Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittband?


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nightwish!

Har vel vert øverst på lista i snart 7 år. Banded som starta det hele for meg. Fikk meg inn i Metall, og senere fikk meg til å begynne å spille gitar. Grunnen var vel sounden i gitaren på Bless The Child. Jeg har enda ikke hørt en bedre gitar sound enn det Nightwish har..

Emppu Vuorinen (gitaristen) er en av de beste, om ikke den beste, gitaristen for mine ører. Soloene hans er en så perfekt kombinasjon av følelse og teknikk. Det meste av Nightwish er forsåvidt lett å spille, men jeg elsker alle melodiene. Jeg føler at folk har fått inntrykk av at Emppu ikke er noen spesiell gitarist (sikkert fordi han sjeldent shredder), men det er få som kan lage såpass bra soloer og riff, likevell så enkelt. Selvfølgelig kan han shredde og spille utrolig vanskelige ting. Ta for eksempel Romanticide og Wanderlust.

Tarja ble jo sparka på slutten av Once turnén, og Annette ble satt inn. Mange reagerte sterkt på dette, noe jeg selv gjorde til å begynne med. Nå så syns jeg Annette er ganske grei. Hun har en veldig bra stemme som passer med de nye låtene iallefall. Tar bare litt tid å venne seg til henne hvis du har vært en fan noen år. Jeg syns fortsatt at Tarja var bedre fordi, Nightwish var noe mere unikt da. Nå er jeg mest opptatt av den instrumentale delen av Nightwish også så det har ikke mye å si for min del.

Har fortsatt ikke vært på noen konsert med dem ennå. Fylte 18år i August ifjor, og har vært på Folkehøgskole etter det fram til nå, så har ikke hatt mulighet/fått lov å dra på noen konserter (Strenge foreldre som bestemte den tida :mellow: )

Vurderer sterkt å kjøpe en ESP EV (nokså sjelden Emppu signatur) neste sommer når jeg jobber igjen. 3900$, syns den er verdt penga jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nightwish er faktisk er drit fett. Har likt de veldig lenge! men jeg klarer ikke venne meg til den nye vokalisten.. Jeg skjønner godt at de valgte å skaffe seg en ny en, ut i fra det jeg hørte om Tarja, men hun nye passer bare ikke inn..!

Mine favorittband for tiden er er vel:

Dissection

Dødheimsgard

Summoning

Obitury

Opeth

Det er hvertfall de bandene jeg liker best idag.. haha:) det bytter hele tiden

Endret av jacksonguitars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nightwish er dritkult. Nye vokalisten får dog all musikken dems til å høres ut som svenske grand prix-låter så fort hu åpner kjeften, så er ikke overbegeistret for henne. Er et par låter på den første (eneste?) plata med henne som er kule, men blir liksom noe helt annet...

Ellers har det gått mye i Plumbo og Status Quo her i det siste, men nye favorittband er det kanskje ikke snakk om dog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yndlingsband:

Silvertide

grunnen er vel at den musikken får meg pumpet opp og i god steming. Liker alle sangene de har laget og har veldig god sansen for Walt Lafty's stemme. Begynte å høre på dem med en tilfeldighet da broren min hadde lagt sangene innpå min ipod med uhell noe jeg nå er veldig glad over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pig Destroyer og Agoraphobic Nosebleed(Agorapocalypse) har tronet lista mi den siste tiden.

Virkelig fått sansen for riffinga til Scott Hull.

(hvorfor må folk på død og liv legge på ræva videoer på låter?)

hu dama som synger i apn er så jævla snasen! også synger hu fettj. synger i Salome også, men det er noe litt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.