Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konfirmasjon


iSondre

Anbefalte innlegg

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for langt og fint innlegg!

Masse utvalg! Det ble jo nevnt Explorer oppi her. Har alltid hatt lyst på en slik, men trodde de kostet 50 000 kr.

Fant den ny på norsk side til 11 000, så er det go' lyd i den?

Både Explorer og Flying V er jo litt spesielle gitarer, rent ergonomisk. Ellers er de veldig like både SG og LP modellen. Men du må i alle fall prøve en Explorer før du kjøper! Tror det er litt sånn som med flying-V - enten så synes man de er ok eller helt forferdelige. Jeg synes de er grusomme rent ergonomisk. Men faktisk veldig tøffe i original utførelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Explorer og Flying V er jo litt spesielle gitarer, rent ergonomisk. Ellers er de veldig like både SG og LP modellen. Men du må i alle fall prøve en Explorer før du kjøper! Tror det er litt sånn som med flying-V - enten så synes man de er ok eller helt forferdelige. Jeg synes de er grusomme rent ergonomisk. Men faktisk veldig tøffe i original utførelse.

Haha, ok.

Traditional LP koster 16k

Explorer koster 11k

Hva syns dere? Jeg har ikke mulighet til å prøve. Vi må reise 25 mil da, pappa har ikke mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ok.

Traditional LP koster 16k

Explorer koster 11k

Hva syns dere? Jeg har ikke mulighet til å prøve. Vi må reise 25 mil da, pappa har ikke mulighet til det.

Hvis du ikke kommer deg til en butikk, må du jo basere deg på hvilke gitarer du har prøvd og likt da. Du få prøve gitarene til folk du kjenner og se hva du liker. Det er ingen som kan fortelle deg hvilken gitar som passer for deg. Har du i det hele tatt prøvd en Gibson LP ? Eller en skikkelig Fender f.eks ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en masse tullprat i denne tråden over 10 sider, iSondre, men du har også fått en masse gode råd og tips innimellom her. Ganske så entydig sier de fleste som har kommet med gode råd at du bør prøve gitar før du kjøper. Det rådet har du tydeligvis ikke tenkt å følge. Du har også fått listet opp flere gitarmodeller i prisklassen du nevner som vanligvis er gode gitarer. Jeg ser ingen annen løsning enn at du tar den gitaren du synes ser best ut, og kjøper den.

Jeg er redd de fleste her inne ikke kan hjelpe deg mer enn de allerede har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? :blink:

At jeg synes at tråden er merksnodig tullete artig.

Egentlig, innerst inne, tror jeg faren din burde ha regga seg på her og stillt spm.

Han blir fremstillt ganske så bestemmt så hvorfor skulle han lytte til det

lasset av tips som du allerede har fått ?

For å si det rett ut, så synes jeg personlig at det høres helt corny ut at gitaren SKAL/MÅ være ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ok.

Traditional LP koster 16k

Explorer koster 11k

Hva syns dere? Jeg har ikke mulighet til å prøve. Vi må reise 25 mil da, pappa har ikke mulighet til det.

Jeg synes også du seriøst skal vurdere Gibson LP Studio. Fine gitarer, det. Liker faktisk utseendet på faded-modellene med treverk-finish veldig godt, men så er jo jeg mye eldre enn deg og har sikkert annen smak når det gjelder utseende.

gibsonlpfadedspecial01.jpg

Eneste ankepunktet mitt er egentlig stemmeskruene som gir meg litt for mye "klassisk gitar"-følelse.

Men det finnes jo flere alternativer utseendemessig.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.