Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konfirmasjon


iSondre

Anbefalte innlegg

Hey alle gitarister der ute!

Jeg skal konfirmeres i mai, skal ønske meg gitar.

Er det noe veldig stor forskjell mellom Gibson Les Paul Standard og Studio?

En Standard til 20 000 er uaktuelt sier pappa, så jeg lurer på om det er noen andre Gibson Les Paul's til under 20 000 ?

Den skal være god lyd på, har slitt med mine gamle gitarer at lyden er sur og crappy.

Har hatt en sånn billig nybegynner sak og en Gio-Ibanez. Begge var dårlige, Gio'en ble ødelagt for en stund siden, så jeg trenger ny.

Jeg har en Roland Cube-80X forsterker. Det er rå lyd på den med en skikkelig gitar.

Tips til hva jeg kan ønske meg da? 8.000 - 16.000 kr prislapp helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Kjøp brukt.

2. Prøv gitarer i den prisklassen før du handler. Det er stor variasjon på kvaliteten, spesielt på studio serien til Gibson.

Skjekk ut finn.no og finn noe som kan være aktuelt der. Du får av og til en Gibson Les paul Custom i god stand til under 16000kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanligvis ganske stor forskjell på en std. og studio, men en Studio er på ingen måte noen dårlig gitar. En brukt standard kan du få for rundt 12000,-

Vær så snill å ikke påstå at en Roland Cube er rå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok som de fleste andre. Har du mulighet til å prøve gitarer så er det ofte en fordel, men nå vet ikke jeg hvor mye erfaring du har fra før angående gitarer?

Denne liker jeg spesielt godt: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21106996 den har vært der en stund også så kanskje den kan prutes litt på.

Hvis du ikke MÅ ha Gibson så er jo Edwards, Greco osv meget gode "kopier" som kan være verdt å ta en titt på.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21089268

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Les Paul Studio har vel ikke "Topp" om jeg kan kalle det, det?... Altså, det er ikke Forskjellig Treverk på selve kroppen, at kroppen er kun i mahogany, mens en standard har kropp i mahogany og topp i maple f.eks?

Personlig er jeg ikke så glad i les paul studio, pga. finishen... Jeg liker bedre Flamed Maple med cherryburst eller liknende...

Hva om du sier til fardin at du ønsker deg penger, sånn at du kan kjøpe deg en SKIKKELIG gitar, du kan ha livet ut, etter konfirmasjonen?

Det hadde jeg gjort iallefall... Men jeg har ikke kommet så langt at jeg har råd til å kjøpe en "Keeper" enda... Jeg er også ALTFOR ustabil med tanke på hva jeg har lyst på, at jeg kan ikke bruke så mye penger på gitar enda. Men jeg tror kanskje det kan bli en Les Paul Standard eller en skikkelig fender strat :D

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Les Paul Studio har vel ikke "Topp" om jeg kan kalle det, det?... Altså, det er ikke Forskjellig Treverk på selve kroppen, at kroppen er kun i mahogany, mens en standard har kropp i mahogany og topp i maple f.eks?

Les Paul Studio har mahogny kropp med lønnetopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dennne: http://www.thomann.de/gb/epiphone_les_paul_custom_gxbc.htm Her får du skikkelig rå lyd! de dirty fingersene passer bra til alle stilarter synes jeg ;) MASSE sustain!

NB:ser bedre ut i virkeligheten

Epiphone er totalt uaktuelt. Bra det første året, men blir dårligere og dårligere.

Har snakka med over 10 skikkelige gitarister, de sier at en Gibson blir bedre og bedre, mens Epiphone er billigmerke som blir dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone er totalt uaktuelt. Bra det første året, men blir dårligere og dårligere.

Har snakka med over 10 skikkelige gitarister, de sier at en Gibson blir bedre og bedre, mens Epiphone er billigmerke som blir dårligere.

Er vel ikke helt enig der vel men..

Du har gibson lyd så det holder i den ihvertfall, hva slags musikk stil spiller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.