock

Godt tre i kropp og hals (mahogny i strat ... en drøm !!)

Rosewood fingerboard.

Detaljmessig ville jeg hatt et spesielt inlay i 12. bånd, for å vise at det er "forumgitaren" ;) F.eks FGN (Forum.Gitar.Norge) eller GNF (GitarNorges Forum) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe morsom lesing. Som eier og oppstartsmann av gitarnorge så melder jeg meg selvfølgelig på. Er også interessert i utviklingsprosessen, om dette lar seg gjøre. Har noen ideer, men det har vi nok alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe morsom lesing. Som eier og oppstartsmann av gitarnorge så melder jeg meg selvfølgelig på. Er også interessert i utviklingsprosessen, om dette lar seg gjøre. Har noen ideer, men det har vi nok alle:-)

Shit, 1174 poster i moderatorforumene? Hyggelig å se at sjefen selv stiger ned på vår planet.

Mulig det er noe jeg har gått glipp av though.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunstig slitasje som ser ekte ut (reliq) koster penger. Siden budsjettet er så begrenset, så tror jeg akkurat det utgår. Gitaren lages bl.a. for å være modifiserbar, og reliq er vel en modifikasjon man kan gjøre om man ønsker.

Jeg håper likevel ikke at gitaren får et sånt supertykt plastlakklag som jeg har sett på enkelte gitarer.

Er uansett skikkelig spent på hva "designgruppen" kommer fram til. :) Det de har presentert så langt virker lovende.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Viser til denne tråden, og kopierer hele førsteposten inn her, også:

I forbindelse med at det skjer ting med gitarnorgegitaren, trenger vi et bilde av en 4+2- headstock, EB Musicman EVH headstock. Kanksje litt upresis betegnelse, men dere skjønner hva jeg mener.

Vi trenger et skarpt bilde, og det er litt vesentlig at det er med en tommestokk på bildet. Gidder du å ta et par mål i tillegg, blir vi glade og fornøyde.

Send meg en PM, gjerne med vedlegg. I tillegg kan du jo laste opp bildet på media.gitarnorge.no og linke til det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... Vel da er det i grunn lite info jeg kan bidra med tror jeg.

Det jeg kan si fra "luthier"-siden (fra boka altså, jeg er ingen ekspert) er at vinkelen på strengene ikke må overstige 12 grader eller underskride 2,5 grader målt fra andre siden av nøtta. Under 2,5 grader vil strengen ofte sprette opp av nøtta og over 12 vil strengen spise seg ned i nøtta. Til sammenligning er en e6 på en fender rundt 3 grad avhengig av hvor mange rotasjoner man har på tuneren. Det står at det er konsensus bland gitarbyggere at alt mellom 6 og 12 grader for "non-angeled pegheads". På "angeled pegheads" a'la gibson er ikke dette et problem fordi det er små variasjoner fra streng til streng.

Det står også at den beste løsningen på dette problemet er en gitar kaldt FRET-king Elan 60 (bygget av Trev Wilkinson) hvis hode krummer seg slik at alle strengene har en vinkel på 8 grader...

Mål osv står det dessverre ingenting om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at man må ha tålmodighet, og er forberedt på det. Likevel er jeg veldig nysgjerrig. ;) Men som jeg sa ganske tidlig i prosessen, så er jeg imponert om gitaren er ferdig før jul i år. Jeg har vært løselig involvert i produktutvikling tidligere (deltaker i evaluering av prototyper), og det er mye som skal på plass som en vanlig konsument ikke tenker på.

Likevel er det fint om man kan få litt info underveis også. Jeg for min del synes det er interessant å følge prosessen. Det tror jeg gjør at man føler man kjenner gitaren bedre når man sitter med den i hendene til slutt og skaper en kollektiv eierskapsfølelse i forumet.

Gleder meg uansett til fortsettelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på prosessen, så kanskje arbeidsgruppen kan dokumentere underveis? Begrunnelse av valgene som blir gjort, ting som blir testet og ikke kommer med på den ferdige modellen osv. Kult for de som kjøper gitaren å ha en god dokumentasjon/historikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.