Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konfirmasjon


iSondre

Anbefalte innlegg

Synes mange av dere er så spydige mot de som ikke kan så mye :P Hvis han har lyst på en Gibson Les Paul må jo han få lov til å kjøpe en slik, merket og navnet har faktisk MYE og si for de fleste gitarister, og jeg synes også at det er mye fetere å ha en skikkelig gitar og dritt amp enn motsatt. Men ang Les Paul'er kan ikke jeg hjelpe deg, trodde en stund at det var en slik gitar jeg ville ha men jeg tok feil.

Er det en ting som er helt sikkert, så er det at en skikkelig gitar og en dritt amp låter langt dårligere enn en dritt gitar og en skikkelig amp i de aller fleste tilfeller.

Ellers så er jeg enig med de siste her. Reis til en stor musikkforretning og prøv en haug av gitarer. Eneste mulighet til å finne ut hva man egentlig vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tanken streifer hele tiden. Men vi har bare to musikkforetninger i nærheten. De får aldri solgt de dyre gitarene, så de har bare billige Ibanez og ingen Gibsons..

Det var litt dumt. Gibson skal visstnok ha varierende kvalitet på gitarene sine, så mange anbefaler at man tester en del av de slik at man ikke risikerer å få et dårlig eksemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa sa til meg, at han vil ikke kjøpe noe brukt i konfirmasjonsgave til meg.

For alt vi vet, kan den være totalskadd i posten, eller falske bilder.

Samtidig vil han ha den 5 års garantien du får når du kjøper ny i Norge.

Denne ville nok jeg gått for:

heritage_h150_body_10424.jpg

http://www.godlyd.no/default.asp?page=713&product=4746&p4746_v=1

Dette er også en lekker gitar, men den ligger en tusenlapp over prisgrensen på 20 000:

heritage_h157_body_10433.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken streifer hele tiden. Men vi har bare to musikkforetninger i nærheten. De får aldri solgt de dyre gitarene, så de har bare billige Ibanez og ingen Gibsons..

Da bør du og faren din ta en guttetur til en by og finne en gitar som du vil ha. Blir ikke mange kronene totalt av hva gitaren koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt dumt. Gibson skal visstnok ha varierende kvalitet på gitarene sine, så mange anbefaler at man tester en del av de slik at man ikke risikerer å få et dårlig eksemplar.

Har hørt om noen yderst få tilfeller hvor noen ikke har vært fornøyd med sin Gibson, så risken for å komme over et dårlig eksemplar, tror jeg er forsvinnende liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du plent MÅ ha ny gitar, så er vel en Gibson Les Paul Traditional rett innenfor ditt budsjett. Jeg personlig synes de er flotte å spille på! Men så er det jo dette med personlig preferanse.

Uansett hva vi her på forumet gir for slags tips til hva du bør kjøpe, så bør du ikke stole blindt på det. Det kan være at det er absolutt ikke en slik gitar som passer for deg, verken på spillefølelse eller utseendet.

Ta deg en dag der du reiser rundt å prøver gitarer i nærmeste gitarsjappene. Dra med deg fattern, så har du noen til å kjøre deg, så kan du kalle det "Far og sønn på tur", så blir han så glad at!

For å ta et eksempel på megselv da. Jeg er utrolig glad i Joe Satriani, og SKULLE UANSETT ha meg en Ibanez Satriani signaturmodell gitar, helt til jeg prøvde den. Og fant ut at det var mye andre gitarer som var mer gitar for pengene, nettopp fordi en signaturmodell koster automatisk mer, enn en vanlig gitar som yter det samme.

Anyways,

lykke til!

EDIT: Æsj Castor kom meg i forkjøpet i en veldig forminska versjon.

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om noen yderst få tilfeller hvor noen ikke har vært fornøyd med sin Gibson, så risken for å komme over et dårlig eksemplar, tror jeg er forsvinnende liten.

