Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konfirmasjon


iSondre

Anbefalte innlegg

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ting er sikkert- tråden har fenget skikkelig. Jeg lurer bare litt på hvorfor. Trådstarter har trolig fått nok råd til at han uten videre kan ta Master i gitarvalg uten problemer.

Tråders utvikling på GN er vanskelige å spå.

Er de det? Det som hvertfall er sikkert er at de sporer av :P

Kan ikke uttale meg om noen av delene, men vil anta at en LP Studio er bedre enn Zakk Wylde Epi'en. Men finishen er jo fetere på Epi'en da.

En Marshall amp jeg faktisk har prøvd er denne:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21299652

Synes den låt bra, men spiller jo ikke metall/hardrock så vet jo ikke hvordan det skal låte :P.

Endret av Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere anbefaler Epiphone?

I så fall, hvilken?

Gakk til en butikk, heng en og to og tre rundt halsen, prøv dem alle, og kjøp den som er god å ta i og spille på. De låter nesten identisk, så forskjell i lyd behøver du ikke bry deg om på lenge.

Lykke til med komf og gitar mann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Dette er ikke nødvendigvis 100% korrekt, men:

Currently John Fogerty uses Mesa Boogie Dual Rectifier into Ampeg 2x15 Cabinet for clean and Cornford MK100 Head with 4x12 Wizard Cabinet for his crunch and Lead sound(John own another 100 watt head and 2 50 watt version as well cause I email Cornford amps). Before that John used 4 Marshall JCM900 4100 Dual Reverb with 1960B cabs. You can see them in his Austin City Limits show and Live by Request on A&E.

I just saw some pictures of John now using Bogner Shiva EL34 2x12 combos with reverb on the road. Also I read in March 08 issue Of guitar player the John now uses Diezel VH4 amps for his clean sound with Ampeg 2x15 using Eminence 151 Legend Speakers. Cornford amp has either Eminence Wizards or Celestion Gold Speakers.

Sakset fra: http://sites.google.com/site/johnfogertygearsite/Home/john-fogerty-rig

Vel, CCR årene da, i alle hovedsak i alle fall. Sist jeg leste noe om mannen i GP påsto han at han fortsatt brukte og like de transistor ampene. Jeg mener Hendrix spilte på Flying V han også, men det er liksom ikke den gitaren han er kjent for.

Men jeg tviler ikke på at også Fogerty har både prøvd og brukt ulike amp'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, CCR årene da, i alle hovedsak i alle fall. Sist jeg leste noe om mannen i GP påsto han at han fortsatt brukte og like de transistor ampene. Jeg mener Hendrix spilte på Flying V han også, men det er liksom ikke den gitaren han er kjent for.

Men jeg tviler ikke på at også Fogerty har både prøvd og brukt ulike amp'er.

Back to topic takk.

Begynner å bli hasta med å finne gave, ja det er 2 måneder til - men det haster med gave.

Kan dere komme med en gitar og amp til ca. 12k?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle Kustom ampen til John Fogerty for en liten transistor amp,

det er vel en liten underdrivelse?

Vel, det var da i alle fall en combo var det ikke? Liten og liten. Transistor i alle fall - offisielt ikke en "godkjent" amp med andre ord :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, CCR årene da, i alle hovedsak i alle fall. Sist jeg leste noe om mannen i GP påsto han at han fortsatt brukte og like de transistor ampene. Jeg mener Hendrix spilte på Flying V han også, men det er liksom ikke den gitaren han er kjent for.

Men jeg tviler ikke på at også Fogerty har både prøvd og brukt ulike amp'er.

Joda, helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 12K for amp+gitar, da blir det ikke rare greiene med mindre du kjøper brukt.

Backstage musikk i sandvika har en rekke rimelige Blackstar forsterkere ute for salg, hvis jeg ikke tar helt feil er disse laget av mannen bak Marshall, de jeg har prøvd låter hvertfall greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere komme med en gitar og amp til ca. 12k?!

Jeg hadde skrevet et lengre innlegg og trykket 'Send svar', og så kræsjet hele forumet eller noe sånt... huh.gif

Vel her er kortversjonen:

Hvis du faktisk har lyst på en Gibson så ser jeg ingen grunn til å ikke gå for det. Det finnes ganske riktig mange andre helt fine gitarer, men man skal ikke undervurdere feelgood-faktoren. For 12k kan du velge og vrake i nye Studio'er og det er nok igjen til få et skikkelig proff-setup. Amp som du er fornøyd med har du jo, og den blir ikke plutselig dårligere om du får deg en fet gitar som du digger. Hovedsaken må jo være at du får en gitar som du har lyst på og som du kan kose deg med, som er god og spille på og har god lyd, og som gir en god følelse i forbindelse med feiringen.

Det kommer garantert andre gitarer og amper senere wink.gif

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.