Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Konfirmasjon


iSondre

Anbefalte innlegg

Impressed !! B)

Nå syntes jeg dette begynner å bli virkelig fruktbart. Skikkelig utdypende med god kvalitativ rådgivning for konfirmanten. Og det er viktig, må vite, at man i den alderen gjør det ultimate valg, slik at det ikke blir behov for å bytte gitar i framtida !!

Stå på kara, bare noen få sider til nå, så er gitar'n i box !! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Les post # 1.

Han sier at han allerede har rå amplyd.

"Jeg har en Roland Cube-80X forsterker. Det er rå lyd på den med en skikkelig gitar."

Jeg tror ikke trådstarter har prøvd så mange forskjellige forsterkere når han kommer med slike utspill :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå-nå - noen spiller hele livet på en liten transistor-amp også med relativt godt resultat. John Fogerty klarte seg bra han..

Man MÅ ikke ha seg en "alvorsforsterker" samme dag som man får seg en skikkelig gitar. Det blir sikkert muligheter for å handle utstyr senere i livet også. Slik er det gjerne for de fleste 15 åringer fra greie kår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg bidro til avsporingen... blush.gif

@ iSondre: hvis du har sjansen til å snappe opp en splitter ny Gibson Les Paul Standard, så slå til mann! Du kan sikkert få tak i en fetere amp litt senere.

Edit: sorry, feilberegnet budsjettet litt der. Du får en Standard til røffly 16k i Sverige... Men en Studio er heller ikke å forakte - har en selv og synes den er råbra.

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke trådstarter har prøvd så mange forskjellige forsterkere når han kommer med slike utspill :P

Har spilt konsert med Marshall.

Den var sinnssyk, helt sinnssyk.

Men Roland Cuben funker fint, syns jeg.

Som du også sier, at jeg bør gå for studio.

Pappa lurer på om den er dårligere "body" på, eller dårligere stuff inni? Siden den er så mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke trådstarter har prøvd så mange forskjellige forsterkere når han kommer med slike utspill :P

Nettopp. Mitt beste råd til konfirmanten er; Kjøp deg en Epiphone du prøvespiller først, en grei allround røramp alá Peavey, og en moped. Alt det pluss noen pedaler og litt bensin får du får samma penga som en LP. :D

Som bonus for at du ikke gifter deg med "the real thing" i ung alder, så får du lov til å GAS'e på nytt ustyr så lenge du orker !

Ååhh... :D Ikke noe å takke for, det var da så lite B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå-nå - noen spiller hele livet på en liten transistor-amp også med relativt godt resultat. John Fogerty klarte seg bra han..

Man MÅ ikke ha seg en "alvorsforsterker" samme dag som man får seg en skikkelig gitar. Det blir sikkert muligheter for å handle utstyr senere i livet også. Slik er det gjerne for de fleste 15 åringer fra greie kår.

?

Dette er ikke nødvendigvis 100% korrekt, men:

Currently John Fogerty uses Mesa Boogie Dual Rectifier into Ampeg 2x15 Cabinet for clean and Cornford MK100 Head with 4x12 Wizard Cabinet for his crunch and Lead sound(John own another 100 watt head and 2 50 watt version as well cause I email Cornford amps). Before that John used 4 Marshall JCM900 4100 Dual Reverb with 1960B cabs. You can see them in his Austin City Limits show and Live by Request on A&E.

I just saw some pictures of John now using Bogner Shiva EL34 2x12 combos with reverb on the road. Also I read in March 08 issue Of guitar player the John now uses Diezel VH4 amps for his clean sound with Ampeg 2x15 using Eminence 151 Legend Speakers. Cornford amp has either Eminence Wizards or Celestion Gold Speakers.

Sakset fra: http://sites.google.com/site/johnfogertygearsite/Home/john-fogerty-rig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå-nå - noen spiller hele livet på en liten transistor-amp også med relativt godt resultat. John Fogerty klarte seg bra han..

Man MÅ ikke ha seg en "alvorsforsterker" samme dag som man får seg en skikkelig gitar. Det blir sikkert muligheter for å handle utstyr senere i livet også. Slik er det gjerne for de fleste 15 åringer fra greie kår.

Å kalle Kustom ampen til John Fogerty for en liten transistor amp,

det er vel en liten underdrivelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt konsert med Marshall.

Den var sinnssyk, helt sinnssyk.

Men Roland Cuben funker fint, syns jeg.

Altså det med forsterker var mer ment som spøk, men jeg har en Roland Cube jeg og men jeg liker den ikke spesielt. Det viktigste er at du liker den selv egentlig. Men du burde prøve gitaren på forskjellige forsterkere så du ser hvor mye forsterkeren har å si.

Nettopp. Mitt beste råd til konfirmanten er; Kjøp deg en Epiphone du prøvespiller først, en grei allround røramp alá Peavey, og en moped. Alt det pluss noen pedaler og litt bensin får du får samma penga som en LP. :D

Som bonus for at du ikke gifter deg med "the real thing" i ung alder, så får du lov til å GAS'e på nytt ustyr så lenge du orker !

Ååhh... :D Ikke noe å takke for, det var da så lite B)

Et godt råd meen, man har jo selvfølgelig lyst til å gå for the real deal når man har muligheten, ikke bare halvveis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.