Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

All honnør til komiteen som har tatt på seg dette! Her må man regne med mye surmuling uansett hva man gjør!

Forhåpentligvis noe skryt også.

Er helt overbevist om at det blir en bra gitar av dette, men helt sikkert ikke noe alle vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må man regne med mye surmuling uansett hva man gjør!

Jeg håper da ikke det. For min egen del så synes jeg hele prosessen er kjempegøy. Ender det opp med en gitar som jeg vil kjøpe - kjempeknall. Ender det opp med en gitar jeg ikke vil kjøpe - vel det var morsomt lell :D Håper og tror de fleste har en lignende holdning - og ikke blir sure om de ikke får sin drømmegitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lov å håpe på at gitaren vil appellere til folk i mange grupper og av ulike grunner:

1) Gitarnorge-supportere og entusiaster

2) Begynnende gitarister

3) De som har mer enn en gitar (liker å ha litt forskjellig å velge i)

4) De som liker å tilpasse, skru og tune gitarer

5) De som allerede har en ganske dyr gitar og vil ha en litt rimeligere gitar nr 2 som backup

6) De som vil ha en gitar som man kan tilpasse pickup-konfigurasjon på uten å frese i treverk

7) De som samler ulike gitarer

8) De som samler strat-varianter

9) De som har mange Gibsons og vil ha en rimelig strat

Jeg tror ikke den passer for dem som er på jakt etter den perfekte drømmegitaren for veldig spesifikke personlige preferanser.

Jeg tror den vil passe for dem som vil ha en rimelig player som kan tilpasses med ganske enkle grep, og som gjennom et felles forumgitarutgangspunkt vil kunne få hjelp og lese om erfaringer med akkurat denne gitaren her på forumet. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All honnør til komiteen som har tatt på seg dette! Her må man regne med mye surmuling uansett hva man gjør!

Forhåpentligvis noe skryt også.

Er helt overbevist om at det blir en bra gitar av dette, men helt sikkert ikke noe alle vil ha.

Grei oppsummering. :) Selv om det er uønsket og urimelig. må man nok desverre også være forberedt på noe surmuling :lol:

Jeg for min del surmuler ikke. Jeg øynet et håp om en kul og særpreget GN-Tele her, men når det ikke blir slik, så ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe en gitar jeg hverken vil ha eller bruke... :D

Så da blei det ørret av meg gitt... :lol:

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde det vært noe å lagd ei enkel blekke som kunne fulgt med? Om hva som sitter i orginalt og litt om hvordan gjøre setup og diverse moddinger og verktøy som trengs. Gjerne med noen bilder. Om den skal favne "alle" så er det jo ikke alle som har modda og skrudd så mye, jeg har ihvertfall ikke.

Kjenner jeg har lyst på en av disse ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder "reisebrev", så tror jeg det er å forvente litt mye. Jeg tviler på at vår kinesiske utsendte ikke kan ta seg tid til det. Det hadde jo vært stas, men jeg tror ikke det kommer til å skje.

Bare for å oppsummere- den serien med gitarer vi har planlagt å bestille, er så godt som solgt allerede, selv om prisen er ukjent. Vi får se når prosjektgruppen har bestilt ferdig om det blir igjen noen. Det blir meningsløst å arrangere det nå. Vi får vente til vi får det første settet med gitarer. Blir det flere som vil kjøpe enn det som er tilgjengelig, kan jeg love at jeg skal setta alle kluter til for at det skjer ved loddtrekning, og ikke ved budrunde. Hele hensikten med prosjektet er "Mye gitar for pengene", og ikke "Mye penger for gitarene", som de fleste som selger gitarer må leve etter. Og det er helt greit.

Jeg ser for meg at vi som kjøper bør kunne stille gitarene til disposisjon slik at andre medlemmer vil kunne få teste gitaren. Grundig og så objektiv som mulig omtale vil vi også lage.

Så får vi se hva som skjer i ettertid, om det blir bestilling av flere gitarer, eller om det blir med forsøket. Slike gitarer selges dusinvis, så vi er avhengig av at 12, 24 eller flere i samme intervall vil kjøpe.

Dette jeg skriver her blir ren spekulasjon fra min side, og er ikke diskutert i det hele tatt, men det vil trolig da bli snakk om forhåndsbetaling ev. med en god slump av beløpet som håndpenger. Slike detaljer får vi komme tilbake til, og det kan jo tenkes vi finner en helt annen ordning.

Det er kanskje å røpe litt mye, fordi vi ikke vet, men får vi det akkurat slik som vi vil, vil moddemulighetene på denne gitaren bli svært gode. Som sagt, det er ikke meningen å bedrive hemmelighetskremmeri, men det er som regel uklokt å si for mye om ting man ikke kan holde i ettertid.

Når det gjelder å lage en "manual" man sender med, tror jeg heller er enklere, og ikke minst langt billigere å lage ved å lage artikler her på forumet. Slikt stoff er da allerede planlagt/diskutert at vi skal ta oss tid til å lage. Slik sett vil det nok bli en artikkelserie om denne gitaren, med DIY- artikler man kan lese. Papirform- næh, det er for mye styr. Da kan man heller skrive ut artiklene fra forumet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirform- næh, det er for mye styr. Da kan man heller skrive ut artiklene fra forumet selv.

Om ønskelig, kan jeg lage noen printevennlige PDF-filer som ser ålreite ut. Har allerede tilbudt meg å bidra med design til headstock-dekalen, så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt. Vi får se hvor landet ligger ved ev. runde to, når det gjelder hva vi har av stoff til å fylle en "manual" med.

Blir det så enkelt, kan det tenkes at arbeidsgiveren min kan tenke seg å sponse en enkel trykking av noe på det printermonsteret vi har stående. Det er jo ikke snakk om store opplaget.

Uansett tror jeg man kan forvente å få mulighet til å kjøpe en usedvanlig godt dokumentert gitar. Regner med det blir skrevet litt til den minste detalj om valgene som er tatt, og hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at man tenker seg en første batch (prototype?) i begrenset opplag. Jeg for min del frykter litt scenariet der man ikke får være med på det, og at det så aldri blir et opplag nr 2. (jf. Forslaget om loddtrekning)

Er virkelig antallet gitarer i første bestilling så låst som du sier, CastorFiber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vel blir gangen i dette er at det først lages en prototype (1 eksemplar) som vi så vil evaluere - deretter kan vi bestille x antall gitarer men minimum 12. Jeg tror ikke vi må bestille 12, 24, 36 slik jeg har tolket det, bare at minimumsordren er 12.

Uten at jeg skal love noe, så tror jeg alle som har penger og tålmodighet kan få være med på morroa egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere bestemt noe i forhold til plukkopper og elektronikk? Lurer bare på om det blir standard strat SSS oppsett med typisk strat lyd, eller om det kanskje blir en HSS så man bruke den i litt mer rocknroll/metal settinger og? Eller har dere kanskje ikke kommet så langt ennå?

Det er kjempeinteressant prosjekt dette, det er veldig bra med en custom billiggitar som helt sikkert blir en god player og i tillegg er lett å modde. Har vært borti litt for mange gitarer hvor det for eksempel er vanskelig å finne riktig plekterbrett pga litt forskjell i fasong og skruehull, og ikke minst er jeg oftest skeptisk til å modde gitarer med orginalt oppsett. Vet ikke om fler er som meg der men....jeg har en greie med at ting skal være i original stand osv

I dette tilfellet derimot, er tanken at på denne gitaren ER det lov til å skru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.