Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Akkurat. Så hvordan kan du, og andre, påstå at digitalt aldri kan bli like bra som en røramp?

"Jeg syns ikke at digitale duppedingser låter bra, og jeg har ikke tenkt å kjøpe alt nytt som kommer for å finne ut det samme hver gang."

- Å prøve er ikke kjøpspliktig, selv ikke for Axe-FX. Er du ikke interessert er det en annen sak, dog later det til at det ikke passer inn med din agenda.

"Det kan ha noe med at dette var det jeg regnet med skulle skje sist jeg var inne i diskusjonen,

mens du og andre hevdet at Den Gode Cliff skulle fortsette med gratis oppgraderinger til Axen dere hadde."

- Alle med en Axe-FX kan bekrefte at det fortsatt finnes oppdateringer. Et av mange forsøk på å skyggelegge en produsent fordi du selv foretrekker noe annet.

"Men da går det jo ikke lenger å hevde at den er outstanding og at ikke noe annet digitalt er i nærheten?"

- Hvor likt den låter er målbart. Hvor bra den låter er opp til hver enkelt - som har prøvd...

"Det kommer bestandig en digital enhet som er bedre enn den forrige, og mener du at man hele tiden må ha den siste og beste for å kunne uttale seg om digitale enheter?"

- Ja! Jeg har en ZOOM9000, den er digital. Undre meg på om noe har endret seg på 20 år. Alt av EDB har endret seg med tanke på hva som er mulig å gjøre, men næææ, det kan umulig spille inn når det gjelder lyd!

Jeg hoppa over de siste sidene. Sitter med en solid følelse av at du ikke er særlig interessert i Axe-FX, men mer interessert i å "bevise" hvor feil Fractalmenigheten tar. Og da blir det menighet mot menighet. Måtte den beste vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at Axe-Fx blir hyllet som en revolusjon, og folk mener at det å slå alle "digitale duppedingser" under ett ikke er greit lenger.

Kan jo selvfølgelig hende at det ikke er en revolusjon for alle, men uttalelser om digital gitarteknologi har vel fra nå av en helt ny dimensjon som man ikke bør uttale seg om før man har prøvd selv..

Endret av Fluehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Så hvordan kan du, og andre, påstå at digitalt aldri kan bli like bra som en røramp?

Av samme grunn kan ingen uttale seg positivt om digitalt i denne tråden

"Jeg syns ikke at digitale duppedingser låter bra, og jeg har ikke tenkt å kjøpe alt nytt som kommer for å finne ut det samme hver gang."

- Å prøve er ikke kjøpspliktig, selv ikke for Axe-FX. Er du ikke interessert er det en annen sak, dog later det til at det ikke passer inn med din agenda.

Har liten tro på at utprøving av en Axe Fx er greit å få til uten å kjøpe en og bruke noen uker på den.

"Det kan ha noe med at dette var det jeg regnet med skulle skje sist jeg var inne i diskusjonen,

mens du og andre hevdet at Den Gode Cliff skulle fortsette med gratis oppgraderinger til Axen dere hadde."

- Alle med en Axe-FX kan bekrefte at det fortsatt finnes oppdateringer. Et av mange forsøk på å skyggelegge en produsent fordi du selv foretrekker noe annet.

Menigheten hadde stor tro på at de hadde det ypperste og at Axe Fx Ultra kom til å forbli det med oppdateringer. Sånn ble det ikke.

"Men da går det jo ikke lenger å hevde at den er outstanding og at ikke noe annet digitalt er i nærheten?"

- Hvor likt den låter er målbart. Hvor bra den låter er opp til hver enkelt - som har prøvd...

Det er jo bare å sitere Cliff sjøl på at Ultra er har sunket til 85% og at Axe Fx II er 100%.

"Det kommer bestandig en digital enhet som er bedre enn den forrige, og mener du at man hele tiden må ha den siste og beste for å kunne uttale seg om digitale enheter?"

- Ja! Jeg har en ZOOM9000, den er digital. Undre meg på om noe har endret seg på 20 år. Alt av EDB har endret seg med tanke på hva som er mulig å gjøre, men næææ, det kan umulig spille inn når det gjelder lyd!

Eneste som er berettiget meninger i denne tråden er da etter din mening de som har testet Axe Fx II.

Så vidt jeg klarer å finne ut ligner bruk og bruksområder fortsatt veldig på det man gjør med andre digitale dingser.

Jeg hoppa over de siste sidene. Sitter med en solid følelse av at du ikke er særlig interessert i Axe-FX, men mer interessert i å "bevise" hvor feil Fractalmenigheten tar. Og da blir det menighet mot menighet. Måtte den beste vinne.

At jeg ikke er interessert i Axe Fx er helt feil. Kanskje kjøper jeg meg en Axe Fx II hvis jeg klarer å finne ut hva jeg kan bruke den til?

Men da kommer jeg til å ha den i tillegg til røramper, ikke i stedet for.

Jeg er alt for glad i det enkle i en "rett fram røramp". Et blikk på Marshallen og jeg har full oversikt over alle parametere på 1/10 sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare litt slitsomt med nyfrelste som skal frelse andre.

