Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konfirmasjon


iSondre

Anbefalte innlegg

Jeg personlig skjønner ikke hvorfor du ikke vil kjøpe brukt, når du har så lyst på the "real deal". Da sparer du penger du kan legge i en ny amp senere.

Greit nok at det er garanti med nye gitarer, men inntil du forteller hvordan dere har voldtatt den nevnte epiphonen på ett år, så ser jeg ikke det som noe must.

Godt det er flere som er nysgjerrige på dette! Lurer på når trådstarter skal komme ut av skapet med denne informasjonen? :lol:

Epiphone LP Special (Black beauty etc) En litt mer påkostet variant av LP Standard. Greie gitarer.

Custom er det vel du mener her :)

Den nye american specialen er vel ment som en arvtager til HW1, tror jeg :)

...og en unnskyldning for å innsnevre lefty-utvalget enda mer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt det er flere som er nysgjerrige på dette! Lurer på når trådstarter skal komme ut av skapet med denne informasjonen? :lol:

Custom er det vel du mener her :)

...og en unnskyldning for å innsnevre lefty-utvalget enda mer :(

Custom mener jeg ja gitt..

Det kommer en lefty ser du, bare vent til de har solgt ut HW1, så kommer det masse farger og variasjoner skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en lefty ser du, bare vent til de har solgt ut HW1, så kommer det masse farger og variasjoner skal du se.

Right. De har vel 2-3 Stratmodeller som kommer i lefty nå, og fargeutvalget er skralt. Hvorfor skulle de plutselig snu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right. De har vel 2-3 Stratmodeller som kommer i lefty nå, og fargeutvalget er skralt. Hvorfor skulle de plutselig snu?

Fordi dette kommer til å bli en standard modell med volumsalg. Akkurat som highway1 er. Uten at jeg har begrep om hva som er fakta, så tipper jeg at du i dag får Mex Standard, American Standard og Highway1 som lefty - noe sånt, right? volum-modellene er nok de gitarene som blir laget som lefty i det store og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen mer eller mindre "klassiske" gitarer innenfor ditt prisområde du kan vurdere, jeg har lagt vekt på at gitarene skal være relativt greie å finne på litt større musikkbutikker, samt at videresalgsverdien er kurant.

[...klipp...]

Dette synes jeg var en veldig fin oversikt. Burde nesten vært klippet ut og lagt som en egen tråd under overskriften "Greeners anbefaling til skikkelige førstegangsgitarer man kan leve lenge med" eller noe slikt. Den legger etter min mening lista passelig høyt (krav til skikkelig kvalitet til en fornuftig penge, samtidig som den er noenlunde fri for "se hvor mange penger jeg har"-gitarer).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var en veldig fin oversikt. Burde nesten vært klippet ut og lagt som en egen tråd under overskriften "Greeners anbefaling til skikkelige førstegangsgitarer man kan leve lenge med" eller noe slikt. Den legger etter min mening lista passelig høyt (krav til skikkelig kvalitet til en fornuftig penge, samtidig som den er noenlunde fri for "se hvor mange penger jeg har"-gitarer).

:)

Takker så meget:) Men den er noe snever da. Sikter man noe bredere og vurderer merker som ikke nødvendigvis selges av de store kjedene er det mye annet fint å velge i også. Mye fender orientert i custom-shop klassen til en billig penge f.eks. Og hva angår gitarer med "metal/kanter/spisser" og "shred-feel/faktor" er det sikkert masse fint også. Det er bare ikke ting jeg har noe som helst erfaring med, med noen få unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trådstarter sier at hans far som skal betale for gildet IKKE vil handle brukt, så blir det nok slik..

Kan vi slippe flere bruktforslag? - LES TRÅDEN FØR DU POSTER, gudene skal vite at den er lang nok.. :D

Nå - on-topic:

Jeg må gjenta meg selv og andre i tråden - hvis en Gibson er det du har lyst på, så kjøp en Gibson. Ny forsterker kan du handle når du føler behovet en gang de neste 65+ årene..

Jeg vet ikke om du har vurdert andre modeller og/eller produsenter, men innenfor ditt budsjett finnes det jo masse godsaker å velge i.

Her er noen mer eller mindre "klassiske" gitarer innenfor ditt prisområde du kan vurdere, jeg har lagt vekt på at gitarene skal være relativt greie å finne på litt større musikkbutikker, samt at videresalgsverdien er kurant.

Gibson

SG faded fra ca 7400,- (SG modellen med en matt lakk og litt "slitt" feel.)

SG special fra ca 8200,- (SG modellen med blank lakk og mindre "pynt")

LP studio faded fra ca 8200,- (Studio modellen med matt lakk)

SG standard fra ca 9900,- (SG standard modellen, liker du SG er dette en fin gitar og mye gitar for pengene.)

LP Studio ebony fra ca 10000 (Studio modellen i sort blank lakk og chrome mekanikk. Dette er den studio modellen de fleste butikker faktisk har på lager)

LP Gary Moore BFG fra ca 10700,- (veldig spesiell finish, men liker du den, tror jeg det er en spennende gitar)

SG 61' reissue fra ca 13900 (En reproduksjon av 1961 SG modellen)

LP Traditional fra ca 16700 (Veldig fin LP modell hvis du liker halsen, tyngden osv)

PRS

SE singelcut fra ca 9000,- (En rimelig modell fra PRS som både ser bra ut, låter bra og er god å spille på)

Fender

Du har kanskje ikke vurdert Fender, men liker du utseende, får du gode gitarer til en lavere pris sammenlignet med Gibson gitarene. De fleste modeller fåes også som HSS. Altså med en humbucker pickup i bro-posisjon for en mer "rocka" lyd.

Classic Player '60s Stratocaster 6800,- (veldig fine gitarer, hvis du liker den mer klassiske strat lyden)

Highway1 hss 7750 (modernisert modell med høyere bånd og en litt mer aggresiv lyd. Finnes som HSS

American Special 9000 (ny serie som får meget god omtale. Finnes som HSS)

American Standard 12000 (Modernisert strat med meget god spillbarhet. Finnes som HSS)

Hagstrøm

Har flere Gibson LP lignende modeller til en ganske rimelig penge. Absolutt verdt å sjekke ut.

Epiphone

Greie Gibson kopier. Det er i all hovedsak to modeller som følger den tradisjonelle LP oppskriften som du kan vurdere:

Epiphone LP Standard - Grei kopi, kommer i mange ulike varianter, men alt er omtrent samme gitar.

Epiphone LP Custom (Black beauty etc) En litt mer påkostet variant av LP Standard. Greie gitarer.

Summa-sumarum: Gitarer er ikke noe man plukker ut fra kataloger eller nettsider. Man må prøve de. I denne prisklassen må man kjøpe den gitaren man liker å spille på, liker utsende på og som man synes låter bra. Uansett hva andre måtte mene om saken. Det er du som skal bruke (forhåpentligvis) maaange timer på å spille på instrumentet.

Nå bør du bættre kjøpe deg gitar og ikke moped i alle fall.. :D

Tusen takk for langt og fint innlegg!

Masse utvalg! Det ble jo nevnt Explorer oppi her. Har alltid hatt lyst på en slik, men trodde de kostet 50 000 kr.

Fant den ny på norsk side til 11 000, så er det go' lyd i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.