Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konfirmasjon


iSondre

Anbefalte innlegg

Hva mener du med forbedring? En set-up av gitaren som du ikke liker, er ikke det samme som at kvaliteten er dårligere. Det samme gjelder halstykkelse/profil, bånd, pu's osv. Mange liker andre gitarer bedre enn Gibsons. Det betyr ikke at Gibsons er dårligere gitarer.

Jeg mener at jeg tror den er dårlig satt opp, Epiphonen min ble veldig mer lettspilt etter at den hadde fått en justering.

Ok, skjønner hva du mener nå. Men jeg synes at de varierer i kvalitet, har prøvd en Melody Maker som jeg synes var "bedre" enn Gibsonen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener at jeg tror den er dårlig satt opp, Epiphonen min ble veldig mer lettspilt etter at den hadde fått en justering.

Ok, skjønner hva du mener nå. Men jeg synes at de varierer i kvalitet, har prøvd en Melody Maker som jeg synes var "bedre" enn Gibsonen min.

Vi snakker fortsatt personlig preferanse på oppsett her, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant.... Jeg kan høre forskjell på forskjellige typer pickups (i hvert fall de som er mest forskjellige), men tror ikke jeg hadde hørt noen forskjell på samme pickups med og uten cover i samme gitar.

Man hører mer forskjell enn man skulle tro.

Jeg har en Suhr DSV humbucker med cover som jeg har prøvd med og uten.

Coveret fjerner ganske mye diskant.

Jeg likte den best med cover som nå sitter på, men syntes den så bedre ut uten.

Tror nok utseendet avgjør cover eller ikke cover for de fleste.

Har hørt om noen yderst få tilfeller hvor noen ikke har vært fornøyd med sin Gibson, så risken for å komme over et dårlig eksemplar, tror jeg er forsvinnende liten.

Les på HRI der er det mye klaging :)

Jeg har forresten sendt tilbake Gibson Les Paul som har vært på trynet og har hørt om fler så det skjer ja...

Men så lenge man kjøper fra en butikk er man jo trygg for da er det bare å levere den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les på HRI der er det mye klaging :)

Jeg har forresten sendt tilbake Gibson Les Paul som har vært på trynet og har hørt om fler så det skjer ja...

Men så lenge man kjøper fra en butikk er man jo trygg for da er det bare å levere den igjen.

HRI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden nå, og jeg slenger meg på de som lurer på hvordan dere har klart å ØDELEGGE en Epiphone etter ett år, med normal bruk. Virkelig? Det er noe som skurrer her.

Jeg har en Epiphone Les Paul 100 (nest billigste variant, koster vel 2500 eller noe), som jeg har hatt i 7-8 år nå. Den har vært brukt meget aktivt i rundt fem av de årene, både på øvinger og spilljobber. Utover at den har fått noen skrammer så er den strøken. Spiller faktisk meget bra, og etter jeg skifta til Gotoh tuners så holder den stemminga helt upåklagelig. Den er faktisk såpass bra (MERK: i forhold til prisen) at jeg har planer om å sette inn noen ålreite pickuper i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør, så ja, litt.

Jeg synes det er avslappende og kos og reparere gitarer, og har flere ganger gjort slikt. Så pleier jeg gjerne å enten gi de bort gratis, eller forlange det jeg har betalt for gitaren inkl porto. Uten påslag i prisen. Nå er ikke dette begrenset til Epiphone, for all del. Andre merker er også aktuelle.

Jeg må innrømme at siden jeg regner med at du ikke er videre ivrig mottager, så lurer jeg litt på hvorfor du spør. Kjenner du kanskje noen som trenger en billig gitar som er tunet til noe bedre enn det som fabrikkoppsett tilsier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.