Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konfirmasjon


iSondre

Anbefalte innlegg

Går heller til Mo i Rana å spør butikken der. Var ikke noe særlig svar å få mellom Explorer eller LP Traditional.

YES!

Hva forventer du da? To ganske forskjellige gitarer, spesielt med tanke på design og utforming, men likevel ganske like da begge som oftest har to humbuckere, noe som gjør at de vil låte relativt likt. Hvilken som er "best" kommer an på hva man foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går heller til Mo i Rana å spør butikken der. Var ikke noe særlig svar å få mellom Explorer eller LP Traditional.

Du fikk jo svar. Greener sa:

"Både Explorer og Flying V er jo litt spesielle gitarer, rent ergonomisk. Ellers er de veldig like både SG og LP modellen".

Det betyr altså at formen som SER kul ut kanskje ikke ligger så godt mot kroppen og det kan være vanskeligere å finne en god spillestilling med disse. Men elektronikk, lyd og kvalitet på hals er ellers på linje meg SG og LP (slik jeg tolker det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iSondre- siden du tydeligvis er misfornøyd med svarene, så er det kanskje grunnet spørsmålet? Jeg må innrømme at jeg har lest hele tråden, og skjønner rett og slett ikke hva det er du ikke har fått svar på.

Minner også om at dette ikke er noen form for betalt "orakeltjeneste", men et diskusjonsforum.

Det å fortelle deg hva som er den beste gitaren for deg, er omtrent som å fortelle deg hva slags farge du liker best. Det er du selv som må bestemme til syvende og sist.

Når du nå antyder at vi ikke engang har klart å peke deg i riktig retning når det gjelder gitarkjøp, er det uforståelig. Det er ikke bare tullprat på de ti sidene denne tråden din har generert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG vil bare ganske enkelt ha svar på: HVA har best lyd av LP Traditional og Explorer når det gjelder punk, rock osv?

Og DET er det DU som må finne ut av! En liker den ene, en annen liker den andre osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der en gang før, men lite svar å få. Men uansett er det mer svar å få der. Enn her..

Makan... du har da fått svært mye input her. Da blir det opp til deg å sortere denne informasjonen og nyttiggjøre deg av den. Det finnes ingen fasit på spørsmålet du stiller. Det koker ned til personlige preferanser. Jeg for min del synes ikke noe om Les Paul-type gitarer, eller Explorer for den del, og hadde heller kjøpt en stratocaster-type gitar. Betyr det at jeg synes Les Paul/Explorer gitarer er dårlig? For all del ikke, passer bare ikke for meg.

På samme måte er det DU som må finne ut hva som er best for DEG. Det kan ingen andre svare på. Og for å finne ut dette må man prøve gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har folk sittet og svart deg over ti sider.. Du har fått en hel liste over aktuelle gitarer.. Det eneste du mangler nå er å bestemme seg for hvilken gitar DU liker.. Det er det altså INGEN andre som kan bestemme for deg. Hva forventer du deg egentlig? Hva er det du føler noen kan fortelle deg enten her eller på en butikk egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG vil bare ganske enkelt ha svar på: HVA har best lyd av LP Traditional og Explorer når det gjelder punk, rock osv?

1 - Du stilte vel egentlig aldri det spørsmålet..

2 - Det finnes ingen fasit på det. Men begge de gitarene låter ganske likt, selv om alt er relativt. Alle Gibson gitarene vil låte ganske likt i dine øre. En gitar er liksom litt mer enn lyden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.