Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konfirmasjon


iSondre

Anbefalte innlegg

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MEN JEG HAR IKKE MULIGHET TIL Å PRØVE GITARER. :(

Da må du prøve andres gitarer for å finne ut hva du liker - ELLER, basere deg på det du VET - At du likte(?) en Epiphone Les Paul, dermed sannsynligvis også en Gibson Les Paul (studio eller trad/std)

Jeg er nøyaktig 1 microsekund fra å stenge denne tråden for godt, med mindre du endrer tone forresten. Her sitter altså folk og bruker tiden sin på å svare deg i det uendelige.. Jeg har et ord for slikt, men jeg skal ikke bruke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det øyeblikket du kjøper en gitar ny, blir verdien halvert.

Hadde vært litt forsiktig med å svi av så mye penger når jeg kun var 14 år.

E: ser det er 10 sier på gang her..........

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN JEG HAR IKKE MULIGHET TIL Å PRØVE GITARER. :(

Jeg VET at du ikke får prøvd Gibson i butikkene der du bor, men hva med å prøve noen varianter av det de faktisk har inne. Finn ut hvilke gitarer du liker å spille på, og hvilke du ikke liker, og bruk betjeningen til å forklare forskjellene mellom gitarene for deg. Da har du uansett mer kunnskap til å velge riktig gitar enn det du har nå.

Ting som er viktig å vurdere:

Hvor tung foretrekker du gitaren?

Hvilken gitarform passer kroppen din best?

Har du spesielle preferanser når det gjelder gitarhalser (de har ulik form og bredde)?

Andre ting som du oppdager er viktig for deg når DU spiller gitar.

Så kan du komme tilbake til forumet og fortelle mer om dine preferanser, slik at vi har mer å gå på i forhold til å gi råd om alternativer.

Har du forresten en gitar nå? I så fall: Hva er det med den du liker? Hva er det med den du ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal finne ut av det.

Det siste året har de KUN hatt billige iBanez og Epiphones der.

De fleste gitarister er enige om at Ibanez og Epiphone lager ganske gode gitarer. Tror du kan finne ut mye om hva du foretrekker ved å prøve dem. Og om du ikke er klar over det, så er Epiphone en del av Gibson-konsernet, og således er deres "kopier" kvalitetssikret av Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les tråden da sarge, han har jo både prøvd og (på mystisk vis) ødelagt en Epiphone allerede. :ninja:

En Gibson er 2-3 ganger så dyr som en Epiphone, ergo 2-3 ganger så bra. Da vil jo gitaren bare holde i 2-3 år, sånn som trådstarter behandler gitarer?

Steam, kan du ikke donere Pearly Gates'en din til trådstarter, så han i det minste har en gitar som holder i 6-7 år? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man driver og ødelegger gitarer på den måten er det kanskje ikke lurt å bruke alle pengene på en gang på en dyr gitar, men heller kjøpe seg en rimeligere gitar en gang i halvåret, slik at man har en ny når den forrige er brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå-nå - nå legger vi humoren og ironien på hylla..

Trådstarter blir irritert (kanskje med grunn) og det fører ikke til noe som helst.

La oss holde tråden on-topic.

(usaklighetene og filingen på tidligere utsagn vil bli slettet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.