Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Jo, feelen er der. Absolutt...

Og til ditt tidligere argument om "CD-Lyd på scenen" så kan du faktisk få Axe-FX'en til å låte som en amp også... Slå av mikksimuleringen, og slå på drithøy lyd på en aktiv monitor/Fractal Audio Reactor e.l. Så skal jeg fortelle deg at den får buksebena til å blafre like mye som på en skikkelig amp.

Buksebena "blafrer" av lydtrykk, så det betviler jeg ikke. Jeg greier likevel å få til det også til en brøkdel av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har prøvd Axe'n og tar argumentene sine av å ha spilt litt på Pocket Pod ol, så har man ingenting man skulle ha sagt mot folk som har eid flere røramper, droppet de og nå eier Axe-Fx.

Klart man har. Verste jeg vet er folk som forsøker å forhåndssensurere andres meninger gjennom vikarierende argumenter. Jeg er enig i at man ikke kan si noe basert på egenerfaring om lydkvalitet uten å ha prøvd, men brukervennlighet og spesifikasjoner kan man fint sammenligne ut fra beskrivelser. Selv lydkvalitet kan man mene noe om, dersom man har hørt om erfaringer fra pålitelige kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man har. Verste jeg vet er folk som forsøker å forhåndssensurere andres meninger gjennom vikarierende argumenter. Jeg er enig i at man ikke kan si noe basert på egenerfaring om lydkvalitet uten å ha prøvd, men brukervennlighet og spesifikasjoner kan man fint sammenligne ut fra beskrivelser. Selv lydkvalitet kan man mene noe om, dersom man har hørt om erfaringer fra pålitelige kilder.

Jeg har tidvis lest i tester "dette fungerer faktisk bedre enn man skulle tro", og det motsatte "dette høres bra ut, men fungerer ikke 100%". Hvordan du kan si at det er like slagkraftig å ha lest om noe som å ha prøvd det er litt uklart for meg. Du må få lov til å mene det, jeg har ofte endret mening - begge veier - etter å ha prøvd et produkt etter å ha lest om det.

Og logikken din er da den samme som at du ikke bør uttale deg om røramper hvis du ikke har testa en Dumble.

Dersom Dumble er temaet, synes du det er greit om noen som har prøvd en Ibanez Valbee hevder at røramper ikke holder mål? For min del er ikke de to i samme gate. Men om man absolutt skal påvirke andre er det kanskje den eneste veien å gå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidvis lest i tester "dette fungerer faktisk bedre enn man skulle tro", og det motsatte "dette høres bra ut, men fungerer ikke 100%". Hvordan du kan si at det er like slagkraftig å ha lest om noe som å ha prøvd det er litt uklart for meg. Du må få lov til å mene det, jeg har ofte endret mening - begge veier - etter å ha prøvd et produkt etter å ha lest om det.

Dersom Dumble er temaet, synes du det er greit om noen som har prøvd en Ibanez Valbee hevder at røramper ikke holder mål? For min del er ikke de to i samme gate. Men om man absolutt skal påvirke andre er det kanskje den eneste veien å gå? :)

Denne vrir du ut ganske langt og gir meg litt Erasmus Montanus feeling.

Jeg har prøvd det meste av røramper, men ikke Dumble.

Jeg har også prøvd det meste av digitale simuleringer, men ikke Axe Fx.

Skjønner ikke helt hvorfor du bringer erfaring fra ett bunnprodukt inn i denne sammenhengen?

Er det noen som uttaler seg om Fractal Axe Fx eller andre ting her som bare har erfaring fra ett produkt i bunnskiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValBee fikk like gode kritikker som flere av modelleringsdingsene da den ble lansert. Dumble anses av mange for å være blant toppen, på samme måte som Axe-FX er det innenfor sitt området. Jeg synes ikke det er noe merkelig å sette likhetstegn mellom relasjonene. Både POD og ValBee er lite nyttige erfaringer når status for Axe-FX og Dumble skal gjøres opp (ikke seg imellom, men innenfor hvert sitt område). På samme måte som det ikke er garantert at man liker storebrødrene selv om man synes de minste er søte.

Tråden omhandler i hovedsak Axe-FX (tittelen har en funksjon). Det faktum at noen ikke liker det meste av digitale produkter (i denne sjangeren) har lite med saken å gjøre - dette er teknologi under utvikling. Å uttale seg om det nyeste nye, utelukkende basert på erfaringer med det gamle, fungerer dårlig. Likevel er det akkurat det som blir gjort. Det virker som om det er flere enn Fractalgjengen som er ute og preker "sannheten" til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValBee fikk like gode kritikker som flere av modelleringsdingsene da den ble lansert. Dumble anses av mange for å være blant toppen, på samme måte som Axe-FX er det innenfor sitt området. Jeg synes ikke det er noe merkelig å sette likhetstegn mellom relasjonene. Både POD og ValBee er lite nyttige erfaringer når status for Axe-FX og Dumble skal gjøres opp (ikke seg imellom, men innenfor hvert sitt område). På samme måte som det ikke er garantert at man liker storebrødrene selv om man synes de minste er søte.

Tråden omhandler i hovedsak Axe-FX (tittelen har en funksjon). Det faktum at noen ikke liker det meste av digitale produkter (i denne sjangeren) har lite med saken å gjøre - dette er teknologi under utvikling. Å uttale seg om det nyeste nye, utelukkende basert på erfaringer med det gamle, fungerer dårlig. Likevel er det akkurat det som blir gjort. Det virker som om det er flere enn Fractalgjengen som er ute og preker "sannheten" til folk.

Du tilhører "staff" og jeg oppfatter innlegget ditt slik at jeg ikke bør uttale meg verken om digitale enheter eller rørforsterkere her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValBee fikk like gode kritikker som flere av modelleringsdingsene da den ble lansert. Dumble anses av mange for å være blant toppen, på samme måte som Axe-FX er det innenfor sitt området. Jeg synes ikke det er noe merkelig å sette likhetstegn mellom relasjonene. Både POD og ValBee er lite nyttige erfaringer når status for Axe-FX og Dumble skal gjøres opp (ikke seg imellom, men innenfor hvert sitt område). På samme måte som det ikke er garantert at man liker storebrødrene selv om man synes de minste er søte.

Tråden omhandler i hovedsak Axe-FX (tittelen har en funksjon). Det faktum at noen ikke liker det meste av digitale produkter (i denne sjangeren) har lite med saken å gjøre - dette er teknologi under utvikling. Å uttale seg om det nyeste nye, utelukkende basert på erfaringer med det gamle, fungerer dårlig. Likevel er det akkurat det som blir gjort. Det virker som om det er flere enn Fractalgjengen som er ute og preker "sannheten" til folk.

Strengt tatt er vel tittelen Axe Fx II.

Og strengt tatt er det vel Axe Fx II som er det nyeste nye.

Hvor mange er det som kan uttale seg ut i fra dine kriterier da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har prøvd en vet hvordan den låter. De som har prøvd den originale i tillegg til den nye vet mer om forskjellen mellom de to. Alle vi andre som ikke har prøvd de sitter og synser. Helt fint å kunne si noe om hva man forventer seg, endringer man håper på, ønsker og diverse. Å uttale seg om hvordan produktet helt konkret er når det gjelder lyd og brukervennlighet er mest hensiktsmessig dersom man har prøvd det. Hva katta til naboens datter har sagt om saken kan være spennende, men meget mulig svartmaler den alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.