Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Det lar seg sikkert ordne. Grunnen til at vi har vært såpass knappe med info så langt, er jo delt i to. De grunnene jeg ser for meg, er i første rekke, og den aller største delen av det, rett og slett at vi har vært veldig usikre på hva som er mulig å få til innenfor budsjett, hva fabrikken kan lage og så videre. Nå vet vi litt mer om det.

Den andre grunnen er jo rett og slett at hvis vi forteller "alt" hele tiden, så er det jo ikke noe spennende igjen. Det blir omtrent som å vite hva som er i alle pakkene på juleaften fjorten dager i forveien.

Til sist så har vi vel ikke noen talsmann for gruppen, og vi har heller ikke diskutert hva vi skal fortelle og hva vi skal ti stille om. Sånn blir det når det ikke er noen sjef. Det er jo ikke sikkert de andre liker at jeg har skrevet det jeg har gjort her nå.

Så en helt personlig mening- skulle vi ha lagt ut alt vi har snakket om, sånn løst og fast, så ville det kanskje blitt endeløse diskusjoner om småting, diskusjoner som kanskje ikke har noen hensikt i det hele tatt.

Når det er sagt, tror jeg dette blir bra. Vi får se om denne meningsutvekslingen utløser noen aktivitet i "arbeidsgruppetråden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en helt personlig mening- skulle vi ha lagt ut alt vi har snakket om, sånn løst og fast, så ville det kanskje blitt endeløse diskusjoner om småting, diskusjoner som kanskje ikke har noen hensikt i det hele tatt.

Men morsomt er det :lol:

Edit: Noe unødig diskusjon kunne ungås om dere f.eks hadde sagt: "Det er nå bestemt at fargen blir rosa! Bestemelsen er endelig og ikke diskuterbar!!!" - vel, diskusjon hadde det nok blitt, men vi hadde i det minste vist hva vi kan vente. Tror desuten at "julegave" argumentet ikke er gyldig - folk (ok - litt subjektiv her) er mer interesert i info og inkludering enn en overaskelse på slutten.

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - materialvalg, farge, halsdimensjoner, hardware. Også vært kult å vite hvem som var i Kina, hvem snakken han med, hva snakket de om. Hva er muligheter/begrensninger. Hva er diskutert, men forkastet. Mye som er interesant å få ett innblikk i. Om det ikke er så mye nytt/håndfast hele tiden - så er det morsomt å få et innblikk i prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt, hadde det vært mulig å lage en stengt/låst tråd som bare arbeidsgruppa kan poste i, så kan man publisere informasjon uten at det trenger å bli kommentert der, så kan folk heller diskutere og kommentere av hjertens lyst i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. Det diskuteres så fillene fyker, og jeg skjønner at dere lurer. Men det går på sånne detaljer som - jackutaket på vanlig "Fendervis", eller på kanten av gitaren? Det "faglige" begrunnelsen på slikt er jo ikke så veldig dyptpløyende, da det ene er like bra som det andre, med andre ord smak og behag. Sånn er det med flere detaljer, og vi forsøker nok til slutt å sette sammen noe som er bittelittegranne annerledes enn alt annet, i den grad det er mulig. Det er i grunnen veldig lite som er spikret annet enn det som er lekket, egentlig.

Et annet hett tema er halsprofil, og der er det jo heller ikke noen fasit for hva som er "riktig". Her er det vel heller ikke noen kraftige "faglige" argumenter ute og går, men mer diskusjoner om hva som mange som mulig kan like, samt å opprettholde en viss grad av "unik gitar".

Samtidig er vi usikre på om "spesialbestillinger" av halsprofil og slikt koster uforholdsmessig mye i forhold til å kjøre en for eksempel standard moderne "fender C". Fabrikken lager blant annet gitarer for Fender.

Treverket vi satser på, er importert, fra Canada og USA. Ikke kinatre.

Dette er ikke for å lage noe hemmelighetskrimkrams, men- Jeg har en sterk mistanke om at "deltidskineseren" ønsker å være anonym. Det er i hvert fall ikke opp til meg å røpe navnet, men fyren har sett en gitar før, for å si det slik. Gitaren blir ikke noe dårligere eller bedre av den grunn. Vår kontaktmann vet hva han driver med, det kan jeg love.

For å lekke litt til- dette bildet er hentet fra gruppetråden. La meg bemerke at dette IKKE er den ferdige gitaren.

blaa06.jpg

Da håper jeg dere har litt å tygge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin. Tror dere er på rett spor. Er spent på om alt lar seg realisere innenfor prisrammene. Ser det er to potmetre. Er den en coilsplit-bryter jeg ser der det tredje normalt er? Dette blir jo nesten en form for superstrat. Spennende!

Jeg kunne kjøpt denne nå. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi ikke diskutert i detalj.

Jeg er usikker på om vi får en prototype først, eller om det kommer 12 gitarer i første omgang.

Detaljer rundt dette er rett og slett ikke diskutert ferdig, da det ligger noe fram i tid, og det er like greit å planlegge neste trekk når det nærmeste er utført.

Som sagt, ta dette med en klype salt, men det er ikke vår hensikt å lage dette til noe "eksklusivt" der bare noen få utvalgte får være med. Jeg synes i hvert fall at jo fler, jo bedre.

Etter at første runde er gjennomført og gitarene er mottatt, vurdert, prøvespilt, skrudd fra hverandre og gransket, kan det jo tenkes at flere får lyst til å handle, slik at vi kan vurdere å bestille en runde til. Målet har jo vært å 1- se om dette prosjektet er mulig å gjennomføre, og 2- skaffe de som vil ha en rimelig, moddevennlig "player" som kanskje har høyere kvalitet enn prisen skulle tilsi.

Vi har vel også løselig planlagt å lage artikler der vi finpusser, justerer, modder og så videre på gitaren.

Endret av CastorFiber
Rettet opp et par unøyaktigheter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.