Jeg har jobbet i gitarbutikk i fire år, og har opplevd å fått inn en Gibson Thunderbird som måtte returneres pga. dårlig konstruksjon.

Ikke vet jeg hvor ofte dette skjer, men jeg har som sagt opplevd det, og har lest mye om lignende tilfeller av dårlig kvalitetskontroll på Gibson-gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. hva er gæærnt med Epiphone? Jeg foretrekker min Epi framfor Gibson'en til en kompis av meg.

Og husk, det er stor forskjell mellom en 4.500 kroners Epi og en 10,000 kroners Epi!

btw, hvordan "ødelagt" blei gitaren til kompisen din?

lykke til med gitar kjøp da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i gitarbutikk i fire år, og har opplevd å fått inn en Gibson Thunderbird som måtte returneres pga. dårlig konstruksjon.

Ikke vet jeg hvor ofte dette skjer, men jeg har som sagt opplevd det, og har lest mye om lignende tilfeller av dårlig kvalitetskontroll på Gibson-gitarer.

Det er en bass, ikke en gitar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du og faren din ta en guttetur til en by og finne en gitar som du vil ha. Blir ikke mange kronene totalt av hva gitaren koster.

Snakker litt med han om det nå.

Vi bor litt utenfor Mo i Rana, så nærmeste by med slike gitarer er Bodø, som tross alt er 240 km unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere en Trondheimstur en helg - det er omtrent som når jeg kjører til Oslo, noe jeg gjør ganske ofte.

I Trondheim finner dere et par butikker hvor i alle fall en av de, er en av landets beste butikker, med et godt utvalg i Gibson og andre aktuelle gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange av dere er så spydige mot de som ikke kan så mye :P Hvis han har lyst på en Gibson Les Paul må jo han få lov til å kjøpe en slik, merket og navnet har faktisk MYE og si for de fleste gitarister, og jeg synes også at det er mye fetere å ha en skikkelig gitar og dritt amp enn motsatt. Men ang Les Paul'er kan ikke jeg hjelpe deg, trodde en stund at det var en slik gitar jeg ville ha men jeg tok feil.

Offtopic:

Kanskje fetere å ha en kul gitar, men forsterker har mye å si om man vil ha god lyd.

Spiller man metal, kan man f.eks få mye bedre lyd ut av en ibanez til 2000 ,- med en ENGL savage enn man får med en Ibanez til 15000 ,- og en Roland Cube :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21271146

Den her er vel noe? hadde jeg hatt pengene hadde den vært min alt:D

+1 Hadde jeg ikke kjøpt ny gitar for 1 måned siden, hadde den vært min! :wub:

8,5k for en standard er et kupp! :ninja:

Har hørt om noen yderst få tilfeller hvor noen ikke har vært fornøyd med sin Gibson, så risken for å komme over et dårlig eksemplar, tror jeg er forsvinnende liten.

For å være helt ærlig er jeg ikke helt fornøyd med min Gibson, selgeren sa han hadde justert den, men jeg synes ikke at det er en veldig stor forbedring fra Epiphonen min. Skal Gibsonen med til Jan Braaten, er ganske sikker på at han kan få fiksa et par ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 Hadde jeg ikke kjøpt ny gitar for 1 måned siden, hadde den vært min! :wub:

8,5k for en standard er et kupp! :ninja:

For å være helt ærlig er jeg ikke helt fornøyd med min Gibson, selgeren sa han hadde justert den, men jeg synes ikke at det er en veldig stor forbedring fra Epiphonen min. Skal Gibsonen med til Jan Braaten, er ganske sikker på at han kan få fiksa et par ting!

Hva mener du med forbedring? En set-up av gitaren som du ikke liker, er ikke det samme som at kvaliteten er dårligere. Det samme gjelder halstykkelse/profil, bånd, pu's osv. Mange liker andre gitarer bedre enn Gibsons. Det betyr ikke at Gibsons er dårligere gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.