Jeg kunne ikke vært mer enig!

Dette gjelder forøvrig like mye andre veien.

Det er slitsomt med de som på død og liv skal uttale seg nedlatende om noe de selv ikke har testet.

Det var ikke med som et stikk til deg, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akurat en test av Axe`n(ikke 2`ern) i nye Musikk Praksis.

De konkluderte med at den låt like bra som forskjellige røramper i studio og at den kunne erstatte et oppsett med en god røramp hvis man brukte litt tid på å skru.

Ble også dratt fram at man kunne få feit sluttrinnvreng ved lavt volum.

Konklusjonen til annmelder var at han trodde han hadde noen rørforsterkere tilsalgs!

Kommer nok til å skaffe meg en Axe II etterhvert, men selger ikke Ultraen min fordet da jeg har haugevis av gitarlyd jeg er knallfornøyd med i den.

Som Vivian Campbell sa i et intervju: guitarplaying has come a long way since plugging straight into your Fender or marshall, and I`m glad :D

Vil nok være plass for både røramper og greier som Axe FX i framtiden og, leve mangfoldet!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke for/imot Axe diskusjonen er særlig interessant, selv om jeg jo på genrell basis liker å fyre opp tråder. Folk må få spille gjennom hva de vil.

Det vi skulle snakke om her var hvordan det føltes å sitte med en utdatert, gammal og kiip Standard/Ultra nå som Axe II har tatt "gamet" til et helt annet nivå. Foreløpig virker det som om Axe Standard/Ultra eierne tar det hele det med stor ro, selvfølgelig bortsett fra de som heiv skiten på Finn/musikkweb tvert. All min erfaring med software basert utstyr gjør at jeg ikke er helt overbevis om at det klør i GASfoten til de fleste av dem, men det er rene antagelser fra min side. Jeg tenkter å fortsette å rakke ned opp de gamle modellene til de ligger der til gibort priser på Finn...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi skulle snakke om her var hvordan det føltes å sitte med en utdatert, gammal og kiip Standard/Ultra nå som Axe II har tatt "gamet" til et helt annet nivå.

Det føles nok bedre enn å stå med ræva i været og knote med de Glab-greiene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke for/imot Axe diskusjonen er særlig interessant, selv om jeg jo på genrell basis liker å fyre opp tråder. Folk må få spille gjennom hva de vil.

Det vi skulle snakke om her var hvordan det føltes å sitte med en utdatert, gammal og kiip Standard/Ultra nå som Axe II har tatt "gamet" til et helt annet nivå. Foreløpig virker det som om Axe Standard/Ultra eierne tar det hele det med stor ro, selvfølgelig bortsett fra de som heiv skiten på Finn/musikkweb tvert. All min erfaring med software basert utstyr gjør at jeg ikke er helt overbevis om at det klør i GASfoten til de fleste av dem, men det er rene antagelser fra min side. Jeg tenkter å fortsette å rakke ned opp de gamle modellene til de ligger der til gibort priser på Finn...........

Hva er poenget? Hvorfor ikke ha et forum der vi kan diskutere ting fremfor å trolle fram og tilbake om et produkt du tydeligvis ikke bryr deg noe om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget? Hvorfor ikke ha et forum der vi kan diskutere ting fremfor å trolle fram og tilbake om et produkt du tydeligvis ikke bryr deg noe om?

Det var vel strengt talt Gluke som startet denne tråden, nettopp p.g.a han ville fyre litt under de som sitter på en standard/ultra (vil jeg tro). At denne tråden tok helt av og ble offtopic, er jo ikke hans feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han startet tråden er bare hyggelig.

At han sier han skal rakke ned på produkter bare fordi det har kommet noe nytt (han ikke har testet) blir bare for dumt.

Du har ikke lest mye av det Gluke har skrevet tidligere tydeligvis.. sterke meninger.

Og han rakker ikke ned på produktet, han bare sier det som det er, at det må være kjipt å sitte på en Standard eller Ultra nå som AxeFxII kommer, og prisene stuper.. Da Standard/Ultra prisene har holdt seg høye helt frem til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele tråden, men ikke alt annet han har skrevet her på forumet.

Kommentaren min var kun en kommentar til denne uttalelsen:

Jeg tenkter å fortsette å rakke ned opp de gamle modellene til de ligger der til gibort priser på Finn...........

For meg er det trolling.

Vi kan være enige om å være uenige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han startet tråden er bare hyggelig.

At han sier han skal rakke ned på produkter bare fordi det har kommet noe nytt (han ikke har testet) blir bare for dumt.

Dude, relax! Jeg skjønner det er altfor tidlig på morgenen til å kødde med sånne ting. Det er en forhistorie for denne tråden der spørsmålet var hva som kom til å skje når noe bedre en Axe Ultraen kom. Når har det kommet noe bedre så vil vi alle få se hva som skjer.

Grunnen til at jeg vil rakke ned på Ultraen er kun så jeg kan få kjøpt meg en grisebillig. Det var ment som en spøk, en nokså opplagt sådan, men man kødder tydlighvis ikke med sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.